Tālis Linkaits

Tālis Linkaits

Bijušais satiksmes ministrs

Dzimšanas gads: 1970.

Izglītība:

  • Latvijas Universitāte, Ekonomikas fakultāte, Ekonomiskās un sociālās plānošanas specialitāte, ekonomists (1993)

Profesija: ekonomists

Zinātniskās publikācijas: NAV

Grāmatas: NAV

Publikācijas presē:

  • Vai ceļošanas ierobežojumi būs efektīvi? /Kurzemes Vārds, 2021/;
  • Kā Covid-19 ietekmē starptautiskos pasažieru pārvadājumus? /Kurzemes Vārds, 2020/;
  • Nepazaudēt Latvijas ekonomikas kodolu /Liesma, 2020/
  • Kā attīstīsies dzelzceļa pasažieru pārvadājumi? /Kurzemes Vārds, 2020/
  • Kāpēc nevar salabot valsts ceļus? /Kurzemes Vārds, 2019/
  • Kā Latvija Rail Baltica būvē… /Liesma, 2019/
  • Iesniegums KNAB par “kapu tramvaju”: vai nav notikusi kukuļa došana amatpersonai? /Pietiek, 2016/
  • Laba politpārvaldība satiksmes nozarē /Pietiek, 2014/
  • Ļaut vienam iedzīvoties nav korekti /Dienas Bizness, 2014/
  • Baltijas jūras valstu ministri meklēs ceļus reģiona attīstībai /Diena, 2009/
  • Dzīres uz grimstoša kuģa /Diena, 2007/
  • Uz restorāna rēķina! /Diena, 2007/
  • Aviobiļešu cenas nosaka konkurence /Zemgales Ziņas, 2005/
  • Auto+mobilais=ērta noparkošanās /Diena, 2006/
  • Eiropas Jaunatnes parlamenta 39.sesija /Diena, 2002/
  • Likvidācija nav pašmērķis /Diena, 2000/
  • Par cukurfabrikas privatizāciju /Dienas Bizness, 1995/

Politiskā pieredze, vēlēti amati:

  • Satiksmes ministrs K.Kariņa valdībā (2019-2022)
  • 13.Saeimas deputāts (nolikts deputāta mandāts uz ministra amata pienākumu pildīšanas laiku)

Dalība partijās: Jaunā konservatīvā partija

Dalība kapitālsabiedrībās:

  • SIA “Lucidus komunikācijas” īpašnieks un valdes loceklis (2007-2015)
Politiķim piederošā vai vadītā uzņēmumaNAV
apgrozījums
peļņa/zaudējumi
LV samaksātais peļņas nodoklis
LV samaksātais sociālais nodoklis par 1 strādājošo
(vidēji gadā)

Kapitālsabiedrību pārvaldība:

  • Valsts a/s „Starptautiskā lidosta “Rīga””, neatkarīgais padomes loceklis /2016 – 2018/
  • Projektu vadības un konsultāciju SIA “Lucidus komunikācijas” īpašnieks un valdes loceklis /2007-2015 /
  • A/s „Air Baltic Corporation”, padomes loceklis /1999-2004/
  • Valsts a/s „Latvenergo”, padomes loceklis /2001-2002/
  • Valsts a/s „Latvijas kuģniecība”, valsts pilnvarnieks /
    /2001- 2002/
  • Valsts a/s „Latvijas eksportkredīts”, padomes loceklis /1998-2000/
  • A/s „Universālveikals Centrs”, valsts pilnvarnieks /1996- 2000/
  • A/s „Rīgas vīni”, padomes loceklis /1999./
  • SIA „Air Baltic Corporation”, direktoru padomes loceklis /1995-1999/
  • A/s „Jēkabpils cukurfabrika”, valsts pilnvarnieks /1995-1997/
  • Valsts a/s „Latvijas eksportkredīts”, valsts pilnvarnieks /1994-1997/

Darba pieredze:

  • Satiksmes ministrs K.Kariņa valdībā /2019-2022/
  • Valsts reģionālās attīstības aģentūra, VASAB sekretariāta vadītājs /2006-2018/
  • Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, VASAB sekretariāta vadītājs /2006/
  • Konsultants, projektu vadītājs attīstības sadarbības projektos Serbijā, Melnkalnē, Alžīrijā, Lībijā, Moldovā, Kosovā /2001-2009/
  • Valsts akciju sabiedrība „Privatizācijas aģentūra”, Administratīvā dienesta vadītājs /1996-2004/
  • Valsts akciju sabiedrība „Privatizācijas aģentūra”, Ģenerāldirektora palīgs sakariem ar valdību /1994-1996/
  • Ekonomikas ministrija, Privatizācijas departamenta valsts īpašuma privatizācijas politikas nodaļas vadītāja vietnieks /1993 – 1994/
  • Ekonomisko reformu ministrija, Valsts īpašuma privatizācijas daļas Informatīvā un metodoloģiskā nodrošinājuma sektora vadītājs /1992-1993/
  • LR Ministru Padomes Valsts īpašuma konversijas departaments, speciālists /1991 – 1992/
  • Satiksmes ministra ārštata padomnieks stratēģijas jautājumos /2009 – 2010 /
  • Ministru prezidenta ārštata padomnieks valsts pārvaldes jautājumos /1999 – 2000/

Parādsaistības: NAV

Ģimene: precējies ar žurnālisti Baibu Rulli

Sociālajos tīklos:

Papildu informācija:

  • 2023.gadā nāk klajā ziņa, ka T.Linkaita vadītās Satiksmes ministrijas kļūdas dēļ “Rail Baltica” zaudē 100 miljonus eiro – Puaro.lv ;
  • 2022.gadā T. Linkaits kandidēja 14. Saeimas vēlēšanās, taču partijas “Konservatīvie” saraksts nepārvarēja 5% barjeru;
  • Agrāk solīto 3 miljonu vietā par zemi zem Biķernieku trases trim miljonāriem maksās 8 miljonus – Linkaits nezina, kā šī summa radusies – Puaro.lv;
  • 2022.gada augustā Ogres novada dome pieprasa satiksmes ministra Linkaita demisiju – Puaro.lv satiksmes nesakārtotības un neesamōbas dēļ – ja nav satiksmes, vai ir vajadzīgs satiksmes ministrs?
  • 2022.gadā 14.Saeimas vēlēšanās kandidē “Konservatīvo” sarakstā Rīgā kā 2.numurs;
  • Ziņas valsts amatpersonas deklarācijā:
    • Linkaits 2019.gada deklarācijā norādījis, ka viņam pieder divi dzīvokļi Rīgā, kā arī lērums akciju un kapitāla daļu. Vērtīgākās no tām – AS “Ditton” pievadķēžu rūpnīca akcijas 4900 eiro vērtībā, AS “Rīgas kuģu būvētava” akcijas 2,5 tūkstošu vērtībā, “Olainfarm” akcijas 1708 eiro vērtībā un AS “Tallink Grupp” akcijas 1200 eiro vērtībā. Vēl ministram ir arī somu uzņēmumu “Nokia” OYIJ un “Kone” OYJ akcijas;
    • Skaidru naudu ministrs neglabā, bet bankās ir uzkrājis 36 000 eiro;
    • Algā kā ministrs Linkaits pērn saņēmis teju 66 000 eiro, 575 eiro nākuši dividendēs no “Swedbank”, bet 2325 eiro – no nekustamā īpašuma izīrēšanas;
    • Linkaita īpašumā ir 2011. gada izlaiduma auto “Mazda 6”. Interesanti, ka iepriekšējā deklarācijā Linkaits bija norādījis arī īpašumā esošu 2003. gada izlaiduma “Mazda 6”, bet tagad viņam tādas vairs nav. Tā kā arī ienākumu ailītē nemana par auto pārdošanu saņemtu summu, var spriest, ka šis spēkrats savu mūžu ir nokalpojis;
  • 2022.gada maijs: Latvija militārās mobilitātes atbalstā prasījusi ievērojami mazāk nekā Lietuva un Polija – Puaro.lv
  • 2020.gadā, pēc VARAM ministra Pūces demisijas autostāvvietu caurlaides dēļ, sabiedrībā raisās jautājums – kā tad tā? Viens ministrs atkāpjas tāda “nieka” dēļ, bet transporta nozari sagrāvušie Linkaits un Bordāns turpina “strādāt”? (ŠEIT vairāk);
  • 2020.gada nogalē T.Linkaita vadītā Satiksmes ministrija lūdzas Krievijai apturēt kravu plūsmas kritumu (ŠEIT vairāk);
  • 2020.gada oktobrī atklājas, ka satiksmes ministrs Tālis Linkaits un viņa parlamentārais sekretārs Jānis Butāns ir maldinājuši sabiedrību, apgalvojot, ka jauns transportlīdzekļu nodoklis tiks ieviests ar mērķi “novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā”. patiesība ir pavisam cita (ŠEIT vairāk);
  • 2020.gada oktobrī KNAB paziņo, ka nav konstatējis korupciju VAS “Latvijas Dzelzceļš”, par ko 2019.gadā ziņoja Linkaits (ŠEIT vairāk);
  • Milzu skandālu 2019.g.izraisījusī iecere paaugstināt nodokļus, ar ko apliek lietotas automašīnas, 2020.gada augustā beidzot iegūst skaitliskas aprises – tiks ieviests pilnīgi jauns nodoklis, kas būs saudzīgs pret dārgu elektro automašīnu pircējiem, bet nežēlīgs pret Latvijas ekonomiskajiem apstākļiem daudz atbilstošāko lietotu iekšdedzes auto un arī moto parku (ŠEIT vairāk);
  • 2020.gada jūnijā T.Linkaits saiet matos ar valdības vadītāju K.Kariņu korupcijas skandālā ierautās Brandava autobusu firmas dēļ (ŠEIT vairāk);
  • 2020.gada janvārī iedzīvotāju aptaujā vispozitīvāk vērtēts T.Linkaits un kultūras ministrs N.Puntulis (ŠEIT vairāk);
  • 2019.gada maijā satiksmes ministrs Tālis Linkaits izsaka neuzticību AS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājam Edvīnam Bērziņam un diviem valdes locekļiem – Aivaram Strakšas un Ainim Stūrmanim, un rosinās uzņēmuma padomi viņus atstādināt no amata (ŠEIT vairāk);
  • 2019.gada februārī intervijā TV Linkaits pavēsta, ka ir stingri apņēmies mainīt lielo ostu pārvaldes formu (ŠEIT vairāk);
  • Meierovica biedrības par progresīvām pārmaiņām dibinātājs un valdes loceklis, Latvijas Ekonomikas attīstības foruma (LEAF) valdes loceklis

1
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Pēdējais slepkava
Pēdējais slepkava

Sveiks, Tāli! Ļoti labi, ka arī Tev pašam dzīvē iet tik ļoti labi, kā iet, tikai ļoti žēl, ka arī Tu neesi pret mani tikpat ļoti žēlsirdīgs gluži kā daži labi Maskavas iedzīvotāji.