Topošajiem pedagogiem nav finansiāli izdevīgi samazināt darba slodzi, lai saņemtu Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) ieviestās 300 eiro stipendijas, revīzijā secinājusi Valsts kontrole.
Valdība pērn septembrī nolēma piešķirt stipendiju 300 eiro apmērā 485 tematiskās jomas “Pedagogu izglītība un izglītības zinātne” programmu grupas “Pedagogu izglītība” studējošajiem.
Stipendija prioritāri domāta studējošajam, kurš studē kādā no skolotāju sagatavošanas studiju programmām tādās mācību jomās kā dabaszinātnes, tehnoloģijas un matemātika, valodas, speciālā izglītība.
2023. gada rudenī 2164 stipendijām bija paredzēts izlietot 649 200 eiro, taču izlietoti tikai 126 000 eiro 420 stipendijām, konstatēja revidenti. Līdz ar to uzskatāms, ka atbalsta pasākums nav bijis efektīvs un nesasniedza sākotnēji plānoto mērķi.
Valsts kontrole to skaidro ar normatīvajā regulējumā noteiktajiem stipendiju saņemšanas nosacījumiem – piesakoties stipendijai pirmajā studiju gadā, studējošais nevarēja strādāt algotu darbu.
Gada sākumā nosacījums tika izmainīts, paredzot, ka stipendijai pirmajā studiju gadā var pieteikties arī studenti, kuri strādā par pedagogu vai pedagoga palīgu izglītības iestādē. Studējošā darba slodze nevar pārsniegt 30% no pedagogiem noteiktās darba slodzes, kas atbilst vienai mēneša darba algas likmei, un neveicot blakus darbu.
Darba attiecības izglītības nozarē sāk vidēji 36% pirmā kursa studentu, secināts revīzijas ziņojumā. Pilna laika klātienes pirmā kursa studentu slodze svārstās vidēji no 0,8 līdz 0,89 slodzēm, kas būtiski pārsniedz noteikumos par stipendijām norādītos pieļaujamos slodzes apmērus.
Atbilstoši Valsts kontroles aprēķiniem, studentiem pie pašreizējiem slodzes apmēriem nav finansiāli izdevīgi samazināt darba slodzi līdz 0,3 un saņemt stipendiju, jo finansiālais zaudējums veido 35%.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Par tpo šodien publicētie matemātikas eksāmena rezultāti ir pārliecinoši jebkuram. Lai cik atviegloti bija eksāmenu uzdevumi vismaz 30% sasniegšanai- tur gan vairāk nav ko atlaist. Eksperimenti testi 9. klasē rāda, ka tikai nedaudz papūloties var dabūt 20%. Vidusskolas trīs gadus ir pilnīgi lieki durvis virinājuši un bērnību pagarinājuši visi, kam nav šo procentu. Par to kāda Iespējamā misija, kompetences un kvalitāte te vārījās, trokšņoja kā negudri par sevi nepiemirstot kā bergs tā seile, plāni un pretplāni un tikko taču tā Skola 2030 nobeidzās, miljoni izripoja un izzuda- un tad te fanfaras, skan tuša, aplausi! Mērāmi izkontrolēti rezultāti. Patiesībā tas procents… lasīt vēl »
Interesanti, kad IZM ir kaut ko loģisku un derīgu piedāvājusi un darījusi?
IZM pat tādas domas netīšām galvā nav nākušas.
CIK izmaksāja “revidenti”?
Ja iere’dnīši neprot rēķināt- tad pašsaprotms ir rezultāts. Tantuki un 12 padomnieku rūķīši atkal ielaida visu peļķē. Kā parasti, par to polittroksnim un soctīkliem jau pietika