Pār Briškena galvu savelkas mākoņi – prezidents velta skarbu kritiku, Apvienotais saraksts vēršas prokuratūrā, kolēģi pukojas

Par “absolūtu izgāšanos” Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs nosaucis satiksmes ministra Kaspara Briškena (P) vilcināšanos atklāt, ka vairāk nekā pusmiljardu eiro plānots “norakstīt”, lai segtu “airBaltic” uzkrātos
zaudējumus, vēsta TV3 Ziņas.

Premjerministres Evikas Siliņas (JV) uzticību Briškens gan pagaidām nav zaudējis, bet neoficiāli zināms, ka valdībā briest neapmierinātība ar viņa darbu. Arī par dārgā “Rail Baltica” projekta īstenošanu. Pretēji iepriekš solītajam valdības darba kārtībā atkal nonākusi versija, ka ātrvilciens Rīgai sākotnēji tomēr varētu mest līkumu.

Kopš pirmo reizi publiski izskanēja, ka “Rail Baltica” ātrvilciens sākotnēji varētu piestāt Salaspilī ,nevis Rīgā, satiksmes ministrs Briškens atkārtoti uzsvēris, ka darīs visu, lai trase ar Eiropas standarta platuma sliedēm nemestu līkumu galvaspilsētai.

Taču tagad iesniegšanai valdībā Satiksmes ministrija sagatavojusi ziņojumu, kurā tomēr atkal pieļauta versija, ka ātrvilcieni sākotnēji piestās tikai Salaspilī, no kuras Rīgā varēs nokļūt pa vecajām Krievijas standarta platuma sliedēm. Turklāt – arī, lai savienotu Rīgas centrālo staciju un lidostu, vispirms tiktu uzbūvētas Krievijas standarta platuma sliedes. Līdz ar to jaunā dzelzceļa tilta būvniecība pār Daugavu Rīgā vairs nebūtu prioritāra, un būvdarbi uz nenoteiktu laiku paliktu pusratā.

Pirms valdība ziņojumu nav izskatījusi, premjere Siliņa atturējās atbildēt uz TV3 Ziņu jautājumu, vai šāda situācija ir normāla: “Es negribētu šobrīd arī šeit varbūt paust savu viedokli, kamēr tiešām man nav arī citu ministriju viedoklis, kamēr neesmu redzējusi šo pašu ziņojumu, jo vēl valdībā tas skatīts nav. Es domāju tā diskusija valdībā būs vajadzīga.”

Savukārt Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs sagaida, ka satiksmes ministrs spēs ieviest skaidrību, kā tad īsti realizēs vērienīgo projektu: “Pašlaik tas ir tikai priekšlikums. Un tā arī ir vēl viena problēma, ka tas pēkšņi parādās pēcpusdienā vai vakarā, kā man te teica. Un atkal mēs visi esam tādā situācijā, kur ir daudz emociju, maz skaidrojumu.”

Vēl asāk prezidents izteicies par Briškena sākotnējo klusēšanu, ka valdībā izskatīts plāns par vairāk nekā pusmiljardu samazināt “airBaltic” pamakapitālu, ko novirzīt lidsabiedrības uzkrāto zaudējumu segšanai.

“Viena lieta ir, protams, ļoti sarežģītā lēmumu pieņemšana. Bet otra lieta, kas, man liekas, ir absolūti izgāzusies, tā ir satiksmes ministra komunikācija. Lietas, kuras bija jāskaidro tūlīt piektdien pēcpusdienā, tika skaidrotas vakar. Sabiedrībai ir pilnīgi pamatoti jautājumi. Tā tomēr ir nodokļu maksātāju nauda, kas tur ir ieguldīta,” vērš uzmanību Valsts prezidents.

Briškens pats atzinis, ka pieļāvis kļūdu. “Noteikti varēja labāk, jā,” viņš saka.

Ministrs apņēmies uzlabot saziņu ar sabiedrību. Un valdības vadītāja Siliņa sola pievērst uzmanību, kā Briškenam tas izdosies: “Manā dienaskārtībā būs noteikti arī vērtēt viņa spēju tikt galā ar šo “airBaltic” skaidrošanas situāciju, “Rail Baltica” skaidrošanas situāciju. Jo, protams, politiķa viens no uzdevumiem ir arī spēt saprotamā veidā sabiedrībai, lai arī ļoti sarežģītu lēmumi būtu, tos izskaidrot.”

Lai gan Briškens joprojām bauda premjeres uzticību, TV3 Ziņu avoti valdībā vēsta, ka plašumā vēršas neapmierinātība ne tikai par Briškena īstenoto komunikāciju, bet arī par viņa spējām risināt problēmas.

Pēc sarunas ar Briškenu “Apvienotais saraksts” vēršas prokuratūrā

Pēc sarunas ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu (P) par nacionālo aviokompāniju “airBaltic” opozīcijā esošā “Apvienotā saraksta” (AS) deputāti nolēmuši vērsties prokuratūrā.

Kā žurnālistiem pēc tikšanās ar Briškenu trešdien norādīja AS Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Edgars Tavars, frakcijā no ministra saņemtas vairākas atbildes uz svarīgiem jautājumiem.

“Saņēmām informāciju, ka sākotnēji uz Ministru kabinetu tika virzīta versija, kas neparedzēja tik drastisku pamatkapitāla samazinājumu un iespējamo nodokļu maksātāju naudas zaudēšanu,” teica Tavars, vienlaikus norādot, ka pēc saskaņošanas ar citām ministrijām pieņemts cits lēmums.

“Mums noteikti būs jautājumi Ministru prezidentei,” uzsvēra Tavars.

Tāpat AS pārstāvji neesot saņēmuši skaidru atbildi par to, vai nodokļu maksātāju veiktās investīcijas jebkādā veidā un mērā ir atgūstamas, klāstīja Tavars un piebilda, ka šim jautājumam būs jāpievērš ģenerālprokurora uzmanība.

Uz jautājumu, vai politiskais spēks plāno prasīt satiksmes ministra demisiju, Tavars atbildēja, ka “šodienas jautājums nebija par demisiju, šodienas jautājums bija par nodokļu maksātāju ieguldīto naudu”.

Briškens paziņo, ka negrasās slēpties no “nepopulārām patiesībām”

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), kura komunikāciju Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” jautājumā kritizējis Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs, negrasās slēpties no “nepopulārām patiesībām”.

“Neesmu politiķis, kurš baidās no nepopulāriem lēmumiem. Pie sarežģītas, smagas komunikācijas vienmēr var labāk, par to nav šaubu, tāpēc šobrīd maksimāli cenšos gan plašsaziņas līdzekļiem, gan politiķiem, sabiedrībai kopumā skaidrot šos procesus,” klāstīja ministrs.

Briškens teica, ka ilgus gadus nerisinātie jautājumi, kurus kopā ar savu komandu tagad cenšas risināt, nav radušies viņa “ministrēšanas laikā”.

 

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

0 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments