MĀRIS SPRŪDS
Šo es kā maksātnespējas procesu administrators esmu redzējis tūkstošiem reižu – ko 99% gadījumu dara uzņēmuma vadība pirms prognozējama bankrota?
1. Svarīgākos uzņēmuma nemateriālos aktīvus pārņem savā kontrolē (piemēram, preču zīmes, klientu apkalpošanas aplikāciju);
2. Svarīgākos uzņēmuma materiālos aktīvus ieķīlā sevis kontrolētiem kantoriem;
3. Līzinga aktīvus izceļ ārā uz citu uzņēmumu (ir kļuvis zināms, ka AirBaltic lidmašīnu līzings ir noformēts nevis pa tiešo, bet pastarpināti caur AirBaltic mazākuma akcionāra uzņēmumu;
4. Investē ilgtermiņa aktīvos, lai tos maksātnespējas gadījumā pa lēto savāktu (pērk pašam uzņēmumam nevajadzīgas lidmašīnas);
5. Naudas ienākumu plūsmu novirza caur buferkantori un nodod aktīvus uzņēmuma vadītāja nākotnes sadarbības partnerim (Lufthansa).
Viss šis ir noticis ar AirBaltic.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Vai valdībai, kas ir atbildīga par budžeta naudu, ir plāns, kā atgūstami “airBaltic” ilgstoši, gadu gaitā, ieguldītie Latvijas nodokļu maksātāju līdzekļi vismaz pusmiljarda jeb 526 miljonu eiro vērtībā? Vai nodokļu maksātāju veiktās investīcijas jebkādā veidā un mērā ir atgūstamas? Vai līdz šim “airBaltic” padome un valde ir lietderīgi rīkojusies ar ieguldītajiem nodokļu maksātāju līdzekļiem? Šeit puspatiesībām nav vietas. Atbildes tiek novērstas tikai un vienīgi uz vēl nezināmā nākotnē plānoto IPO procesu
Nav. Vairākums iesaistīto ies pensijā, otra daļa pamet LR. Zooparka prezidents ir pārdevis visu un dzīvo Kanādā…
Kā tur bij ar Parex un Liepājas metalurgu – laikam kaut kas līdzīgs?!
Tagad galvenā problēma ir noskaidrot vai kas ir glābjams un kā līdz šādai situācijai nonāktu paprasīt to valdei un padomei kam jāpiedraud ar kriminālatbildību melošanas un slēpšanas gadījumā.
Nākamais jautājums: kurš būs atbildīgs – valdība, Satiksmes ministrija, “airBaltic” padome vai valde, ja potenciālais IPO darījums izrādīsies neveiksmīgs vai netiks sasniegta iepriekš plānotā publiski izskanējusī summa 300 miljoni eiro? Kā rīkosimies, aiz kā paslēpsimies? Atkal aiz ārpus Saeimas pieņemtiem steidzīgiem, noslepenotiem lēmumiem, aiz Komerclikuma normām? Kā saviem nodokļu maksātājiem atklāti un saskaņā ar labas pārvaldības principiem paskaidrosiet grandiozo, drastisko “airBaltic” pamatkapitāla samazinājumu no turpat pusmiljarda uz 25 miljoniem eiro?
Ieinteresētās personas komentāros mērķtiecīgi maldina sabiedrību ar nepatiesību pie visiem rakstiem saistībā ar AirBaltic, RailBaltic, JV, Pro…, ka viss ir labi, tā dara visi, satraukumam nav pamata, tas vajadzīgs valsts drošībai, lai aizskrollētu uz leju būtisku komentārus. Tāpat kā jokos ir patiesība no dzīves, arī komentāros ir daudz būtiskas informācijas.
visi jau sen ir sapratuši, ka “airBaltic” – tā ir shēma. Tiešām, cik mēs varam runāt par šo koalīcijas projektu? Kolēģi, komisijas sēdes laikā mēs uzdevām vienu jautājumu: cik maksā “airBaltic”? Mums neviens neatbildēja, jo neviens nezina, cik maksā “airBaltic”. Tiešām? Ja mēs rakstām pieprasījumu ministram, mēs gribam saņemt atbildi, bet, kad saņemam atbildi, vienmēr ir rakstīts, ka tā ir ierobežotas pieejamības informācija. Paldies Juridiskajam birojam, kas bija šajā Pieprasījumu komisijas sēdē, – mums pilnīgi visiem ir tiesības pieprasīt šo informāciju, saņemt, iepazīties ar šo informāciju un rīkoties… saprast, kā rīkoties tālāk. Tā tiešām ir necieņa, ka ministrs vienmēr atbild… lasīt vēl »
airBaltic” kontekstā tie ir vairāk nekā pusmiljards eiro nodokļu maksātāju naudas. Ja Ministru prezidente neuzskata par savu pienākumu ierasties pati vai deleģēt parlamentāro sekretāru vai kādu biroja pārstāvi un godīgi atbildēt uz šiem jautājumiem, – viss būtu skaidrs, mēs šo tēmu neuzturētu. Kolēģi, tā ir attieksme! Šajā gadījumā tā ir ne tikai satiksmes ministra Briškena atbildība, bet nu jau arī Ministru prezidentes Evikas Siliņas atbildība – par to, kas notiek ar mūsu nacionālo aviokompāniju “airBaltic”.
Tāda ir pasaule, kurā pašlaik bizness darbojas. Visu vai daļu no uzskaitītā dara visi uzņēmumi, lai nodrošinātu savu aktīvu drošību ne tikai maksātnespējas gadījumā, bet arī un galvenokārt, lai sargātos no reiderisma.
Man gan radās jautājums, cik tad tūkstoši maksātnespējas lietu ir bijuši autora administrēšanā, ja viņš tūkstošiem reižu to ir redzējis?
Nu, es arī esmu redzējis simtiem šādu lietu studējot ASV “case studies” universitātē un vēlāk savā pasniedzēja darbībā, lai gan pats esmu piedalījies tikai kādās pārdesmit lietās. Autors taču nesaka, ka ir šīs lietas pats risinājis, tā ka neredzu pretrunu. Bet negausim lielākā problēma ir blefošana. Un, ja akciju tirgu par cenas uzsišanu šādā veidā ar nepatiesas vai sagrozītas informācijas sniegšanu reāli var atrauties no regulatora, tad negausis var darīt ko un kā grib, jo viņu neviens nekontrolē. Neuzskatīsim taču par uzraugu šo tizlo četru nespējnieku padomi, kuru kompetences līmenis ir sēdēt vienlaicīgi trijās padomēs un reizi mēnesī pārbaudīt savu… lasīt vēl »
Vismaz kāds ir pietiekami drosmīgs uzrakstīt patiesību (paldies M.Sprūdam).
Pārējie nobijušies un nespēj nosaukt lietas īstajos vārdos.
Ja atbildīgās amatpersonas un dienesti neko vēl nav uzsākuši, vai tādā veidā neatbalsta pretlikumības, ar kurām valstij tiek nodarīti zaudējumi simtos miljoni Eiro?
Par šito visu, gadu atpakaļ runāja Krištopāns. Tikai tad viņu visi zākāja un apsaukāja, tagad izrādās bij taisnība…
Kas vispār ir M.Sprūds? Kāpēc vispār jāpublicē kaut kāda Sprūda spriedelējumi?
M.Sprūds ir apsūdzētais smagos noziegumos un tiek tiesāts.
Vajadzības gadijumā neitralizē dažus cilvēkus, kuri pārāk daudz zina ( Latvenergo, Olainfarm, LB un citi… ) . Tas pagaidām laikam vēl nav noticis… ;-)
Tur jau tas skaistums. Acīmredzot akcionārs ir tik stulbs, ka šis solis pat nav nepieciešams :D
Iespējams. Bet vai tad kāds zina, kā sauca tos grāmatvežus, kuri pēkšņi nogāzās ar sirds mazspēju vai alergiju pret lapseņu kodumiem? Diezin vai.