Saeimas komisija noraida “Apvienotā saraksta” pieprasījumu par Kariņa premjera laika speciālo avioreisu tēriņiem

Krišjānis Kariņš

Saeimas Pieprasījumu komisija šodien noraidīja “Apvienotā saraksta” (AS) pieprasījumu par pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) Ministru prezidenta laika speciālo avioreisu tēriņiem.

Astoņi koalīcijas deputāti balsoja pret, savukārt seši opozīcijas deputāti bija par pieprasījumu.

Viens no pieprasījuma iesniedzējiem, Saeimas deputāts Edvards Smiltēns (AS) uzsvēra, ka izpildvaras pārstāvji neesot snieguši atbildes uz vairākiem AS pieprasījumā minētajiem jautājumiem – par pasažieru skaitu katrā reisā, kuri ir bijuši pasažieri, kāds ir bijis ekonomiskais pamatojums, kādi ir precīzie galamērķi, un citiem jautājumiem.

Jau sēdes noslēgumā Smiltēns aicināja atbalstīt pieprasījumu, jo situācijā, kad deputātiem nav sniegtas atbildes, tas ir Saeimas pašcieņas jautājums.

Parlamentārieša nostājai par to, ka nav sniegtas atbildes uz visiem deputātu jautājumiem, pievienojās deputāts Edvīns Šnore (NA). Raisoties diskusijai ar Valsts kancelejas (VK) direktoru Jāni Citskovski, Šnore vairākkārt aicināja VK sniegt informāciju par konkrētiem speciālo reisu laikiem, lai tos varētu salīdzināt ar regulāro avioreisu pieejamību šajā laikā.

Nepieciešamību sniegt šo informāciju uzsvēra arī deputāte Linda Liepiņa (LPV), vaicājot, kāpēc laikā, kad tik aktuāli ir jautājumi par naudas pietiekamību dažādām nozarēm, deputāti netiek nodrošināti ar prasītajām atbildēm.

Ministru prezidentes parlamentārais sekretārs, Saeimas deputāts Jānis Patmalnieks (JV) gan vairākkārt uzsvēra, ka atbildes esot sniegtas, un arī skaidroja, ka parasto reisu izmantošana nozīmētu, ka premjeram būtu jākavē laiks, kādās pilsētās gaidot uz savienotajiem reisiem.

Koalīcijas deputāts Augusts Brigmanis (ZZS) no savas puses norādīja uz notikušajiem lidojumiem iepriekšējās valdības laikā, kad bijušo koalīciju kopā ar “Jauno vienotību” veidoja AS un Nacionālā apvienība (NA). Brigmanis vaicāja, vai AS un NA pārstāvji tajā laikā varēja jau būt informēti par šiem lidojumiem.

Atbildot uz opozīcijas pieprasījumu, premjerministres parlamentārais sekretārs Patmalnieks norādīja, ka daudzu valsts amatpersonas izmanto speciālos reisus, un ka līdzīgas debates par šiem jautājumiem jau notikušas Igaunijā, Lietuvā, Somijā.

Kā atzīmēja VK vadītājs Citskovskis, Igaunijā par to ticis debatēts 2016.gadā. Viņš arī pastāstīja, ka Lietuva valsts vadītājiem nodrošina militāro transportlidmašīnu, kas piemērota pasažieriem, reizē Lietuvā arī notiek diskusija, vai būtu jāiegādājas īpaši piemērota pasažieru lidmašīna valsts augstāko amatpersonu vajadzībām.

Deputāts Aleksandrs Kiršteins (NA) aktualizēja līdzīgu jautājumu, vai finansiāli izdevīgāk būtu iegādāties nelielu pasažieru lidmašīnu.

Patmalnieks no savas puses uzsvēra, ka pieprasījums nav atbalstāms, jo ir adresēts Ministru prezidentei Siliņai, uz kuru neattiecas pieprasījumā minētie reisi.

VK direktors Citskovskis uzsvēra, ka Ministru prezidentam kā amatpersonai ir ļoti intensīvs darba režīms gan iekšpolitiski, gan ārpolitiski. Bieži vien tikai pāris dienas pirms vizītes tiek noskaidrots, ka tā notiks, un galamērķi ne vienmēr sakrīt ar regulārajiem avioreisiem.

Daudzas Rietumu demokrātijas, arī Latvija sākumā skatās, vai galamērķis sakrīt ar regulārajiem avioreisiem, un tikai tad, ja šādu reisu nav, tiek meklēti speciālie reisi, atzīmēja VK vadītājs.

Kā ziņots, Kariņa Ministru prezidenta laika delegācijām paredzētie speciālie avioreisi no 2021.gada līdz 2023.gada septembrim no valsts budžeta izmaksāja 613 830 eiro.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

7 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Aviator
Aviator
10 mēnešus atpakaļ

Kariņu neciešu, tomēr taisnība vien ir. Tā maisīšanās pa lidostām cilvēku var nobeigt. Te gan redzu arī visādus zemūdens akmeņus. Lidmašīnas jau nemaz tik briesmīgi dārgas nav, bet, ja nu pirks, tad vai nu bez pamatīgas pārmaksas. Un, teiksim, 3 braucēju vietā radīsies 13, jo lidmašīnai tak vienalga….

Jānis
Jānis
10 mēnešus atpakaļ

JV bezkaunībai un visatļautībai vairs nav robežu. Ekonomiku nolaiduši līdz gruntij, visas nozares sačakarējuši, valsti stūrē purvā, puse sabiedrības galus nespēj savilkt, kur nu vēl atļauties medicīnas pakalpojumus. Bet JV ar privātām VIP lidmašīnām lidinās un vēl plāno valsts īpašumā vienu iegādāties. Ko KNAB un Valsts kontrole klusē? JV ķēdes suņi, saimniekam nekož.

Jefiņš
Jefiņš
10 mēnešus atpakaļ

Kariņam un Siliņai jānopērk slotas un tad lai lido kā sirds vēlas.

Trifele
Trifele
10 mēnešus atpakaļ
Reply to  Jefiņš

Tagad jauns trends, Kariņam arī video pārsūtās soctīklos, kā krievu pranksteri piezvana un uzdodas par kkādiem Āfrikas valstu vadītājiem. Kariņš 20 minūtēs tur interesantas lietas izmuldās, ko medijos neesmu dzirdējis.

Kaža
Kaža
10 mēnešus atpakaļ

Ja augstākā valsts amatpersona izmanto privāto pakalpojumus,tad jau var sanākt arī augstākā līmeņa korupcija,kura ir tik augsta,ka to nemaz nevar pārskatīt.

levitkucins
levitkucins
10 mēnešus atpakaļ
Reply to  Kaža

Tapec jau latvāņi neuzzinās, kas šie privātie ir? Tjip, lidmašīnas pašas par sevi

putlerkuce
putlerkuce
10 mēnešus atpakaļ
Reply to  levitkucins

Kas ir “ķip”, krievnacist?