Liepnieks par mangāna rūdas tranzītu: Šai valdībai tagad būtu jākrīt tikai šī lēmuma dēļ vien, nemaz nerunājot par privātlidmašīnām un aplokšņu algām

Jurģis Liepnieks

“Valdības lēmums mangāna rūdas sakarā ir ne tikai neētisks, tas ir patiesi nožēlojams un kaitniecisks”,

platformā “X” secina rakstnieks Jurģis Liepnieks, paužot viedokli par koalīcijas padomes vakardienas lēmumu Latvijai atsevišķi neaizliegt mangāna rūdas tranzītu.

“Neticami stulba ir arī argumentācija,” turpina Liepnieks, ” jo

1) valdībai ir pašai vispirms jārāda piemērs, apņēmība un griba nesadarboties ar Krieviju, neapgādāt tās armiju, nevis jāgaida tas no citiem – Eiropas, vai uzņēmējiem;

2) tas, ka kāda cita valsts varbūt pelnīs no tirdzniecības ar Krieviju, ir tās valsts ētiska problēma, nevis mūsu. Mūsu valdība ir atbildīga par Latvijas politiku;

3) darbavietas, kas atkarīgas no Krievijas, mums jau sen bija jālikvidē. Darbaspēka Latvijas ekonomikai šobrīd katastrofāli trūkst. Laba iespēja strukturālām pārmaiņām, kas padarīs Latviju stiprāku nevis vājāku;

4) ar šādu argumentāciju un valdības rīcību mēs starptautiski raidām signālu, ka patiesībā nemaz jau tik ļoti pret to Krieviju neesam kā vārdos izliekamies. Tas var ļoti atspēlēties, kad vajadzēs pašiem palīdzību.

5) būsim atklāti – aiz šī tik debili argumentētā lēmuma patiesībā stāv koruptīvas saites, un vēl aizvien ietekmīgi uzņēmēji, kas spēj, kā redzams, panākt valdībā visu, ko tiem vajag, pat ja tas ir Krievijas interesēs. Mierīgi;

6) normāli šai valdībai tagad būtu jākrīt tikai šī lēmuma dēļ vien, nemaz nerunājot par privātajām lidmašīnām, un VID, FM, KNAB administratīvi piesegtajām aplokšņu algām, bet …

7) un tā visa ir nevis tikai Vienotības, bet visu šīs koalīcijas partiju atbildība.”

Kā zināms, Latvija atsevišķi neaizliegs mangāna rūdas tranzītu, tā pirmdien, 18. martā, lēmusi koalīcijas padome, kas aicinās šo jautājumu risināt Eiropas Savienības (ES) līmenī – iekļaut mangāna rūdu nākamajās ES sankcijās pret Krieviju.

Provizoriskie dati liecina, ka 2023. gadā Krievija importēja divus miljonus tonnu mangāna rūdas, kas ir rekordliels apjoms. Mangāna rūda tiek izmantota augstas kvalitātes tērauda ražošanā, kas nepieciešams ieroču stobriem, bruņumašīnām un šādu transportlīdzekļu kāpurķēdēm.

Kā liecina “Postimees” rīcībā esošā informācija, no diviem miljoniem mangāna rūdas, kas pērn tika eksportēta uz Krieviju, gandrīz 90% tika pārkrauta Igaunijā un Latvijā.

Visvairāk tādu kravu pārkrauts Rīgas un Ventspils ostās,

bet kopš pagājušā gada arī Sillamē ostā tiek izkrauta un uzglabāta mangāna rūda pirms vilcieni ar to dodas uz Krieviju.

Latvijas valsts dzelzceļa kompānija “LDz Loģistika” ir viena no vairākām Latvijas kompānijām, kas piedalījušās mangāna rūdas pārvadājumos uz Krieviju. 

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


4
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Magnis
Magnis

ASV ir jāpielieto Magņicka likums pret politiskām partijām un atsevišķām personām Latvijā, kas ar saviem protestiem un publisko runu, apdraud ASV ekonomisko varenību, tās militārās spējas un arī brīvas un demokrātiskas ASV prezidenta vēlēšanas.

Signe
Signe

Krievija savā attīstībā nav tik vientuļa un bezcerīga. Runā, ka Valdības lēmums mangāna rūdas sakarā ir apgrūtināts sakarā ar ASV biznesa interesēm un gatavās produkcijas vajadzībām attiecīgā Krievijas metālu pārstrādes uzņēmumā. Tāpēc ir neētiski, tas ir patiesi nožēlojami un kaitnieciski bāzt savu degunu lietās, kas muļķu tautai neklājās……. Bizness ir nauda un nauda ir vara!!!

sierbūves tehniķis
sierbūves tehniķis

Atkāpšanās iemesls varētu būt tas, ka sabiedrības uzticība ir būtiski iedragāta. Ir paliels risks, ka pieņemot pat pareizus lēmumus, kur vajadzīga pēc sabiedrības līdzdalība, tās var nebūt, uzticības trūkuma dēļ. Šāda vide ir ļoti izdevīga dažādām agresora valsts provokācijām. Virkne komunikācijas izgāšanos, proaktīvas rīcības vietā, nekoordinēta taisnošanās pēc jau izskanējušas informācijas ( ar negalaimojošu saturu). Vai šāda valdība spēj pārvarēt krīzi – visticamāk, tikai ar nopietnu stratēģisko partneru iesaisti. Šī situācija ir nopietns izaicinājums valsts pārvaldei un demokrātijai.

tranzīts
tranzīts

Nav īsti saprotams par ko te Latvijā ņemās. Apskatāmies priekšā uz galda novietoto globusu. Latvija ir tik sīka un nesvarīga, un Krievijai ir tik plašas robežas ar jūru un citām viņai draudzīgām valstīm, ka pilnīgi jebkas ko šeit bloķēs momentā atradīs citus ceļus. Vēl tas nozīmē to ka ja kaut kādas Krievijas kravas iet caur Latvijas ostām, tātad LV ostas ir piedāvājušas izdevīgus lētākus, konkurētspējīgus tarifus par tranzītu. Kādas vēl citas kravas te var būt? Slēdzot Krievijas robežu, te nekā cita Latvijai nevar būt. Latvija atrodas pilnīgā Eiropas pa.. (perifērijā), tālu prom no citiem tirdzniecības ceļiem un naudas plūsmām. Mūsdienās… lasīt vēl »