Bijušais ASV spēku komandieris Eiropā: No militārā viedokļa prioritāte ir “Rail Baltica” sliežu ceļi, nevis skaistas stacijas

Bens Hodžess

Bijušais ASV bruņoto spēku komandieris Eiropā Bens Hodžess ir neizpratnē, kāpēc joprojām kaut daļēji nav izbūvēti “Rail Baltica” sliežu ceļi, kas ir vissvarīgākais projekta posms no militārā viedokļa, jo vajadzības gadījumā ļautu NATO spēkiem iespējami ātri ierasties Baltijas valstīs.

“Būtu taču jāapzinās vajadzība ar to pasteigties. Esmu tiešām pārsteigts, ka “Rail Baltica” joprojām nav pabeigts. Daļa šī projekta jau varēja būt realizēta, un no militārā skatupunkta svarīgā daļa ir paši sliežu ceļi – izbūvējiet taču tos pirmos,” uzsvēra atvaļinātais ģenerālleitnants Hodžess.

“Pēc tam varam uztraukties par skaistām dzelzceļa stacijām, bet tā nav prioritāte. Prioritāte ir nodrošināt NATO spēkiem spēju iespējami ātri pārvietoties, iespējami ātri ierasties Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. Tieciet vispirms ar to galā,” viņš mudināja.

Bijušais ASV bruņoto spēku komandieris Eiropā norādīja, ka pēdējos gados situācija loģistikas jomā Eiropā ir uzlabojusies, tomēr “spēku pārvietošana īsā laikā, piemēram, no Bavārijas uz Lietuvu, joprojām ir izaicinājums”.

Eiropas valstu gatavību reaģēt uz potenciālajiem izaicinājumiem Hodžess novērtēja kā ceļojumu, kurā mēs vēl neesam ne tuvu savam mērķim.

“Protams, ir izdarīts ļoti daudz, salīdzinot ar situāciju pirms diviem vai četriem gadiem. Tomēr mums joprojām nav pietiekami daudz munīcijas, nav pietiekamas pretgaisa aizsardzības un joprojām ir nepieciešams pārāk ilgs laiks, lai pārsviestu spēkus no vienas vietas uz otru. Tie visi ir svarīgi faktori,” drošības un ārpolitikas foruma “Rīgas konference” laikā norādīja Hodžess.

Viņš uzsvēra, ka ir jāturpina mācības, lai saprastu, kādi vēl uzlabojumi ir jāveic.

“Katram Latvijas karavīram ir jāzina, kur viņam būtu jādodas atbilstoši karadarbības plāniem. Beidzot esam saņēmuši plānošanas apstiprinājumu, un drīzumā Latvija saņems detalizētus plānus tās daļai NATO kopējā aizsardzībā. Kad tie būs saņemti, tad šīs darbības būs jānoslīpē,” sacīja atvaļinātais ģenerālis.

Jautāts, vai cilvēki Latvijā šobrīd var justies drošāk nekā pirms diviem gadiem, Hodžess norādīja, ka militāra iebrukuma draudi pastāv vienmēr, pirms diviem gadiem cilvēki tiem vienkārši neticēja.

“Domāju, ka tagad varat justies drošāk. Pirmkārt, NATO ir uzlabojusi plānošanu, ir ievērojami nostiprināta komandstruktūra, aliansē tagad ir Somija un Zviedrija, šeit kaujas gatavībā atrodas kanādiešu vadītā kaujas grupa. Pašai Latvijai ir labi, smagi strādājoši virsnieki, un jūsu Aizsardzības ministrija ir spērusi visus pareizos soļus,” izteicās Hodžess.

Viņš uzsvēra, ka pēc Somijas un Zviedrijas uzņemšanas NATO ir kļuvis daudz vieglāk panākt drošību Baltijas jūrā un Latvijai, Lietuvai un Igaunijai aiz muguras ir draudzīgi ūdeņi.

“Pateicoties Ukrainai, Krievijas bruņotie spēki ir smagi cietuši. Tomēr, ja nu ASV pagrieztu Eiropai muguru, bet pati Eiropa nespētu būt vienota, tad trīs četru gadu laikā Krievija spētu atjaunoties. Mums ir jātur pēda uz viņu kakla,” norādīja Bens Hodžess.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

14 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Kaža
Kaža
1 mēn. atpakaļ

Tāpēc,kā mūsu drošības dienesti ķer večiņas ar jocīgiem uzskatiem,nevis aktīvos valsts drošības apdraudētajus t.i. strateģiskā dzelzceļa būves diversantus.

Joske
Joske
1 mēn. atpakaļ

Sliedes neizraisa tādu apgrozījumu kā skaistas stacijas un tāpēc stacijas ir politiķu, ierēdņu un uzņēmēju prioritāte.

Gada glezna
Gada glezna
1 mēn. atpakaļ

Afēra ir un paliek afēra. Tas projekts vienkārši ir jāslēdz un galvenos figurantus jāsabāž cietumā.

Ojārs Latvietis
Ojārs Latvietis
1 mēn. atpakaļ
Reply to  Gada glezna

Ja tas būtu tikai mantkārīgs noziegums to vēl varētu kaut kā sagremot. Te ir kaut kas cits. Trīs valdības pēc kārtas cietumā neiebāzīsi. Tā ir mega krāpšana psihopātiskos apmēros. Tur pēc palīdzības ir jāvēršas Tvaika ielā. Gan valdībai, gan tiem kas domā, ka viņi to valdību izvēlējās.

Joske
Joske
1 mēn. atpakaļ

Vajag tik piedraudēt šo to ievērt durvju spraugā, lai daudziem mainītos viedoklis.

Egīla nedarbi
Egīla nedarbi
1 mēn. atpakaļ

No valdības stabilitātes viedokļa prioritāte ir jaunais kartelis Pillar & Co

Lirikire
Lirikire
1 mēn. atpakaļ

Biedrs nesaplrot, ka priorit’;ara ir naudas apgūšana, hierarhiski sabūvētas valdes un padomes, dāmīšu klubiņi un sektas. Kā gan citādi vsi tie briksēnveidīgie savāktu pietuiekoši naudas ja ne padomēs, lai tad politikā ākstītos. Par to [padomju vara- tas skan lepni, tikai par daudz to vīriešu , kas traucē dāmām tā pa īstam izvērsties valdēs kā RailBaltic,tā air Baltic. Vai tad mums nav gana trukumcieteju d;amu ko ielikt?

:D:D
:D:D
1 mēn. atpakaļ

Izskatās laikam ka taisās būvēt tādas sliedes kurām neviena raķete vai bumba nespēs pilnīgi neko izdarīt!

Vanga
Vanga
1 mēn. atpakaļ
Reply to  :D:D

Kas tev teica, ka kāds Latvijā taisās likt sliedes? Ceļu, stacijas, peronus Misās un Vangažos, tiltus, veloceliņus, žogus, putnubiedēkļus, viesnicas utt. Bet ne sliedes

Jautājums
Jautājums
1 mēn. atpakaļ
Reply to  :D:D

Vai pat Iskander ?

Jeblonskis
Jeblonskis
1 mēn. atpakaļ
Reply to  Jautājums

Ne ne, drons, kurš izskatās pēc zosu bara.

Jeblonskis
Jeblonskis
1 mēn. atpakaļ

Kā tas vilciens palīdzēs karā? No Vācijas sāks vest šurp kara tehniku un kājniekus? Tur pie Baltkrievijas robežas tās sliedes iet tik tuvu robežai, ka bezmaz ar mīnmetēju var sabojāt.
Vai tiešām atvedīs karaspēku ātrāk nekā tanki atbrauks līdz Rīgai? Tad kapēc Stoltenbergs pateica ka mums esat jāvar 2 nedēļas “noturēties pašiem”?
Kur tos “palīdzības sastāvus” izkrāmēs? Rīgas centrā? Jelgavā šķirotavā jau tās sliedes neienāks.

tā, lūk
tā, lūk
1 mēn. atpakaļ
Reply to  Jeblonskis

Izkrāmēt var arī uz ātru roku ar buldozeru izveidotā “peronā”, bet dzelzceļš nav pirmā prioritāte NATO spēku tehnikas ienākšanai – lai kā tas nebūtu, bet pirmais ir ceļš, un, pie kam, ne maģistrālais…

Jeblonskis
Jeblonskis
1 mēn. atpakaļ
Reply to  tā, lūk

Pirmkārt mums vajag mīnētus tiltus/šosejas. Bet nevis tā kā bija ar Krimas šosejām, bet pa īsto.
Zināšanai – tos 2 (nu 3) ceļus uz Krimu, ukrainas armija ta nomīnēja, jau 2014. gadā, bet 2022. izrādijās ka “oij, pazuda, nestrādā, vaij vaij”, un NEVIENS par to nesēd cietumā.