Vides pakalpojumu uzņēmuma SIA “Clean R” pārziņā Rīgā ir tikai apmēram 5% ietvju trijās priekšpilsētās, tādēļ izcelt kompāniju kā galveno vaininieku pie nenotīrītā sniega nav korekti, norāda “Clean R” valdes loceklis Guntars Levics.
Levics uzņēmuma vārdā atvainojies rīdziniekiem, kuru pārvietošanās pa Rīgas ietvēm nedēļas nogalē bija apgrūtināta. Situācija esot sarežģīta, taču uzņēmums darot visu, lai to iespējami ātri atrisinātu.
“Vienlaikus nevaru noklusēt faktu, ka “Clean R” pārziņā Rīgā ir tikai apmēram 5% ietvju trijās priekšpilsētas,” piebilst Levics.
Rīgas ielas, tilti un atlikušie 95% ietvju ir pašvaldības un privāto uzņēmumu, namu apsaimniekotāju un autostāvvietu pārraudzītāju pārziņā.
Šāda sadrumstalotība neveicinot efektīvu un savlaicīgu darbu pie ietvju attīrīšanas no sniega, un
nav īsti korekti izcelt pakalpojumu sniedzēju, kas atbildīgs par 5% rezultāta, kā galveno vaininieku sarežģītajai situācijai pilsētā,
uzskata Levics.
Tāpat viņš norādīja uz Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieka Viļņa Ķirša (JV) pirmdien publiski pausto intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam “Rīta Panorāma”, ka “iepriekšējās nedēļas nogalē esam piedzīvojuši īpaši intensīvu snigšanu, sasniedzot tādu sniega segas biezumu, kāda nav bijusi pat dažās ziemās visas sezonas laikā”.
Pēc Levica sacītā, cīņā ar nepieredzēti lielo sniega apjomu uz laiku zaudēja virkne stratēģiski nozīmīgu pakalpojumu sniedzēju – starptautiskā lidosta “Rīga”, “Latvijas dzelzceļš”, “Rīgas satiksme”, ielu un tiltu uzturētāji, kas arī saņēmuši līgumsodus.
Viņš uzsvēra, ka, apzinoties situācijas nopietnību, jau 3.decembrī uz Rīgas ietvēm un teritorijās, kuru uzturēšana ziemā ir “Clean R” pārziņā, atradās visas vairāk nekā 80 uzņēmuma rīcībā esošās tehnikas vienības un cilvēki. Tai pašā dienā piesaistīti arī papildspēki, lai turpinātu nodrošināt ietvju tīrīšanu arī ārkārtas situācijā.
“Līdz šim brīdim bez pārtraukuma esam turpinājuši strādāt 24/7 režīmā, lai situāciju stabilizētu. Šobrīd no sniega atbrīvotas 80% “Clean R” pārziņā esošo ietvju. Tomēr turpinām darbu maksimālas jaudas režīmā, lai nodrošinātu 100% rezultātu,” uzsvēra “Clean R” valdes loceklis.
Levics atklāja, ka Latvijas mērogā “Clean R” pārziņā kopumā ir gandrīz 700 kilometru ielu un ceļu tīrīšana ziemas periodā, kā arī vairāk nekā 1,82 miljoni kvadrātmetru publisko un privāto teritoriju.
Viņš atzina, ka intensīvās snigšanas dēļ visas nedēļas garumā bijuši sarežģījumi arī ar darbu izpildi Rēzeknē, kur arī uzņēmums nodrošina ietvju tīrīšanu. Pirmdien uzņēmuma pārstāvji tikušies ar Rēzeknes domes vadību, un esot panākta vienošanās par tālākajiem soļiem, tostarp par operatīvo sanāksmi katru otro dienu, lai atskaitītos par padarīto un atbilstoši pašvaldības norādījumiem “mainītu fokusu, ja tas būs nepieciešams”.
Pārrunātas arī savstarpējās sadarbības uzlabošanas iespējas, jo arī šobrīd Rēzeknē esot ietves, kuras “Clean R” nespēj iztīrīt tikai tāpēc, ka, piemēram, sniegu nav izvedis cits dienests.
Levics arī uzsvēra, ka “Clean R” neatsakās no līguma saistībām, tostarp no līgumā paredzētajiem sodiem.
Rēzeknē, kur ikdienas režīmā uzņēmums nodrošina sešas tehnikas vienības, jau pirmdien tehniskais nodrošinājums ticis dubultots, nosūtot vēl septiņas tehnikas vienības.
Tāpat uzņēmums intensīvā režīmā turpinot ietvju attīrīšanu no sniega Valmierā, Jūrmalā, Tukumā un Liepājā, kur neesot problēmu komunicēt.
Mainīti noteikumi
Rīgas pašvaldības policijā skaidro: “No šīs sezonas ir mainīta prakse attiecībā uz ietvju tīrīšanas kontroli. Ja agrāk par nenotīrītu ietvi tika uzsākti administratīvā pārkāpuma procesi, tad no šīs sezonas ir radīts vēl viens instruments – tiek sastādīts administratīvais akts par pienākumu notīrīt ietvi, taču, ja tas noteiktā laika periodā netiek izpildīts, tad ietve tiek notīrīta piespiedu kārtā par pašvaldības līdzekļiem.
Pēc ietves notīrīšanas piespiedu kārtā, izdevumi tiek piedzīti no attiecīgā namīpašnieka vai apsaimniekotāja. Šāds risinājums ir ieviests, jo iepriekšējās sezonās viena no problēmām bija tāda, ka soda piemērošanas process ir pārāk lēns (īpaši, ja lēmums par sodu tiek apstrīdēts), turklāt ne vienmēr soda piemērošana garantēja, ka atbildīgā persona ietvi notīrīs. Praksē ir bijuši gadījumi, kuros vienam namīpašniekam sezonas laikā tiek piemēroti vairāki sodi, taču ietves konsekventi netiek tīrītas visu sezonu.
Savukārt administratīvā pārkāpuma procesi pašlaik visbiežāk tiek sākti smagāku pārkāpumu gadījumos, piemēram, ja gājējs ir guvis traumu nenotīrītas ietves dēļ.
Tāpat attiecībā uz ietvju attīrīšanu no ledus un sniega ir jauni noteikumi, proti, ja agrāk ietve bija jānotīra visā tās platumā, tad pašlaik obligāta prasība ir notīrīt vismaz pusi no ietves, bet ne mazāk par 1,5 metriem. Tas nozīmē, ka prasība notīrīt visu ietvi attiecas uz tām ietvēm, kuru platums ir mazāks par 1,5 metriem, taču pārējos gadījumos ietves malā var veidot sniega valni.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!