Latvijas valstij kopumā „airBaltic” nāksies ieguldīt vismaz miljardu eiro

airBaltic krājbanka

Interesanti, ar ko satiksmes ministrs Linkaits varētu pamatot savus nesenos izteikumus, ka viņš cer, ka AirBaltic vairs nevajadzēs ieguldīt. Manuprāt,  AirBaltic nāksies ieguldīt vismaz miljardu eiro, raksta kāds lasītājs.

Šī gada 11.martā Linkaits nāca klajā ar paziņojumu, ka “Latvijas aviācijas nozare ir spēcīga un konkurētspējīga, līdz ar to arī AirBaltic pozīcija ir spēcīga un nekādi finansiāli stimuli šai jomā nav vajadzīgi”.

Te jāsaka skaidri un gaiši – Linkaits vai nu ir nekompetents vai melis, jo tikai divas nedēļas vēlāk, 30.martā valdība jau izskata un arī atbalsta 150 miljonu eiro ieguldīšanu AirBaltic pamatkapitālā.

8. aprīlī premjers Kariņš paziņo, ka valstij ir ļoti daudz naudas, līdz ar ko 30. aprīlī valdība lemj palielināt atbalstu, bet nu jau 250 miljonus eiro apmērā.

24. aprīlī AirBaltic nāk klajā ar uzlabotu biznesa plānu krīzes pārvarēšanai, kura ietvaros paredzēts pašlaik izmantot tikai 22 lidmašīnas, bet turpināt iepirkt 30 jaunas Francijā bāzētā ražotāja Airbus lidmašīnas līdz 2024. gada nogalei.

Lai arī šobrīd kritums pasažieru pārvadājumos ir lielāks par 60%, jaunais biznesa plāns paredz jau 2025. gadā dubultot 2019. gadā pārvadāto pasažieru skaitu. Šādas aplēses gan šķiet pilnībā atrautas no realitātes, un doma, ka šādam scenārijam tic Satiksmes un Finanšu ministrijā, liek aizdomāties.

Pēc IATA domām pārvadājamo pasažieru skaits varētu atgriezties 2019. gada līmenī ne ātrāk kā 2024. gadā. Andris Vilks paredz Latvijas ekonomikas atveseļošanas divu gadu laikā, un cerams, ka viņam taisnība. Var jau būt, ka Covid pazudīs un šī ir laba iespēja kļūt par Eiropas flagmani aviopārvadājumos, bet līdz tam vēl ir jāizdzīvo.

Un šeit vēl šāds publikācijas fragments: „„AirBaltic vēsturiski ir lidsabiedrība, kurai ir par maz pašu kapitāla. Mēs savu attīstību vienmēr finansējam no aizdevumiem. Ja skatāmies globāli, tad AirBaltic finanšu svira ir viena no augstākajām nozarē, kas nozīmē to, ka papildu spējas aizņemties ir būtiski samazinātas,” sacīja Jakovļevs.

Arī 200 miljonu eiro iegūšana no obligācijām nāca ar nosacījumu, ka uzņēmums nedrīkst izdot nenodrošinātus aizdevumus. Pretējā gadījumā obligācijas var pieprasīt izpirkt pirms laika. “Tāpēc vienīgais risinājums krīzes laikā ir nevis aizdevums, bet ieguldījums pašu kapitālā,” pamatoja uzņēmuma pārstāvis.”

Tātad faktiski šis ir stāsts nevis par to, vai airBaltic nesīs peļņu, bet gan, kā tas spēs izpildīt savas saistības krīzes apstākļos bez turpmāka valsts atbalsta. Tie ir 420 miljoni eiro nākamo piecu gadu laikā, bet kopumā vairāk nekā 800 miljoni eiro.

Red.piez. Vēl par šo pašu tēmu lasāms šeit.

Kā jau būsit ievērojuši, portālā Puaro.lv ir sadaļa “WHO IS WHO”, kur esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Avots: Pietiek

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


6
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Ivis
Ivis

Nu ievērojot ka klimata pārmaiņu dēļ lidsabiedrības, kas lido ar fosilo degvielu apmetīs ķepas šā tā, varbūt naudiņu ieguldīt medicīnā un izglītībā un tieslietu sistēmas stiprināšanā?

Stienis
Stienis

Es tikai vēlētos atzīmēt – jā, Linkaits ir pilnīgs nulle. Vājākais satiksmes ministrs kāds mums bijis. Viņš tagad par riteņbraucējiem un vidi domās, nodokļus uzliks. Klauns. Ostām – ar Dievu, tās ir pustukšas. AirBaltic sakarā arī interesanti viņu vērot, zinot viņa seno saikni ar aviāciju un lidostu… Bordāna rokaspusis, bet tam kā zināms ir uzdevums.

Raimonds
Raimonds

Kam pieder Air Baltic?

Vaira
Vaira

Nesaproti kam , tāpēc iedotiem miljoniem nav pat biznesa plāna !

Anita
Anita

Airbaltic nekad nav devis tiešu finansiālu ieduldījumu Latvijas budžetam, tas ir noticis pastarpināti ar atvestajiem tūristiem, biznesmeniem un t,t. Ja arī mums nebūtu sava Airbaltic, tad Rīgas lidosta paliktu un ja būtu pieprasījums tad uz Rīgu lidotu arī citas daudz spēcīgākas aviokompānijas. Latvijas tauta nevar pavilkt tādu slogu, kā demokrātijas un brīvības ieviešanu savās kaimiņvalstīs, kā rezultātā pazaudējot jebkuru ekonomisko sadarbību ar šīm valstīm un vēl to Latvijas rotu Airbaltic.

Mēs bēgsim
Mēs bēgsim

Air baltik , protams, latvijas valstij nes tikai zaudejumus , tas ir noziedznieku kliķes projekts lai tad ,kad puteņa kavalēristi parādīsies pie Zilupes , tie kampēji ,korumpanti ,dienaszagļi utt.salašņas ar divām vai vairāk pasēm varetu begt ar sakampto no mīļotās mātes Latvijas tāpat ka bēga viņu tēvi 1945 gadā , latvijas irdzīvotajiem šādas air baltik caurās mucas piepildīšana ar milijardiem nes tikai zaudejumus un tas notiek tikai šauras neliešu grupiņas interesēs . Tas , ka tas ta ir pierāda tas ka Latvijas premjers kariņš netic latvijas valstij , netic tās nakotnei un nato 5 pantam taču tic ka asv Rīgu… lasīt vēl »