Vērtēs ASV lēmumu par Ventspils brīvostas pārvaldes izņemšanu no sankciju saraksta, pirms atcels VAS “Ventas osta” dibināšanu

Lēmums par valstij piederošas kompānijas “Ventas osta” izveides, lai pārņemtu Ventspils brīvostas pārvaldes saistības, atcelšanu tiks pieņemts pēc iepazīšanās ar ASV lēmuma par Ventspils brīvostas pārvaldes izņemšanu no sankciju saraksta pamatojumu, ceturtdien intervijā Latvijas Radio sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

“Loģiski domājot, šāda struktūra nebūtu vajadzīga, bet vispirms mēs tomēr gribam pārliecināties uz kādu lēmumu un kādu pieņēmumu pamata ASV puse ir pieņēmusi šo lēmumu [par Ventspils brīvostas pārvaldes izņemšanu no sankciju saraksta], lai mums nesanāk tā, ka mēs kaut ko atceļam, uz kā pamata ASV faktiski ir pieņēmusi lēmumu,” teica Linkaits.

Viņš arī atzina, ka līdz šim ASV lēmums iekļaut Ventspils brīvostas pārvaldi sankciju sarakstā būtisku kaitējumu nav nodarījis.

Tostarp ministrs minēja, ka sadarbībā ar ostas ilgtermiņa partneriem traucējumu nebija un vien atsevišķu kuģu īpašnieki saistībā ar Ventspils brīvostas pārvaldes iekļaušanu sankciju sarakstā izvēlējās neienākt Ventspils ostā.

“Ilgtermiņa sadarbības partneri, kas Ventspils ostai bija, tie parādīja, ka viņiem ir interese turpināt sadarbību, līdz ar to tur nekādu traucējumu nebija. Daži kuģu īpašnieki piesardzības dēļ bija mainījuši savus maršrutus un bija izvēlējušies Ventspils ostā neienākt. Pašlaik šo risku mēs esam novērsuši un es paļaujos, ka nekādu būtisku kaitējumu šis lēmums nebūs devis,” sacīja Linkaits.

Kā zināms, ASV Valsts kases Ārvalstu aktīvu kontroles birojs (OFAC) paziņojis par sankciju atcelšanu pret Ventspils brīvostu un Ventspils brīvostas pārvaldi.

Pēc Ārlietu ministrijā (ĀM) skaidrotā, šo lēmumu ASV pieņēma pēc intensīvām pārrunām ar Latvijas vēstniecību ASV, ĀM un citām institūcijām, kā arī iepazīstoties ar visām Latvijas veiktajām un plānotajām darbībām, lai neatgriezeniski novērstu sankcionētās fiziskās personas ietekmi Ventspils brīvostā un Ventspils brīvostas pārvaldē.

“Līdz ar to Ventspils brīvostas pārvalde, Ventspils brīvosta un uzņēmumi, kas darbojas ostā, var netraucēti turpināt darbu,” norādīja ĀM.

Vienlaikus OFAC nav mainījis lēmumu noteikt sankcijas pret Ventspils attīstības aģentūru, Biznesa attīstības asociāciju un Latvijas Tranzīta biznesa asociāciju.

Zināms arī, ka OFAC 9.decembrī, balstoties uz tā dēvēto Magņitska likumu, par korupciju noteica sankcijas Ventspils mēram Aivaram Lembergam (“Latvijai un Ventspilij”) un četrām ar viņu saistītām juridiskām personām – Ventspils brīvostas pārvaldei, Ventspils attīstības aģentūrai, Biznesa attīstības asociācijai un Latvijas Tranzīta biznesa asociācijai.

Reaģējot uz Ventspils brīvostas iekļaušanu sankciju sarakstā, Saeima grozīja likumus, lai Ventspils brīvostu un arī Rīgas brīvostu nodotu valsts pārziņā. Savukārt otrdien, 17.decembrī, valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas rosinājumu dibināt jaunu kompāniju – “Ventas osta”, kas nodrošinās Ventspilī esošās ostas teritorijas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu.

Kā jau būsit ievērojuši, portālā Puaro.lv ir jauna sadaļa “WHO IS WHO”, kur esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt tautas kalpu izglītību, parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, “partiju tūrismu” un citus sasniegumus.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook ,Twitter,  Youtube un Instagram!

Avots: LR1

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


4
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Juris
Juris

Tā ka ministrs uz kalkulātora nespēs izrēķināt valstij nodarītos zaudējumus ar ostas sāgu , tad tikai nevajag melot ka tādi nav . Tie ir neaprēķināmi, jo slava par ASV sankcijām nav joka lieta, kuģošana ar komerckravām nav laiviņas izbrauciens pa Ķīšezeru, Tur katrā braucienā apgrozās nopietnas naudas. Un kurš gribēs riskēt apmeklēt nedrošas ostas, ja pastāvēs jebkāda iespēja nedrošu ostu neapmeklēt. Tā jau pa Latvijas ekonomisko virzību runā gandrīz vai anekdošu līmenī. Un papildus paši ministriņi sasaistīja kopā, pilnīgi bez vajadzības, arī Rīgas ostu. Kādreiz teica: Prāts tik, cik vistas kājā gaļas. Un to šodien jāattiecina uz ministru komandu.

Tikai normāli
Tikai normāli

Sapinās meistarībā.
Šobrīd nav nekāda pamata dibināt valsts uzņēmumu.
Plāns pārdot ostas citzemju naudasmaisiem draud izjukt.

Ja nav politisku mērķu, tad ekonomiskos it kā vajadzētu pamatot no ekonomiskā lietderīguma puses.
Tas būs grūti un tiks zaudēts laiks. Sponsori būs neapmierināti.

trackback
VĒRTĒS ASV LĒMUMU PAR VENTSPILS BRĪVOSTAS PĀRVALDES IZŅEMŠANU NO SANKCIJU SARAKSTA, PIRMS ATCELS VAS “VENTAS OSTA” DIBINĀŠANU - Protesti.lv

[…] Lēmums par valstij piederošas kompānijas “Ventas osta” izveides, lai pārņemtu Ventspils brīvostas pārvaldes saistības, atcelšanu tiks pieņemts pēc iepazīšanās ar ASV lēmuma par Ventspils brīvostas pārvaldes izņemšanu no sankciju saraksta pamatojumu, ceturtdien intervijā Latvijas Radio sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP). “Loģiski domājot, šāda struktūra nebūtu vajadzīga, bet vispirms mēs tomēr gribam pārliecināties uz kādu lēmumu un kādu pieņēmumu pamata ASV puse ir pieņēmusi šo lēmumu [par Ventspils brīvostas pārvaldes izņemšanu no sankciju saraksta], lai mums nesanāk tā, ka mēs kaut ko atceļam, uz kā pamata ASV faktiski ir pieņēmusi lēmumu,” teica Linkaits. Viņš arī atzina, ka līdz šim… lasīt vēl »

Ome
Ome

Dīvaini gan…. ja nav sankciju, tad viss var notikt pa vecam ar atbilstošiem atbirumiem un vietējām shēmām Kas te atkal par kumēdiņiem ap vienu personu