Latvijas līdz šim bagātākā cilvēka, likvidējamās ABLV bankas līdzīpašnieka Oļega Fiļa izjukušās ģimenes konflikts ir atklājis ziņas, kas met melnu ēnu pār klientu datu drošību nesen izveidotajā Luminor bankā.
Fiļa bijušās dzīvesbiedres iesniegums policijai cita starpā atklāj, ka augsti stāvoša bankas amatpersona savam „VIP klientam” sniegusi ziņas par Fiļa bijušās sievas veiktu pārskaitījumu no sava (un nevis vīra) konta.
Fiļa bijušās sievas Santas Zāmueles iesniegumā policijai aprakstīts: „2018.gada 4.aprīlī Oļegs Fiļs nosūtīja ziņu, ka – viņam (tas ir, Oļegam Fiļam) tikko zvanījusi Luminor bankasaugsti stāvoša amatpersona par maniem naudas darījumiem un arī tālāko naudas kustību (2018.gada 4.aprīlī).
Tieši 2018.gada 4.aprīlī no sava konta AS Luminor Bankaveicu naudas dāvinājumu savam tēvam. Man nav saprotams kādā veidā Oļegam Fiļam kļuva zināma šī informācija. Uzskatu, ka šāda prettiesiska informācijas iegūšana un savas ietekmes izrādīšana tieši veikta, lai kontrolētu mani gan materiāli, gan emocionāli un tas viņam patiešām izdodas. Jūtos bezspēcīga un pilnībā iebiedēta.”
Šīs informācijas patiesīgumu iesniegumā policijai ir apliecinājis arī Zāmueles tēvs. „2018.gada 4.aprīlī Oļegs Fiļs bija nosūtījis ziņu, ka – viņam (tas ir, Oļegam Fiļam) tikko zvanījusi Luminor bankas augsti stāvoša amatpersona par Santas naudas darījumiem un arī tālāko naudas kustību (2018.gada 4.aprīlī),” iesniegumā raksta Andrejs Zāmuelis, norādot, ka tieši šajā datumā viņa meita no sava konta AS Luminor banka veikusi pārskaitījumu uz tēva kontu.
„AS Luminor banka (un tās darbinieki) nedrīkst sniegt nevienai trešajai personai ziņas par savu klientu, tostarp – ziņas par Santas vai manu kontu, tajā esošajiem naudas līdzekļiem, Santas rīcību ar tiem, kā arī informāciju par personām, kuras saņem šos naudas līdzekļus. Man nav saprotams kādā veidā Oļegam Fiļam kļuva zināma šī informācija.”
Neraugoties uz kādu personu iepriekšēju oficiālu saistību, klientu datu pretlikumīga atklāšana citām personām ir uzskatāma par ļoti smagu kredītiestādes darbību reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpumu. Kādu iemeslu dēļ Luminor bankas amatpersona izšķīrusies par šādu rīcību, – par to banka šodien nekādus skaidrojumus Pietiek sniegt nevēlējās.
Tikmēr Luminor bankas ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš sociālajā tīklā Twitter ir atzinis: „Nevaru ne apstiprināt, ne noliegt Pietiek.com rakstīto. Ja bankas darbinieks tiešām ir izpaudis klientu datus, viņš ne tikai zaudē darbu, bet arī atbild saskaņā ar likumu. Tas ir ļoti nopietns pārkāpums.”
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook un Twitter!
Kur palicis Rimsevics kapec viss irapklusis vai apsudzetaji irizgazusies
“Dāvinājums tēvam” , noteikti tiek nofīrēta Fiļa nauda un Fiļs protams par to satraucies, pirms tiesas procesa. Uzskatu, ka visi līdzekļi ir labi, lai aizstāvētu sevi un savas intereses pret ciniskām bijušajām sievām, kuras uzmet vīrus, kad tiem rodas sarežģījumi biznesā. Bet pierādīt to, kurš šādu info no bankas sniedzis būs ļoti grūti, jo šādai info pieeja ir daudziem darbiniekiem.
Ziņa par dāvinājumu noteikti jau ir izanalizēta VIDā, vai ne?
Noziedzīga rīcība no Luminor puses. Var tikai brīnities, ka kāds cienījamā bankā vispār ceļ tāda Fiļa telefonu, bet vēl noliet ar likumu aizsargātu informāciju…. hmm, paskatīsimies uz reakciju.
Šis cerams ieinteresēs arī kungus no FinCen. Luminor cienījama banka, bet kas te Latvijas filiālēs par cilvēkiem to vada ir cits jautājums. Stulbi, ka banka pusbandītiem nolej privātu info.
Interesanti, Zakulītis jau ir atlaists no Luminor vai vēl strādā?
Strāda gan…