Latvijā ražotās “Patria” joprojām nevar reģistrēt satiksmei un nerodas pārliecība, ka šo situāciju kāds ar steigu vispār ir gribējis mainīt

Tālāk par priekšlikumiem aizsardzības ministrs Andris Sprūds (P) nav ticis – Latvijā ražotās “Patria” joprojām nevar reģistrēt satiksmei, un no Aizsardzības ministrijas (AM) atbildes nerodas pārliecība, ka šo situāciju kāds ar steigu vispār ir gribējis mainīt, vēsta portāls Jauns.lv.

Stāsts par Latvijā ražoto “Patria” reģistrēšanu faktiski sākās vēl pašā aprīļa nogalē. Kā ziņoja “Nekā personīga” todien vairāki aizsardzības industrijas uzņēmumi bija ieradušies uz pirmo Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdi.

Daudzi no sanākušajiem skarbi kritizēja “Progresīvo” Andra Sprūda vadīto AM. Tai trūkstot “stratēģiska redzējuma”, “aktīvas virsvadības no ministra puses”, “naudas inovācijām” un tamlīdzīgi. Izskanēja arī, ka nesakārtotu likumu dēļ ir apdraudēts “Patria” projekts. Tajā laikā runas par to, ka Sprūda vadībā ministrijā nekas neritot uz priekšu, jau bija izskanējušas atkārtoti.

TV3 raidījumā tika atkārtots LMT prezidenta Jura Bindes teiktais: “[…] “Patria” reāli nevar nodot savu produkciju testiem. Jo testos ir ieplānots, ka, lai varētu akceptēt šo mašīnu bruņojumam, viņai jānobrauc 200 kilometri pa vispārējās lietošanas ceļiem. Pa vispārējās lietošanas ceļiem var braukt tikai transports, kurš ir saņēmis reģistrācijas numuru CSDD, bet CSDD nereģistrē transportlīdzekļus, kuri nav izgājuši atbilstības testus. Līdz ar to loks ir noslēdzies un “Patria” krājas stāvlaukumā.” Bindes teikto apstiprināja arī “Patria Latvia”.

Rezultātā sanāk, ka iesaistītie uzņēmumi Latvijā ir gatavi jēgpilni veikt šāda veida ražošanu, bet likumdošana nav tikusi tam līdzi. To visu gan, protams, var labot – veicot nepieciešamos grozījumus, ko tad arī AM apsolīja darīt vēl tolaik.

Priekšlikumi grozījumiem iesniegti vien nesen

Dzīvojam laikā, kad uzdevumi aizsardzības jomā ir prioritāri. Tādi tie pavisam noteikti ir AM. Jūlija vidū Jauns.lv painteresējās, vai AM ir spērusi vajadzīgos soļus, lai virzītu nepieciešamos grozījumus.

Atbildi uz 15. jūlijā uzdotajiem jautājumiem ministrija iesūtīja aptuveni pēc pusotras nedēļas, kuras laikā atkārtoti netika atbildēts uz e-pastā sūtītajiem jautājumiem, kādu laiku nebija arī iespējams sazvanīties ar attiecīgo AM pārstāvi. Dienu pirms atbildes sniegšanas, sazvanoties, tika paskaidrots, ka rakstiskajā atbildē vēl precizējamas nianses un tad tā tikšot iesūtīta.

Saņemtā atbilde ir daži teikumi par to, ka Satiksmes ministrijai (SM) ir iesniegti priekšlikumi grozījumiem “Ceļu satiksmes likumā” kas pašlaik tiek skatīti Saeimā. Atbildē Jauns.lv AM šos grozījumus datē ar 18. jūliju – trīs dienas pēc tam, kad pirmo reizi vaicāts, kas kopš maija darīts “Patria” reģistrēšanas problēmas risināšanai.

“Piedāvātie grozījumi paredz iespēju, pamatojoties uz Aizsardzības ministrijas pieprasījumu, reģistrēt aizsardzības nozares sertificētas komercsabiedrības ražotu, taču ekspluatācijā vēl nenodotu speciālo militāro tehniku un tās piekabes. Tāpat grozījumi paredz tiesības vadīt šādu tehniku personai, kam ir nepieciešamā vadītāja apliecības kategorija un ko pilnvarojis pats ražotājs,” vēl teikts atbildē.

AM vēl informē, ka starp aizsardzības nozari un SIA “Defence Partnership Latvia” spēkā ir vienošanās par bruņumašīnu testu veikšanu militārajā poligonā “Ādaži”: “Uzsveram, ka jauno bruņumašīnu piegādes Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem tiek īstenotas atbilstoši plānotajam piegāžu grafikam.”

No Jauns.lv

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

8 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
sejija
sejija
3 mēnešus atpakaļ

Tāds bundzas taču nemaz nedrīkst reģistrēt- pietiek jau ar paštaisītiem un modificētiem traktoriem un citu lauksaimniecības tehniku uz šosejām

nagla
nagla
3 mēnešus atpakaļ

Ar likumiem ierēdņi cer nosegt savus plikumus.
Normāli veči sarunātu arī bez visa tā.
CSDD var izdot vienas dienas atļauju jebkurai mašīnai jebkurā stāvoklī pat to mašīnu neredzot un kādā tehniskā stāvoklī tā ir. vai tas ir normāli un droši.
Tai Patriai var uzlikt kaut vai tirdzniecības numuru (ja jau Latvijā nav paredzēti izmēģinājumu numuri) un tos 200 km nobraukt, ja tik ļoti vajag. Vienkārši normāli sarunāt vajag. Pat militārās policijas eskortu var pielikt, ja tik ļoti vajag.

kaka
kaka
3 mēnešus atpakaļ
Reply to  nagla

Birokrāti to visu izliekas neredzam.

Čurbanfjūrers
Čurbanfjūrers
3 mēnešus atpakaļ

valstij valdība.

Kaža
Kaža
3 mēnešus atpakaļ

Tas pats,kas ar dzelzceļu.Kolaboranti pilnā sparā atstrādā savu misiju un bremze visu,kas Kremlim nepatīk.4.maija kolaborantu režims taču darbojas,tiesa gan neformāli zem demokrātijas,neatkarības,brīvības saukļiem,bet ar čekistu,komunistu,komjaunatnes apliecībām pie sirds.

Nelabojams optimists
Nelabojams optimists
3 mēnešus atpakaļ

Kam pieder vara Latvijā!?

trosepildījums
trosepildījums
3 mēnešus atpakaļ

Tapiņš tagad iegājis pats sevī dronu pederācijas Baltijas mūra uzburšanā Tik smagas un arhaiskas Patrijas jau der tikai dāvinājumiem citām zeme’m, var palīdzēt arī kādu nogrimušu kombainu vilkt ārā. Unmetāllūžņu savačēji jau arī var paņemt

kaka
kaka
3 mēnešus atpakaļ

Perfekta birokrātu diversija.