No “Rail Baltica” iepirkuma izslēgtie Turcijas būvnieki vēršas tiesā pret Latviju

Rail Baltica

Uzņēmumu apvienība no Turcijas, kuras sastāvā ir kompānijas “IC Içtaş Inşaat Sanayi Ve Ticaret A.Ş.” un “Doğuş İnşaat Ve Ticaret A.Ş.”, ir vērsusies tiesā pret Latviju par Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmuma atcelšanu un pagaidu noregulējuma piemērošanu SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” iepirkumā “Rail Baltica” pamattrases būvdarbiem Latvijā, informē lsm.lv.

Piegādātāju apvienības ieskatā IUB pieņemtais lēmums par viena no divu kandidātu izslēgšanu no tik apjomīga un valstiski nozīmīga iepirkuma pašās iepirkuma beigās ir prettiesisks un nav nedz juridiski pamatots, nedz arī Latvijas valsts interesēs. 

“Pirmkārt, saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu izteica piegādātāju apvienība no Turcijas, un sākotnējā summas atšķirība bija teju viens miljards eiro. Šobrīd, pēc pārrunām, kurās otrs pretendents – kopuzņēmums no Itālijas, Francijas un Polijas – samazināja sava piedāvājuma cenu, atšķirība joprojām ir vairāk nekā pusmiljards jeb precīzi 536 415 263,64 eiro,” teikts uzņēmumu paziņojumā.

Tāpat uzņēmumu apvienībai nav izprotama procedūra, kurā sākotnēji pretendentiem, tostarp piegādātāju apvienībai no Turcijas, “tika sniegta pieeja ierobežotas pieejamības informācijai, lai varētu sagatavot piedāvājumu, bet pēcāk ar atsauci uz Valsts drošības dienesta (VDD) rekomendāciju, pretendents tiek nepamatoti izslēgts no iepirkuma procedūras”.

Uzņēmumu apvienībai bažas par politiski motivētu lēmumu šajā gadījumā raisa arī tas, ka SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” jau ir spēkā esoši līgumi ar otru pretendentu par būvdarbu veikšanu, kas patlaban ir izpildes stadijā. 

Uzņēmumu apvienība norādīja: “Ir vēl virkne apstākļu, kas iepirkumam par Latvijas “Rail Baltica” pamattrases būvdarbiem liek izskatīties pēc farsa. Piemēram, Latvijas un Eiropas savienības normatīvo aktu bāze skaidri nosaka, ka gadījumos, kad kādā no dalībvalstīm tiek īstenoti kritiskās infrastruktūras objekti, pasūtītājs var izvēlēties – rīkot tipisku publisko iepirkumu, aizsardzības un drošības jomas iepirkumu vai nerīkot iepirkumu vispār – slēgt būvdarbu līgumu bez iepirkuma.”

Uzņēmumu apvienības ieskatā, ja SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” jau sākotnēji būtu rīkojusi aizsardzības un drošības jomas iepirkumu, VDD atzinuma lūgšana būtu leģitīma. Piegādātāju apvienība no Turcijas uzskata, ka šādā procedūrā VDD oficiālais slēdziens būtu pilnīgi pretējs abiem pretendentiem. 

Par šo tēmu jau rakstījām: Parādās aizvien jauna informācija par Latvijas vēsturē vislielākā iepirkuma uzvarētāju – Puaro.lv

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


5
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
vārtus ciet
vārtus ciet

Turki nav eiropiešu draugi.

Kājas vaļā
Kājas vaļā

Krievi ir?

Bakss
Bakss

Redz ko dara alkatïba! Dīda cilvēkus.

Rinka
Rinka

Kad būs ātrvilciens starp Rīgu un Vitjebsku? Gribu uz tēvzemi aizbraukt.

putlerkuce
putlerkuce

Vai kāds tevi attura, urla? Brauc uz Viķebsku vai kaut vai uz Čukčiju !