AirBaltic tagad cenšas piesaistīt investoru, kas ir vienīgais racionālais solis, lai varētu runāt par pēcāku ne galīgi neveiksmīgu IPO jeb privatizāciju caur biržu. Cita varianta faktiski nemaz nav.
Privatizācija kapitāla tirgū nevar būt veiksmīga uzņēmumam tradicionālā biznesā (kā pretstats strauji augošai IT platformai), ja pašu kapitāls ir negatīvs un kompānija tikai atlikusi bankrota iestāšanos, uzņemoties neatpelnāmi dārgu aizņēmumu.
Investora meklējumi uzticēti tai pašai kompānijai, kura organizēja nesenā superdārgā aizņēmuma (obligācijas) organizēšanu.
Neatklāj, kurš varētu būt cerīgais investors. Kandidātu gan nav daudz. Piemēram, varbūt SmartLynx īpašnieks, Lietuvas bagātākais oligarhs? Tur problēma gan varētu būt iespējamā saistība ar Krievijas naudām.
Kāda varētu būt darījuma shēma? Viens no variantiem – atdot investoram akciju daļu par praktiski velti ar nosacījumu, ka tas vienlaicīgi refinansē Mr. Junk Bond, jo tas kā sarkana lupata bullim parāda, ka kompānija noasiņo…
Avots: platforma “X”
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!