“Rail Baltic” ieviešanā atbildīgo amatpersonu darbības vērtēs ģenerālprokuratūrā

Ģenerālprokuratūrā jau 3.jūnijā sākta pārbaude par to, ka par projekta “Rail Baltic” ieviešanu atbildīgās amatpersonas nesaskaņoti uzņēmušās saistības pret valsts budžetu, noslēdzot līgumus par būvdarbiem Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Centrālās pasažieru stacijas kompleksa apbūvei un “Rail Baltica” stacijas un saistītās infrastruktūras Rīgas lidostā īstenošanai.

Saeima ceturtdien pēc opozīcijā esošo “Apvienotā saraksta”, Nacionālās apvienības, “Latvija pirmajā vietā” un pie frakcijām nepiederošo kopā 34 deputātu priekšlikuma nolēma izveidot parlamentārās izmeklēšanas komisiju par “Rail Baltica” projekta virzībā pieļautajām kļūdām.

Patlaban nav skaidrības par “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli, teikts Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotā “Rail Baltica” projekta situācijas izpētes ziņojumā.

Atbilstoši “Rail Baltica” izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā – 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

Valsts kontroles (VK) ziņojumā par “Rail Baltica” Latvijas posma tvēruma izmaiņu pieņemšanas gaitu secināts, ka “Rail Baltica” Latvijas posma pamattrases būvniecības izmaksas varētu sasniegt 8,7 miljardus eiro, kas ir par 4,55 miljardiem eiro vairāk nekā tika prognozēts 2022.gadā.

“Rail Baltica” pamatlīnijas būvniecību plānots sākt šovasar, šajā būvniecības sezonā, informēja par dzelzceļa projekta “Rail Baltica” izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” pārstāvji.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

5 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Uldis
Uldis
4 mēnešus atpakaļ

Gan jau atradīs kādu sergetu, kuru pamest zem vilciena. Kurš ir gatavs ziedoties (par atlīdzību, protams)?

Rota
Rota
4 mēnešus atpakaļ

ne jau beatbildīgas padome un valdes– tur nav iespejams neko nekādi- nav personificēta atbikldība par naudas savlaicīgui saņemšanu par tīrā gaisa pārpūšanu no vienas telpas uz otru

dončips
dončips
4 mēnešus atpakaļ

Būs krimināllieta! Rail Baltuc atbildīgie fīrmaņi, sāciet meklēt dārgos advokātus!!

ccca
ccca
4 mēnešus atpakaļ
Reply to  dončips

velti ceri. nebūs un nebūs, pazeminās par direktoriem

dončips
dončips
4 mēnešus atpakaļ
Reply to  ccca

Nevis ceru, bet zinu.