Bijušais “Latvijas Dzelzceļa” vadītājs Bērziņš nav ievērojis kompensācijas izmaksāšanas nosacījumus – sācis strādāt “Ukrainas dzelzceļā”

Edvīns Bērziņš

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) bijušais valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš oktobrī kļuvis par Ukrainas valstij piederoša uzņēmuma “Ukrainas dzelzceļš” (“Ukrzaļiznicja”) transporta pakalpojumu centra “Ļiski” filiāles izpilddirektoru, vēsta Ukrainas portāls “368.media”.

Ukrainas medijs atgādina, ka Bērziņš 2019. gadā zaudēja amatu LDz pēc tam, kad satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) viņam un LDz valdes loceklim Aivaram Strakšas izteica neuzticību, rosinot uzņēmuma padomi viņus atbrīvot no amata.

Ukrainas portāls norāda, ka Bērziņš, atstājot amatu, saņēma 250 000 eiro kompensāciju, taču viens no kompensācijas izmaksāšanas nosacījumiem bijis nestrādāt pie LDz konkurentiem. Ņemot vērā, ka “Ukrzaļiznicja” un “Ļiski” nodarbojas ar tranzīta kravu pārkraušanu, un ir LDz tiešie konkurenti, pēc “368.media” vēstītā, Bērziņš nav ievērojis kompensācijas izmaksāšanas nosacījumus.

Atgādināsim, ka “Latvijas dzelzceļa” šefiem pie atkāpšanās tika izmaksāta kompensācija no nodokļu maksātāju kabatām teju pusmiljons eiro (ŠEIT vairāk).

Tāpat Ukrainas portāls vēsta, ka Bērziņš darbu “Ļiski” filiāles izpilddirektora amatā sācis 1. oktobrī, tomēr likumā noteikto mantiskā stāvokļa deklarāciju joprojām nav iesniedzis.

Dažas nedēļas pirms stāšanās “Ļiski” filiāles izpilddirektora amatā Bērziņš Ukrainā nodibinājis uzņēmumu “Vin Vin Transport Soļušns” (“Win Win Transport Solutions”). Ukrainas portāls pieļauj, ka Bērziņa uzņēmums, kura darbības veidi ir noliktavas pakalpojumi un dzelzceļa pārvadājumu apkalpošana, pelnīs tieši pateicoties jaunajam Bērziņa amatam.

Jau ziņots, ka 2019. gada 25. jūlijā LDz padome vienojās par darba attiecību izbeigšanu ar Bērziņu un Strakšas.

“Ņemot vērā to, ka ir izveidojusies situācija, kurā iztrūkst dialogs starp uzņēmuma vadību un nozares politiku veidojošo ministriju, gan uzņēmuma padome, gan valde ir vienisprātis, ka LDz un visas nozares interesēs ir izbeigt šo nenoteiktību un virzīties uz priekšu,” pēc LDz padomes sēdes pauda kompānijas padomes priekšsēdētājs Jānis Lange.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, “LDz Cargo”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums “LDz infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums “LDz ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums “LDz apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums “LDz loģistika”.

Avots: Delfi

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

5 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Anita
Anita
4 gadus atpakaļ

Tam ārprātam, kas notiek valstī trūkst vārdu. Tiek izlaupīts un uznīcināts pilnīgi viss….. Līdz gada beigām vēl brīvs ceļš uz Lielbritāniju.

kalašnikovs
kalašnikovs
4 gadus atpakaļ

Nu īstā paradīze vienam otram vēl dzīvam esot!

heh
heh
4 gadus atpakaļ

Ja Bērziņu atlaida jo nav kompetents tad par ko raud ka strādā Ukrainā? Ja bija kompetents tad kurš muļķis viņu atlaida?

Stienis
Stienis
4 gadus atpakaļ
Reply to  heh

Āmen!

Talsinieks
Talsinieks
4 gadus atpakaļ

Izslēdz sūkni Rīgas ielā