Kaspars Briškens

Kaspars Briškens

Satiksmes ministrs

Dzimšanas datums: 1982. gada 12. novembris

Izglītība:

  • Stokholmas Universitāte, Zinātniskais maģistra grāds ekonomikā (2011)
  • Rīgas Ekonomikas augstskola, bakalaura grāds ekonomikā un uzņēmumu vadībā (2005);
  • Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas Starptautiskā bakalaurāta mācību programma

Zinātniskās publikācijas: NAV

Grāmatas:  NAV

Publikācijas presē: NAV

Politiskā pieredze, vēlēti amati:

  • Satiksmes ministrs (Evikas Siliņas valdībā)
  • 14.Saeimas deputāts

Dalība partijās:

  • Progresīvie
  • Kustība PAR! (2017-2021)

Dalība kapitālsabiedrībās: NAV

Darba pieredze:

  • Satiksmes ministrs (kopš 2023. g. 15. sept.);
  • AS Pasažieru vilciens padomes loceklis (kopš 2021. gada);
  • 2014. gadā sācis strādāt RB Rail (Rail Baltica), sākotnēji par padomes locekli, vēlāk stratēģijas un attīstības vadītāja amatā; 
  • Latvijas Loģistikas asociācijas izpilddirektors (2013 – 2014);
  • “airBaltic” padomes priekšsēdētāja vietnieks (2012 – 2020);
  • kopš 2019. gada labas pārvaldības lektors Baltijas korporatīvās pārvaldības institūta mācību programmās;
  • Satiksmes ministrijā bijis gan padomnieks diviem satiksmes ministriem, gan valsts sekretāra vietnieka amatu (2011 – 2015);
  • Ārlietu ministrijas Ārējās tirdzniecības un investīciju nodaļas vadītāja vietnieks (2011);
  • LV vēstniecība Zviedrijā, ekonomiskais un politiskais diplomāts (2007-2011);
  • Ārlietu ministrija,  vecākais referents (2005-2007)

Parādsaistības: NAV

Ģimene:

  • precējies ar datu aizsardzības speciālisti Marinu Briškenu

Papildu informācija:

  • Viena no Kaspara Briškena darbības metodēm satiksmes ministra amatā ir atriebties tiem, kas bojājuši viņa karjeru, un pateikties tiem, kas atbalstījuši, apbalvojot ar ienesīgiem amatiem: Briškena metode – atriebība un pateicība – Puaro.lv;
  • Partijas Progresīvie līdera satiksmes ministra Kaspara Briškena  rakstura īpašības jau pamanījis un novērtējis gandrīz vai katrs Latvijas vēlētājs, ierindojot viņu nespējīgāko ministru topa pirmajā vietā līdz ar izglītības ministri Andu Čakšu: Briškens un Čakša – iedzīvotāju visnegatīvāk vērtētie ministri; topa augšgalā – Braže – Puaro.lv;
  • 2024.gada 6.februārī laikraksts “Diena” publicē informāciju par Kaspara Briškena (Progresīvie) 2022.gadā kopējiem ienākumiem – no Rail Baltic ieviesēja RB Rail saņemti 82,895 tūkstoši eiro, kopumā no valsts iestādēm 126 tūkstoši, bet no privātā sektora 400 eiro mēnesī.
    Satiksmes ministrs Kaspars Briškens, kurš ne tik tālajā 2022. gadā lielāko ieņēmumu daļu ir guvis uzņēmumos AS RB Rail un AS Pasažieru vilciens. Abi uzņēmumi šobrīd ir ministra pārziņā, un abos ir pamatīgas problēmas (Izcilākie pelnītāji juku nozarēs / Diena);
  • 2023.gada 15.septembrī Saeima apstiprina Evikas Siliņas veidoto Ministru kabinetu un K.Briškens kļūst par satiksmes ministru;
  • 2022.gadā ievēlēts 14.Saeimā;
  • 2022.gadā 14. Saeimas vēlēšanām “Progresīvie” izvirza Kasparu Briškenu par savu premjerministra amata kandidātu. Briškens formāli nepārstāv partiju, bet gan neatkarīgos ekspertus, kas “Progresīvo” mājaslapā iekļauti sadaļā “Pro Platforma”. Partijas līdzpriekšsēdētāja Antoņina Ņenaševa raidījumā “Kas notiek Latvijā?” skaidro, ka šī platforma apvieno ekspertus, kas nāk ar risinājumiem: “Progresīvie” premjera amatam virza Kasparu Briškenu; ministru kandidatūras – Rīgas domnieki un nozaru eksperti – Puaro.lv;
    “Progresīvo” premjerministra amata kandidāts Kaspars Briškens bijis pie Kustības “Par!” dibināšanas šūpuļa, bet organizācijā vīlies pameta to. Iepriekš viņš bijis padomnieks diviem satiksmes ministriem, strādājis “airBaltic” padomē, “RB Rail” jeb “Rail Baltica” projektā un pašlaik ir “Pasažieru vilciena” padomes loceklis. K. Briškens uzskata, ka pēc vēlēšanām “Progresīvie” būs koalīcijas kodolā. Šādu pārliecību dodot redzējums par Latvijas nākotni kā turīgu, iekļaujošu sabiedrību, kas aktīvi attīsta ekonomiku un rūpējas par katra iedzīvotāja labklājību, un partija sadarbosies ar tiem.
  • 2022. gada 12.jūlijā Briškens iestājas partijā “Progresīvie”;
  • 2015.gadā Kaspars Briškens, būdams Satiksmes ministrijas valsts sekretāra amatā, atpūšas Tatros kopā ar airBaltic vadību. Kopīgās izklaides ilustrē to ačgārno kārtību un kontroles trūkumu, kas līdztekus aviācijas biznesa grūtajiem laikiem un airBaltic darbu apgrūtinājušajām tiesvedībām varētu izskaidrot, kāpēc airBaltic ne pirmo reizi draud smaga piezemēšanās. Normālā lietu kārtībā Briškenam kopā ar abiem pārējiem padomes locekļiem jātur ciešā tvērienā lidsabiedrības valde, bet akcionāra (valsts) pārstāvim caur biezu lupu jāpieskata, cik labi padome ar to tiek galā. Realitātē TV ziņu kadros pēc valdības sēdes, kurā tika lemts airBaltic  liktenis, bija redzams, kā padomes loceklis Briškens izpalīdz Gausam, pie auss tulkojot amatpersonu paziņojumus: Ministrijas valsts sekretārs atpūties Tatros kopā ar airBaltic vadību – Puaro.lv;
  • 2013. gada 20. februārī satiksmes ministrs Aivis Ronis atsauc no airBaltic padomes Satiksmes ministrijas pārstāvi Kasparu Briškenu, kurš nav pienācīgā līmenī kontrolējis uzņēmuma darbu, lai nepieļautu PSRS militāro svētku reklamēšanu – ka Latvijas nacionālais aviopārvadātājs popularizē neeksistējošas valsts armijas un jūras kara flotes svētkus, kurus atzīmēja par godu Sarkanās armijas pirmajai uzvarai pār vācu spēkiem pie Narvas un Pleskavas: PSRS militāro svētku reklāmas dēļ atsauc airBaltic padomes locekli Kasparu Briškenu – Puaro.lv
Subscribe
Paziņot par
guest

4 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
sneiks
sneiks
3 mēnešus atpakaļ

SKATOS UZ ŠĪM SEJĀM GADUS 15 UN ŠAUSMAS PĀRŅEM….. KĀPĒC MĒS TURPINĀM KLUSĒT? VIŅI TAČU
IZRIJ lATVIJU

Kristaps
Kristaps
3 mēnešus atpakaļ

Vai viņam ir autovadītāja apliecība? To parasti arī norāda CV 🙂

Baiļu faktors
Baiļu faktors
11 mēnešus atpakaļ

Aivars Briškens (1960-2021) ir viņa tēvs?

Megrē
Megrē
2 gadus atpakaļ

Tipisks karjerists, kas pieradis būt pie siles, bez nekādas ētikas un profesionālisma.