Latvijas premjere Evika Siliņa (JV) ir politiski uzrunājusi Igaunijas un Lietuvas valdības, lai tās apsvērtu savu potenciālo interesi par ieguldīšanu aviokompānijas “airBaltic” plānotajā akciju sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO).
Siliņa intervijā TV3 atzīmēja, ka kaimiņu atbildi pagaidām vēl nezina, bet Latvijas valdība mēģināšot turpināt strādāt šajā virzienā.
No Siliņas teiktā bija saprotams, ka tieši veiksmīgs “airBaltic” IPO bija gan galvenā prasība atlaistajam aviokompānijas vadītājam Martinam Gausam, gan galvenais nosacījums jaunajai vadībai.
Taujāta, vai viņa atbalstīja Gausa nomaiņu, Siliņa sacīja, ka “airBaltic” jau labu laiku saskārās ar izaicinājumiem. Kompānijas vadībai divas reizes neesot izdevies labi sagatavot un īstenot IPO, tāpēc vispirms nomainīta tās padome, bet tagad jaunā padome izvērtējusi valdes vadītāja darbu, un Siliņai neesot pamata apšaubīt tās lēmumu, kas tapis pēc Satiksmes ministrijas (SM) vadības izteiktās neuzticības.
Savukārt aicināta vērtēt, vai Gausa nomaiņa negatīvi neietekmēs IPO, Siliņa sprieda, ka šādai tiešai ietekmei nevajadzētu būt, jo te galvenais neesot tikai vadītāja jautājums, esot ļoti daudzi apstākļi. Katrā ziņā Siliņa ir pārliecināta, ka kaut kādi risinājumi situācijai bija jāmeklē.
Premjere uzsvēra, ka valsts pašlaik nevar tiešā veidā ieguldīt “airBaltic”, jo to liedz Eiropas Komisijas prasības. Attiecīgi valsts nevar būt vienīgais pircējs IPO, tajā ir jābūt arī citiem ieguldītājiem.
No premjeres teiktā bija noprotams, ka iebildumi ir arī par “airBaltic” darbības rentabilitāti. “Jautājums, kāpēc “airBaltic” ir daudz tādu izdevumu, par kuriem mums ir jautājumi,” sprieda Siliņa, “mums ir svarīgi, lai aviokompānijai ir stratēģiskais partneris, bet ne par katru cenu. (…) Mums ir svarīgi izdevumus salāgot ar mūsu iespējām. (…) “Lufthansa” ienākšana ir labi, bet mums ir jāpārskata aviokompānijas stratēģija, lai saprastu, cik tā mums izmaksā.”
Siliņa no SM tagad sagaida jaunu stratēģisko redzējumu par “airBaltic” attīstību, kurā aviokompānija tiktu saglabāta kā valsts stratēģiskais uzņēmums, bet lai izmaksas būtu sabalansētas ar biznesa plānu. Varēja noprast, ka premjere sagaida arī lidojumu galamērķu izvērtēšanu, vai tie visi ir rentabli.
Premjere vēlētos, lai jaunais vadītājs vai kandidātu loks šim amatam iezīmētos jau maijā.
Kā zināms, “airBaltic” padome 7.aprīlī pieņēma lēmumu nekavējoties atbrīvot no amata līdzšinējo aviokompānijas valdes priekšsēdētāju Gausu. Pašlaik “airBaltic” pagaidu izpilddirektora pienākumus pilda esošais valdes loceklis un operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis. Tāpat darbu uzņēmuma valdē turpina valdes loceklis un finanšu direktors Vitolds Jakovļevs.
Pirmdien akcionāru sapulces laikā “airBaltic” lielākais akcionārs – SM – pauda neuzticību uzņēmuma valdes priekšsēdētājam Gausam. Pēc akcionāru sapulces “airBaltic” padome sasauca ārkārtas padomes sēdi. Ņemot vērā akcionāra pausto neuzticību, padome pieņēma lēmumu no pirmdienas no amata atbrīvot līdzšinējo valdes priekšsēdētāju Gausu.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
HA,HA HA, tai Siliņai gan ir laba humora izjūta! Piedāvāt tuvākiem kaimiņiem un militāriem sabiedrotajiem sūdu uz kociņa un vēl prasīt par to samaksu, HA HA!!!!!!!!!!!!!!! Diena ir izdevusies. Pieņemu, ka Vudmens ir ārštata padomnieks.
tur tak tikai čaula palikusi!!vai tad kaimiņi tādi duraki, ka lies ūdeni caurā maisa???ha
Siliņa nosauca mūsu kaimiņus par naiviem padebīļiem.
Brīnišķīga valdība.
Aha, vienmēr jau derīgi slīkonim iebāzt trubiņu pakaļā un drusku uzpūst, JA tas nav vēl dabiski noticis… ;-)
Savulaik lidoju uz Šveici ar Airbaltic Viļņa – Rīga – Cīrihe. Biļete no Rīgas 200 eur, no Viļņas 120. Tas pats reiss no Viļņas ar nosēšanos Rīgā. Ja nopērc biļeti no Viļņas un iesēdies Rīgā – nelaiž uz borta. Sanāca braukt ar autobusu uz Viļņu, te kāpt ārā, braukt uz mājām un atpakaļ – kur labums?
Aha! Protams. Kaimiņi tādi aprobežoti loši, ka gribēs mest savu naudu bezizmēra caurā maisā.
Jā, maukas ir pastulbas, bet ļoti enerģiskas.No kurienes priekšstats, ka igauņu un lietuviešu elite vēlēsies no savas nodokļu maksātāju naudas sponsorēt latviešu elites kreisos biznesus?
ne jau Siliņa vien vainīga, tas jau gadiem krāts stulbums tās kompanijas darbībā
Rakstīju vispārināti.Pēc de facto privatizācijas beigām politikā un pie lēmējvaras palika ne sevišķi attapīgi indivīdi, tāpēc peld augšā brīnums pēc brīnuma.Ne jau svešvalodas nepārzinošā publiskai atrādīšanai sapucētā Siliņa pati nonāca līdz oligofrēnismam paaicināt kaimiņus iztukšot kabatas un atdot naudu Latvijā veģetējošajiem AB “partneriem”.To izdomāja kādi, kuri sevi uzskata/tiek uzskatīti par vietējās politikas domas gigantiem.