Kariņa specreisu epopeja: tajā pašā dienā, kad premjers izmantoja privātlidmašīnu, bijušas pat 100 brīvas vietas regulārajā reisā

Laikā, kad bijušais premjers, tagad ārlietu ministrs Krišjānis Kariņš (JV) izvēlējas doties uz ārvalstīm ar privātiem lidmašīnu reisiem, brīvas vietas bijušas arī regulārajos reisos, vēsta LTV raidījums “Panorāma”.

Atsevišķos gadījumos lidmašīnā uz to pašu galamērķi tajā pašā dienā, kad Kariņš izmantoja specreisus, bijušas pat 100 brīvas vietas regulārajā reisā.

“Apvienotā saraksta” (AS) politiķis, Saeimas deputāts Edvards Smiltēns uzskata, ka no “airBaltic” saņemtās ierobežotās pieejamības ziņas par komercreisu alternatīvām Krišjāņa Kariņa (JV) specreisiem būtu jāizmanto valsts tēriņu lietderības pārbaudē. Tā viņš sacīja Saeimas Pieprasījumu komisijas sēdē.

AS janvāra vidū iesniegtajā pieprasījumā satiksmes ministram Kasparam Briškenam (P) pārmeta Latvijas nacionālajai aviokompānijai “airBaltic” “informācijas slēpšanu” saistībā ar pieejamām vietām komercreisos kā alternatīvām bijušā Ministru prezidenta, pašreizējā ārlietu ministra Kariņa speciālajiem avioreisiem.

Pieprasījumu komisijas priekšsēdētājs Raimonds Čudars (JV) sēdes sākumā informēja, ka Satiksmes ministrija (SM) sniegusi atbildi ar “airBaltic” attiecīgajiem datiem, kas gan ir komercnoslēpums, tāpēc tās pieejamība ir ierobežota. Komisijas deputātiem ir pieejama šī komercnoslēpumu saturošā informācija.

Smiltēns norādīja, ka atbildē uz pieprasījumu nav saņemts satiksmes ministra vērtējums tam, ka “airBaltic” nebija sniegusi AS jau iepriekš prasīto informāciju, kā arī par dažām citām lietām, tajā skaitā “vispār nekāda atbilde” neesot sniegta uz jautājumu, vai no Briškena vai citām amatpersonām būtu uzdots “airBaltic” nesniegt informāciju, atzīmēja Smiltēns.

Savukārt, piemēram, aviokompānijai “LOT Polish Airlines” neesot bijis problēmu iesniegt to pašu informācijas apjomu, uzsvēra politiķis. “Ļoti interesants jautājums, kādā veidā [“airBaltic” rīcībā esošie dati] ir kļuvusi par ierobežotas pieejamības informāciju,” akcentē Smiltēns.

AS deputāts pauda, ka “airBaltic” sniegto informāciju komisija var nosūtīt izvērtēšanai Ģenerālprokuratūrai un Valsts kontrolei, jo Smiltēna skatījumā no tā secināma “acīmredzama nesaimnieciska rīcība ar valsts budžeta līdzekļiem” no par Kariņa speciālreisiem atbildīgo puses.

SM parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs uzsvēra, ka SM atbildi uz deputātu pieprasījumu sniegusi nekavējoties.

“Neviens mūs nav ietekmējis,” uzsver Dubkēvičs, norādot, ka no valsts amatpersonām nav saņemti nekādi aizliegumi sniegt “airBaltic” informāciju deputātiem. Deputātiem sniegtā ierobežotās pieejamības informācija satur ziņas arī par konkrētām brīvajām sēdvietām attiecīgajos “airBaltic” reisos.

Smiltēns interesējās, kādu apdraudējumu radītu šīs informācijas publiskošana, ņemot vērā, ka par lidojumiem attiecīgie dati agrāk jau esot bijuši pieejami publiski. AS politiķim citādi rodoties iespaids, ka informācija netiekot publiskota visiem, jo tā radot riskus Kariņam un viņa pārstāvētajai “Jaunajai Vienotībai”.

Satiksmes ministra partijas biedrs, “Progresīvo” Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Andris Šuvajevs uzsvēra, ka neesot pamata pārmetumiem par informācijas nesniegšanu, jo deputāti ir saņēmuši attiecīgos datus no “airBaltic”. Politiķis skaidroja, ka attiecīgā informācija varot būt komerciāli sensitīva, jo, ja tā tiktu publiskota, “airBaltic” konkurenti ziņas par reisu piepildījumu varētu izmantot savā labā.

Dubkēvičs norādīja, ka ņemot vērā spraigo konkurenci avio pārvadājumu nozarē, aviokomopānijas “Ryanair” un “Wizz air” ir atteikušās sniegt pēc AS rosinājuma SM un Civilās aviācijas aģentūras prasīto informāciju. Atbilstoši regulējumam SM un CAA neesot likumīgu iespēju saņemt šo komercnoslēpumu saturošo informāciju, ja uzņēmums atsakās sniegt šos datus, jo tie neattiecas uz valsts funkciju uzturēšanu, norādīja SM parlamentārais sekretārs.

AS pieprasījums Saeimas komisijas sēdē netika atbalstīts, tomēr to vēl plānots skatīt Saeimas sēdē.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

8 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Pilsētnieks
Pilsētnieks
10 mēnešus atpakaļ

Kautvai 6000000 vietu, nav svarīgi!
Debīļu tautele tādu ievēlēja, un tāds var darīt kā grib! Tā ir tautas vairākuma izvēle!

Beidz
Beidz
10 mēnešus atpakaļ

Caurkritušais Premjerministrs no Vienotības bandas taču nesēdēs lidmašīnā kopā ar reņğu ēdājiem !

Foto
Foto
10 mēnešus atpakaļ

Staigāt ar vaļēju muti ir debīlisma pazīme .

Foto
Foto
10 mēnešus atpakaļ

Staigāt ar vaļēju muti ir debīsma pazīme .

Tisa
Tisa
10 mēnešus atpakaļ

Pilnīga vienotība izpratnē oar naudas notriekšanu – un tad taču var vēl aiz;nemties

ikp
ikp
10 mēnešus atpakaļ
Reply to  Tisa

Gan naudas notriekšana gan aizņemšanās audzē IKP, rēķinot gan pēc izdevumu metodes, gan pēc ienākumu metodes. Un vienotības troļļi visos portālos var komentēt ka dzīvojam labāk, ka uzlabojas dzīves līmenis. Atceros kad norāva karogu, tad arī propagandēja cik slikti Baltkrievijā, pamatojot ka viņiem esot mazāks IKP uz cilvēku. Tagad pretī varētu likt joku ka tas tāpēc ka baltkrieviem nav vienotības un Kariņa.

Zemnieks
Zemnieks
10 mēnešus atpakaļ

Mēs laucinieki badā mirstam, bet Kariņš lido.

Pilsētnieks
Pilsētnieks
10 mēnešus atpakaļ
Reply to  Zemnieks

Iestādi kautko! TU, kuņas izmetni!