RD Satiksmes departaments: Taxify tarifu paaugstināšana Jaungada naktī bija prettiesiska

satiksme

Rīgas domes Satiksmes departaments, ņemot vērā izskanējušo informāciju, ka mobilā lietotne Taxify Vecgada vakarā un Jaungada naktī paaugstināja pārvadājumu pakalpojuma tarifus vairākas reizes pārsniedzot Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktos maksimālos tarifus, norāda, ka tā bijusi prettiesiska rīcība.

Mobilā lietotne Taxify brīdināja, ka Vecgada vakarā un Jaungada naktī tiks paaugstināti tarifi, taču norādīja, ka tie atbildīs Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktajiem taksometru maksimālajiem tarifiem.

Satiksmes departaments atgādina, ka pasažieru komercpārvadājumus ar taksometriem Rīgas pilsētas administratīvās teritorijas robežas ietvaros drīkst veikt tikai atbilstoši tarifiem, kas saskaņoti Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā un, kas atbilst 2011.gada 29.marta Rīgas domes saistošajiem noteikumiem Nr.118 “Par maksimālo maksu (tarifiem) par pasažieru un bagāžas pārvadājumiem ar vieglo taksometru Rīgā”. Proti, atbilstoši šo noteikumu 1.punktam – maksimālā maksa (tarifs) Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā pasažieru pārvadājumiem ar vieglo taksometru, ir:

1.1. taksometra nolīgšanas tarifs – 2,13 euro (iekļaujot pievienotās vērtības nodokli);

1.2. attāluma tarifs – 0,71 euro par kilometru (iekļaujot pievienotās vērtības nodokli);

1.3. laika tarifs – 0,14 euro par minūti (iekļaujot pievienotās vērtības nodokli).

Augstākus tarifus, kā saistošajos noteikumos Nr.118 norādīts, nedrīkst piemērot.

Saskaroties ar situāciju, kad pasažierim tiek aprēķināta braukšanas maksa dubultā apmērā, vai pastāvot aizdomām par nesamērīgi augstu braukšanas maksu, pasažieris var nekavējoties saukt pašvaldības policiju, palūgt čeku un iesniegt to departamenta Kontroles dienestam pārbaudes veikšanai un iespējamās administratīvā pārkāpuma lietvedības uzsākšanai, kā arī atteikties no samaksas dubultā apmērā par sniegto pakalpojumu.

Satiksmes departaments atgādina, ka Taxify ir tikai platforma, jeb tā saucamais “zvanu centrs mobilās lietotnes formā”, kas “saved” pakalpojuma sniedzēju ar klientu. Pakalpojuma sniedzējs ir pats pārvadātājs un tam ir jāievēro tikai tie tarifi, kurus tam ir saskaņojusi iepriekš minētā Licencēšanas komisija.

Ja Taxify uzdod programmā strādājošajiem taksometru vadītājiem paaugstināt tarifus, kas pārsniedz viņu pārvadātāja licencē noteiktos, šoferi ir spiesti rīkoties pretlikumīgi. Pārvadātājs par šādu rīcību var saņemt administratīvo sodu līdz pat 700 eiro apmērā, kā arī var draudēt licences anulēšana.

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

1 Comment
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
aaa
aaa
6 gadus atpakaļ

es gribētu dzirdēt kāda būtu RD nostāja pret UBER lietotni, kas automātiski un BEZ brīdinājuma palielina visus tarifus x3 ja noteiktā zonā ir super paaugstināts pieprasījums pēc UBER pakalpojumiem (piem. pēc lielas spēles vai koncerta).