Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB ), izvērtējot satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) sniegto informāciju, nav konstatējis, ka VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) amatpersonas būtu veikušas noziedzīgas darbības, kas saistītas ar korupciju.
KNAB resoriskajā pārbaudē izvērtēja satiksmes ministra sniegto informāciju par iespējamiem koruptīviem darījumiem LDz. Pārbaudes rezultātā KNAB nekonstatēja, ka uzņēmuma amatpersonas būtu veikušas noziedzīgas darbības, kas saistītas ar korupciju.
Linkaits pagājušā gada 7.maijā paziņoja, ka izteicis neuzticību toreizējam LDz valdes priekšsēdētājam Edvīnam Bērziņam un diviem valdes locekļiem – Aivaram Strakšas un Ainim Stūrmanim.
Ministrs toreiz paziņoja, ka galvenie pārmetumi saistīti ar iespējamu konkurences kropļošanu, kas draud ar smagām sekām gan LDz, gan Latvijas valstij.
Linkaits apgalvoja, ka viņa rīcībā nonākusi informācija arī par iespējami koruptīviem darījumiem un attiecīgo informāciju nodeva izmeklēšanai KNAB. Tāpat viņš informēja, ka konstatēti vairāki finansiāli apjomīgi saimnieciskie darījumi, tostarp mārketinga un reklāmas līgumi vairāku miljonu eiro vērtībā, kas ministram likuši domāt, ka valde nav rīkojusies kā krietns un rūpīgs saimnieks.
Linkaits toreiz norādīja, ka negribot izpaust konkrētāku informāciju par iespējamo korupciju, bet apstiprināja, ka tas ir saistīts ar pašreiz un nesenā pagātnē notikušiem darījumiem. Savukārt par mārketinga un reklāmas līgumiem esot aizdomas, ka ne visi ir noslēgti attiecīgajam mērķim, jo liels reklāmu īpatsvars esot koncentrēts uz divām pilsētām – Ventspili un Dobeli. Linkaits arī uzsvēra, ka neesot iemesla domāt, ka šajās pilsētās būtu lielāka LDz reklāmu mērķauditorija.
Neskatoties uz minēto, KNAB turpinās izmeklēšana kriminālprocesā par LDz, iespējams, nelikumīgas struktūrvienības izveidošanu. Prokuratūra šogad februārī paziņoja, ka sākusi kriminālprocesu par LDz, iespējams, nelikumīgas struktūrvienības izveidošanu, kā rezultātā uzņēmumam deviņu gadu laikā nodarīti gandrīz miljona eiro lieli zaudējumi.
Izmeklēšanu prokuratūra uzticēja veikt KNAB. Birojs norāda, ka kriminālprocesā turpinās pirmstiesas izmeklēšana, taču izmeklēšanas interesēs plašāku informāciju nevar sniegt, līdz ar to nav zināms, vai kriminālprocesā ir aizdomās turētie, vai personas pret kurām sākts kriminālprocess.
Linkaits šogad februārī paziņoja, ka Satiksmes ministrija tiesībsargājošajās iestādēs vērsās saistībā ar LDz bijušajam valdes priekšsēdētājam Bērziņam un valdes loceklim Strakšam izmaksāto kompensāciju apmēru.
“Lsm.lv” rīcībā esošā informācija liecināja, ka prokuratūras minētā iespējami nelikumīgā struktūrvienība LDz varētu būt prezidentu padome, ko Satversmes tiesa pirms dažiem gadiem atzinusi par nelikumīgu, tomēr šī padome tā arī netika likvidēta. Uz tās pamata LDz bijušajiem vadītājiem arī varēja izmaksāt tik lielas kompensācijas.
Kā jau būsit ievērojuši, portālā Puaro.lv ir jauna sadaļa “WHO IS WHO”, kur esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt arī šajā publikācijā minēto tautas kalpu izglītību, parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, “partiju tūrismu” un citus sasniegumus.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook ,Twitter, Youtube un Instagram!
Avots: tvnet; foto: ekrānuzņēmums
Linkaitīti, kad sāksi dzelzceļu elektrifikāciju , jeb pāriesim uz zaļām tvaika lokomotīvēm ?
Linkaitīti , tev nav kauns , atkāpies, nejēga !
Diemžēl Kariņš ir par vāju, lai patriektu Linkaitu, Bordānu un visu to JKP shēmotāju varzu.
ja nav noķerts, tas nenozīmē, ka nav zaglis…. Gan jau ministrs zina , ko saka
Par sakāmo tomēr jāatbild.
Vai tomēr nav?
Iespējams, ka zin, ka apzināti saka nepatiesību… bet visu rezultātā nosaka tā sauktais sausais atlikums un tas ir diezgan nepatīkams ne tikai ministram, bet arī nozarei un rezultatā valstij… paskatamies LDz darba rezultatus un katrs secinam paši :)
p.s. Lūdzu nestastīt par ļaunajiem ārējiem faktoriem, kur vainīgi tie citi :)
Linkaitim ir jāatkāpjas, ja ne tad viņam pie plikas dirsas pielīmēt krēslu, lai varētu atdalīt tikai ar neasu nazi.
Laiks visu saliek pa vietām. Šoreiz vajadzēja vien gadu ar dažiem mēnešiem.
Spriedums: LInkaits ir apmelotājs.
Iepriekšējā valde traucēja izpildīt, iespējams, Meroni pasūtījumu. Valdi noņēma. Ielika savu, “profesionālu” valdi.
Rezultātā kravu pārvadājumu vairs nav. Covid piebeidza vēl to, kas bija palicis pēc Linkaiša sekmīgās darbības pagājušā gada otrajā pusgadā.
Par lielājām kompensācijām lēma padome. Vajadzēja dabūt prom valdi, bet nespēja neko piesiet. Nācās atpirkties. Padome joprojām strādā, neskatoties uz šīm kompensācijām, neveiksmīgo dzelzceļam, bet iespējams veiksmīgo Linkaišam, valdes iecelšanu un graujošajiem finanšu rādītājiem. Neticas, ka kompensāciju apjoms netika saskaņots ar Linkaiti.
Kurš atbildēs par šī brīža dzelzceļa valdes darba rezultātiem?