“Progresīvie” vēlreiz mēģinās panākt sodīšanu par minimālu atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) Foto: Valsts kanceleja

Saeimas “Progresīvo” frakcija atkārtoti iesniegusi priekšlikumus grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, kas paredz noteikt naudas sodu par ātruma pārsniegšanu no sešiem līdz desmit kilometriem stundā (km/h), par ko pašlaik paredzēts tikai brīdinājums.

Tādu priekšlikumu “Progresīvie” un partijas pārziņā esošā Satiksmes ministrija ir virzījuši vairākkārt, Saeimai to kategoriski neatbalstot.

Statistika rāda, ka tikai 29% vieglo automašīnu ārpus apdzīvotām vietām ievēro atļauto ātrumu 90 km/h. Šāda plaša ātruma pārsniegšana palielina avāriju risku un nopietnu seku iespējamību, priekšlikumu pamato “Progresīvie”.

“Pašlaik Latvijā uz vienu miljonu iedzīvotāju ceļu satiksmes negadījumos bojā iet 64 cilvēki, salīdzinot ar Eiropas vidējo rādītāju – 42, savukārt Zviedrijā šis rādītājs ir tikai 21. Daudzās Eiropas valstīs sods par ātruma pārsniegšanu tiek piemērots jau no 1 km/h, kas ievērojami palīdzējis samazināt negadījumu un bojāgājušo skaitu,” norāda partija.

Līdz ar Administratīvās atbildības likuma izstrādi un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa normu par minēto pārkāpumu ietveršanu Ceļu satiksmes likumā kā vienīgais soda veids par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h tika saglabāts brīdinājums.

“Progresīvie” apgalvo, ka prakse ir pierādījusi, ka šāds soda veids nesasniedz vēlamo efektu un rezultātu, ja to attiecina pret fiksēto pārkāpumu skaitu un kopējo ceļu satiksmes negadījumu statistiku.

Ir būtiski steidzami uzlabot ceļu satiksmes drošību, pārorientējoties uz vienmērīgu un savstarpēji saskanīgu transportlīdzekļu plūsmu, ko var nodrošināt tad, ja visi transporta līdzekļi pārvietojas vienā paredzamā braukšanas ātrumā, izvairoties no lieku apdzīšanas manevru veikšanas, kas ir viens no bīstamākajiem potenciālajiem satiksmes drošības apdraudējumiem, pauž partija.

“Progresīvie” uzskata, ka, ja vidējais ātrums uz Latvijas ceļiem samazinātos par 2 km/h, varētu tikt izglābtas 20 dzīvības gadā.

Satiksmes ministrijas mērķis ir panākt, lai Latvija pietuvotos Eiropas vidējiem rādītājiem ceļu satiksmes drošībā, un tas esot iespējams tikai ar apņēmīgu rīcību.

“Kā politiķiem mums jāspēj pieņemt arī nepopulāri lēmumi, jo patiesība ir skaidra: ātruma pārsniegšana nogalina. Biežāki un stingrāki sodi par ātruma pārsniegšanu ir nepieciešami, lai samazinātu negadījumos bojāgājušo skaitu,” uzsver satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

1 Comment
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
AndrisR
AndrisR
3 s. atpakaļ

Brikšenu sodīt negrib, savukārt nodokļu maksātājus gan!