Šaolin klostera mūka desmit padomi, kā piebremzēt novecošanu

Shaolin

Saules mūžs nav lemts nevienam, tas ir skaidrs. Tomēr diezin vai atradīsies kāds, kurš ārkārtīgi priecātos par gadu straujo ritējumu. Lai paildzinātu mūžu var, protams, mazgāties rīta rasā un celties pirms rītausmas vai lietot dažnedažādus uztura bagātinātājus, bet var arī ieklausīties šajos Šaolin klostera mūka Šifu Jan Leja (Shifu Yan Lei) ieteikumos un mainīt dzīvi, lai novecošanu piebremzētu.

Kas ir tas, ko vēlam saviem tuviniekiem un draugiem pirmkārt? Kas ir tas, ko uzskatām par dzīves pamatu (te gan jāpiebilst, ka parasti šāda apskaidrība rodas dzīves otrajā pusē)? Pareizi – tā ir veselība. Tomēr cik daudzi no mums patiešām dara kaut ko, lai to saglabātu, izņemot tukšus solījumus sākt ēst vērtīgus produktus, sevi fiziski nodarbināt utt.?  Varbūt izlasot šos Šaolin klostera mūka un cīņas mākslas meistara Šifu Jan Leja padomus, kā pēc iespējas ilgāk saglabāt veselību un jaunību, jums tomēr izdosies ne tikai apņemties, bet arī patiešām sākt rūpēties par savu veselību.

1.Nevajag domāt pārāk daudz. Pārdomas atņem enerģiju un tuvina vecumu.

2. Nevajag runāt pārāk daudz. Cilvēki mēdz vai nu darīt, vai pļāpāt. Labāk būt vienam no tiem, kurš dara.

3. Sadaliet savu darbu 40 minūšu posmos un ieturiet starp tiem 10 minūšu pauzi. Ilga koncentrēšanās uz vienu un to pašu kaitē gan jūsu redzei, gan iekšējiem orgāniem.

4. Kad jūtaties laimīgs, ir jāsaglabā kontrole pār savām jūtām. Ja tā zudīs, tas kaitēs jūsu lung enerģijai.

(Lung -Rlung (vējš) ir dinamiska enerģija, kas pieder pie vēja elementa un galvenā mūsu apziņas vadības principa. To uzskata arī par dzīvības principu, kas var ietekmēt abas pārējās enerģijas, gan pozitīvā, gan negatīvā veidā.  Visaktīvāk lung enerģija izpaužas vietā, kur mūsu nervu sistēma saskaras ar hormonālo un imūnsistēmu un psihi. Tas nozīmē, ka visi psihosomatiskie procesi ķermenī notiek, pateicoties  lung  enerģijai.)

5. Nekļūstiet nikns un pārmērīgi nepārdzīvojiet. Tas kaitē aknām un zarnu traktam.

6. Nepārēdieties. Vienmēr centieties beigt maltīti, kad vēl saglabājies neliels izsalkums. Pārēšanās kaitē liesai un citiem orgāniem.

7. Nesteidzieties. Vienmēr paturiet prātā teicienu – lēnāk brauksi, tālāk tiksi.

8. Ja jūs nodarbojaties vienīgi ar fiziskajiem vingrinājumiem, neveltījot laiku relaksācijai un aizmirstot par stiepšanos, jūs kļūsiet viegli aizkaitināms un zaudēsiet Iņ enerģiju, līdz ar to izjaucot Iņ un Iaņ līdzsvaru.

9. Savukārt tad, ja jūs vispār nenodarbosieties ar sportu, veltījot uzmanību vienīgi relaksācijai, meditācijai un cigun, jūs zaudēsiet Iaņ enerģiju.

10. Kung fu sniedz visu vajadzīgo enerģiju. Šīs cīņas mākslas nodarbību mērķis — rast līdzsvaru starp Iņ un Iaņ. Cik daudz stundu tam nāksies veltīt — nav svarīgi, galvenais ir atrast to, kas nepieciešams jūsu ķermenim.

Droši vien pāris no ieteikumiem īstenot dzīvē būs diezgan sarežģīti. Piemēram, ne visi būs ar mieru apgūt kung fu. Un kaut ko dzirdējuši par lung enerģiju varbūt ir vienīgi tie, kurus interesē joga vai Austrumu medicīna. Tomēr, neraugoties uz to, pārējie padomi ir gana aktuāli un patiešām var palīdzēt saglabāt fizisko veselību un dvēseles harmoniju, līdz ar to attālinot brīdi, kad vecums patiešām būs klāt.

Vai piekrītat?

Rakstiet komentāros savu viedokli un sekojiet mums Facebook un Twitter!

Avots: shifuyanlei.co.uk

Populārākie raksti

Lasītāju viedokļi

Ierakstiet pirmo komentāru!

avatar
wpDiscuz