BAIBA LIEPIŅA, Latvijas Reklāmas asociācija
Rīgas domes (RD) vadība vēlas uzņemties jaunas saistības – pieturvietu izbūvi, kam tai nav nedz kapacitātes, nedz pieredzes, kā arī atvēlētie termiņi ir nesamērīgi īsi, jo iepriekšējie līgumi drīz beidzas, kas nozīmē, ka Rīga var palikt bez nojumēm, kas mūsu laikapstākļos sagādā neērtības pasažieriem.
2023. gada nogalē Rīgas dome bija plānojusi atkārtotu izsoli par iespēju apkalpot sabiedriskā transporta pieturvietas, kurai neviens pretendents nepieteicās.
RD piedāvātā sadarbības forma starp pašvaldību un privātajiem uzņēmumiem bija riskanta un neefektīva, par ko Rīgas domi jau pirms izsoles brīdināja nozares organizācijas.
Nozares pārstāvji vairākkārt sanāksmēs ar RD vadību ir norādījuši, ka, realizējot šādus projektus, kuros saskaras sabiedrības intereses un partneru saistības, iespējams, efektīvāk būtu piemērot nevis izsoles metodi, bet publiskās un privātās partnerības pieeju, kam guva arī Iepirkumu uzraudzības biroja apliecinājumu,.
Latvijas Reklāmas asociācijas un Vides reklāmas asociācijas konsultācijas ar RD par vides reklāmas stendu nomaiņu un pieturvietām sākās jau 2019. gada sākumā. Neskatoties uz nozares iesaisti, dalīšanos ar nozares zināšanām, citu Eiropas valstu pieredzi, sociālais dialogs beidzies bez rezultātiem.
Izsoles nosacījumi bija tādi, kas padarītu neiespējamu līguma izpildi, un rezultātā, neskatoties uz to, ka interese no vides reklāmas uzņēmumiem bija liela, neviens nebija gatavs uzņemties nesamērīgas izmaksas un riskus. Atsevišķi Rīgas Domes deputāti to iztulkoja kā nozares vienošanos, taču tas ir nekorekts apvainojums, kam nepiekrīt Latvijas Reklāmas asociācija.
Apvainojumi, ka vides kompānijas ir vienojušās un tāpēc nepiedalījās iepriekšējā izsolē, ir nepieņemami, jo tas būtu likuma pārkāpums. Ja tādas aizdomas ir, lai amatpersonas vēršas atbilstošās institūcijās, nevis ar apvainojumiem piesedz savu vairāku gadu garumā ievilkušos neizdarību, kā to sociālajā medijā “X” dara RD deputāti Inese Andersone un Kaspars Spunde.
Pašlaik tā vietā, lai labotu sadarbības projektu, tagad RD pieturvietu izbūvi plāno veikt par nodokļu maksātāju naudu pretēji ierastai praksei, ka pieturvietas, piemēram, Tallinā un citās Eiropas pilsētās izbūvē vides reklāmas uzņēmumi, pārdod reklāmu un no pārdotās reklāmas ieņēmumiem nodrošina pieturvietu uzturēšanu.
Rīgas dome šobrīd ir tuvāk 3 miljonu nelietderīgam tēriņam. Proti, pašvaldība nevis labo sevis pieļautu kļūdu, bet rada jaunu un nu jau uz iedzīvotāju rēķina. Šaubu nav, pieturvietās nojumes ir nepieciešamas, bet maksāt par tām no pilsētas budžeta būtu izšķērdība.
Avots: Pietiek
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
LIEPIŅA kādreiz nenormāli “kodēja”.
Kads pamats domāts, ka zaļā pūķa gadā viņa nedara to pašu?
Alkohols vinai draugs! Tas gan ir!
Liepiņas sacītajam nav ticības 2 svarigu iemeslu dēļ – 1) viņa ir bijusī klaunu partijas KPV locekle. 2) viņa ir esošā populistu Šlesera partijas locekle.
Un kuri tad nav ‘populisti’? Vienotība un progresīvie? :))))))
Par ko ībļi balsoja?
Nekādu izbrīnu neizraisa, Ķirsis var noplakar;et ne tikai tik.