Briškens noliedz runas, ka “Rail Baltica” ātrvilcieni metīs līkumu Rīgai

Uz valdību prioritāri tiks virzīts scenārijs ar integrētu Rīgu jau “Rail Baltica” projekta pirmajā kārtā, atzīmēja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), komentējot Satiksmes ministrijas (SM) saskaņošanai iesniegto informatīvo ziņojumu, kurā piedāvā 2021.-2027.gada Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā izveidot 1520 mm (milimetru) jeb jau tagad Latvijā esošā sliežu ceļu platuma savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai pirms “Rail Baltica” projekta pirmās kārtas pabeigšanas.

Viņš norāda, ka attiecīgais SM informatīvais ziņojums nesatur informāciju par “Rail Baltica” pirmās kārtas ieviešanas izvēlēm. Ziņojums par “Rail Baltica”, tostarp Rīgas integrāciju tiks publicēts nākamnedēļ.

“Lai nebūtu pārpratumu – joprojām atbalstām un uz valdību prioritāri virzīsim scenāriju, kur Rīga būtu savienota jau pirmajā “Rail Baltica” ieviešanas kārtā. Rīgu caurbraucošas pamatlīnijas izveide jau pirmajā kārtā ir tehniski un finansiāli mazticama, tomēr mūsu rekomendācija būs vismaz vienu no stacijām savienot jau pirmajā kārtā,” pauž Briškens, piebilstot, ka runa ir par vai nu Rīgas lidostas savienošanu no rietumiem, veidojot Misa-Rīgas lidosta savienojumu, vai arī Rīgas Centrālās stacijas savienošanu no austrumiem, veidojot Upeslejas-Rīgas Centrālā stacija savienojumu.

“Jebkādas interpretācijas par to, ka SM atsakās no Rīgas savienošanas jau pirmajā kārtā ir faktoloģiski nekorektas,” piebilst Briškens. Vienlaikus viņš atzīmē, ka ministrija labi apzinās pašreizējo rocību un garantēti pieejamo finansējumu, taču abas Rīgas starptautiskās stacijas nedrīkst atstāt puspabeigtas.

“Esam atraduši veidu, kā izmantot jau pieejamos Eiropas fondus, lai pēc iespējas ātrāk padarītu šīs stacijas lietojamas pasažieriem, savienotu tās ar esošā platuma (1520mm) pagaidu dzelzceļa līniju un ļautu pasažieriem vēl pirms Eiropas platuma sliežu izbūves Rīgā ar jaunajiem “Škoda” elektrovilcieniem nokļūt lidostā,” pauž Briškens.

Viņš arī min, ka “Rail Baltica” ietvaros pašreiz jau pieejamais finansējums ļaus realizēt apjomīgus būvdarbus dienvidu iecirkņos Lietuvas virzienā, lai pēc iespējas ātrāk Latviju tuvinātu savienojumam ar Eiropu.

“Krietni lielāka skaidrība par potenciālo ES finansējumu mums būs nākamgad, kad noritēs sarunas par ES daudzgadu budžetu 2028.-2034.gada periodam. Tad arī varēsim precīzāk plānot, ko varam atļauties. Tāpēc rosinām šobrīd darīt loģiskās lietas, kas pēc iespējas ātrāk ļautu mums izmantot jaunizveidoto dzelzceļa infrastruktūru, un saglabājam izvēles opcijas atbilstoši nākotnes finansējumam,” atzīmē ministrs.

Detalizētāk plānots informēt preses konferencē nākamajā nedēļā.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


10
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Jefiņš
Jefiņš

Interesanti, kurš blēdis paņēma citu maršrutu Tallina – Rīga – Viļņa. Pats kādreiz braucu no Tallinas uz Rīgu un no Rīgas caur Jelgavu uz Viļņu, vajadzēja tikai sakārtot uzbērumu un uzlikt cita platuma sliedes. Tad nebūtu vajadzīgas jaunas stacijas, tilti un cita infrastruktūra, Nevajadzētu atpirkt visādas zemes un ēkas, būvēt jaunus tiltus(caur Rīgu neviens nedrāzīs ar 250km/h). Pie šāda risinājuma varēja mierīgi iztikt ar pirmajiem izmaksu novērtējumiem, bet kādiem sagribējās pasildīt nagus pie lielākiem zemes un betona darbiem. Piedāvāju minēt trīs reizes kam tāda vēlme bija un kas bija pie varas.

ccca
ccca

jā, visus padomju gadus bija vilciens Viļņa -Rīga- Tallina.Tikai neatkarības laikos noņēma, kāpec – neatceros. gan jau kaut ko sameloja.
Atjaunot būtu lēti un ātri, būtu kā paredzēts pirmajā plānā. Otkats nesanāktu diezkāds.tur jau tā bēda.

Railway child
Railway child

Es nudien nezinu, vai tas taisīs līkumu vai ne. Toties zinu, ka projekts tiks iesaldēts, ar līkumiem vai bez ;-)

Klauns
Klauns

Ko tas briškenpajoliņš klauns mocās, laiks viņam tīt makšķeri, ar visām savām mamzelēm, austrupām lielbriļainām kobrām, kuras nespēj izdvest nevienu sakarīgu teikumu, galvenais, ka air baltic preses konferencē zelta ķēdes sakārušas un melnus nagus noķelējušas, stulbi bolīt acis, sēdēt rail baltic padomē, būt air baltic uzraudzei, un tēlot muļķīti.
Tāpēc jau ir tādā činā, tēlo muļķi un pēc amatpersonu deklarācijas cipars smuks.
Kur šitādi parazīti rodas, labāk viņiem samaksāt kompensāciju un lai šāllē dillēs, lai vairāk nekam viņš neķeras klāt, kur briškens savus nagus pieliek, tur vēl pusgadsimtu pēc briškena to šmuci nespēsim satīrīt.

turlais
turlais

Lai beidzot “iznāk no skapja” un visi apvainojumi tiks noņemti – pārbaudīta lieta!

ccca
ccca

nebūs nekā, apvainojumi paliks, bet soda nebūs.

pansionātu Kazanova
pansionātu Kazanova

Šāda komunikācijas putra ir unikāla (vidusmēra EU valstī novestu pie valdības demisijas), bet pie mums viss ir perfekti – ejam pilnīgā šļurā uz budžetu

šaize
šaize

Šis tak naturāli baro publiku ar verbālajiem mēsliem no lāpstas. Pēdējā maita.

mja
mja

Un kāds šo mūdzi taču diezgan labi atalgo par visu šo greizo menedžēšanu daudzu gadu garumā. Tāda lūk dievzemītes valsts pārvalde visā krāšņumā. Zagļi un pi…asi visnaudīgākajās vietās.

turlais
turlais

Saucas – maksājiet nodokļus, lai šitādus muldētājus apmaksātu! Un vēl pensijas viņiem, konkrētās…