Linkaits un Kariņš “saiet matos” korupcijas skandālā ierautās Brandava autobusu firmas dēļ

Korupcijas skandālā ierautā uzņēmēja Aleksandra Brandava autobusu firma arī turpmāk tiks pie dāsniem valsts pasūtījumiem, vēsta TV3 ziņas.

Lai gan premjers Krišjānis Kariņš (“Jaunā Vienotība”) pamatīgi sabāra satiksmes ministru Tāli Linkaitu (JKP) par absurdo situāciju un pieprasīja to atrisināt, jaunākie plāni valsts autobusu pārvadājumos nav koriģēti. Linkaits uzsver, ka neesot tiesīgs ietekmēt šo procesu, un vienīgā iestāde, kas varētu ko mainīt, esot Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB).

Apjomīgajā iepirkumā par pasažieru pārvadāšanas pakalpojumu iegādi uz desmit gadiem, ko apmaksās valsts, starp uzvarētājiem ir SIA “Sabiedriskais autobuss”. Firmas īpašnieka SIA ”B-Bus” patiesā labuma guvējs ir dažādos skandālos ierautais politiķis Aleksandrs Brandavs, savukārt ”B-Bus” maijā bija teju 80 000 eiro liels nodokļu parāds. Par šo tēmu premjers Kariņš stundu esot augstos toņos runājis ar satiksmes ministru Tāli Linkaitu, pieprasot paskaidrojumus. Tie sagatavoti starpziņojuma formā, taču pats būtiskākais nav mainījies. Vēl aizvien Brandava pārstāvētais uzņēmums ir starp tiem, kas iegūs valsts pasūtījumus.

“Tas, ka ir daži zaudētāji, kas iet nevis tiesisko ceļu, bet skrien sūdzēties pie politiķiem, nav nekas jauns. Jauns ir tas, ka tiek mēģināts izdarīt spiedienu uz to, lai mainītu rezultātus. Tāda prakse nav pieņemama. Tā nav jaunā politika. Tādā veidā mēs nestrādājam. Man grūti izmērīt premjera niknuma pakāpi vai viedokli. Izpildot premjera lūgumu, tiek iesniegts starpziņojums, sagaidu, ka valdībā būs konstruktīva diskusija nevis spiediens atteikties no kāda pretendenta pakalpojumiem,” saka Linkaits.

Maijā konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021.gada izraudzīti uzvarētāji 12 maršrutu tīkla daļās jeb lotēs no kopumā 16. IUB iesniegtas 11 sūdzības par konkursu. Arī Autotransporta direkcijas vadītājs paliek pie iepriekš teiktā – Brandava firmu izslēgt politiskā spiediena dēļ vien nebūtu pamata.

“Ja mēs izslēdzam kādu uzņēmumu, mums jāpamato, kāpēc izslēdzam. Nevis tāpēc, ka kādam kaut kas patīk vai nepatīk. Spiediens uz rezultātu neko nemainītu, būtu tāds pats rezultāts, kāds ir. Kaut vai nosaukumu aizstājam ar 1,2,3, iegūsim to pašu rezultātu,” bilst Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Linkaits uzsver, ka vienīgā institūcija, kas varētu izslēgt kādu konkrētu uzņēmumu, ir IUB, bet turpmāk valsts iepirkumu sistēmu iecerēts padarīt izturīgāku pret aizdomīgiem pretendentiem.

“Satiksmes ministrijā esam iesnieguši grozījumus Publisko iepirkumu likumā, ko Saeimā komisijā izskata. Ceru, ka tie palīdzēs daudz precīzāk sadalīt iepirkumus tiem 2 miljardiem, kas tagad doti ekonomikas sildīšanai, tieši respektējot premjera viedokli, tur iekļauts jautājums par sliktu reputāciju,” skaidro Linkaits.

Jāpiemin, ka Aleksandrs Brandavs politikā un uzņēmējdarbībā ienāca Ainara Šlesera vadībā, pēdējos gados bijis GKR biedrs un aktīvs ziedotājs, saistīts ar autobusu un mikroautobusu firmām, kuras guvušas milzu peļņu no publiskiem iepirkumiem, tāpat viņš darbojās “Rīgas satiksmē un “Rīgas Kartē”, līdz 2019. gadā uzņēmēju aizturēja KNAB, un viņš publiskos amatus pameta.

Kā jau būsit ievērojuši, portālā Puaro.lv ir sadaļa “WHO IS WHO”, kur esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Avots: TV3 Ziņas

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


2
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Andrievs
Andrievs

Izskatās, ka tas e-talonu pīkstinātāju kora diriģents prot diriģēt arī ministru kori.

pensionārs
pensionārs

Ja pareizi atceros tad Brandava mikroautobusu firma Rīgā ir ievērojama ar to, ka 17% pasažieru ir invalīdi. Jādomā, ka sākot darbošanos starppilsētu pārvadājumos invalīdi masveidīgi migrēs uz šiem autobusiem. Par cik invalīdu pārvadāšanu apmaksā valsts, šis ir labs biznesa modelis!