AIVARS STRAKŠAS
“AirBaltic” sāga tuvojas savam noslēgumam un beigas būs traģiskas. Taču viss varēja būt arī citādi, ja vien “airBaltic” padome būtu pildījusi savus pienākumus kā rūpīgs un gādīgs saimnieks, kā arī satiksmes ministri vēl kopš tālā 2011. gada būtu parūpējušies par profesionālu un kompetentu padomes locekļu iecelšanu. Vai tad nu tādi pa visu Latviju nebija sameklējami?
Pašreizējais “airBaltic” biznesa plāns jau sākotnēji ar 50 lidmašīnu pirkšanu bija avantūra. Apstiprināšanā piedalījās arī toreizējais “airBaltic” padomes loceklis K. Briškena k-gs. Pēc tam, sajūtot naudas garšu, plānu palielināja līdz pat 100 lidmašīnām. Draņķīgām lidmašīnām, jo bija labi zināms par tehniskajām problēmām.
Turklāt arī bez zināšanām nozares tirgus un ekonomiskajos aspektos bija saprotams, ka vietējiem pasažieru pārvadājumiem vairāk par 30 lidmašīnām nevajag. Priekš kam vēl 70 lidmašīnas maksātnespējīgai kompānijai? Nav taču to pasažieru. Tas viss bija redzams un saprotams, taču pirka. Cerams, ka kaut kad nonāks arī līdz lidmašīnu pirkšanas labumu guvējiem.
Kā redzam, tad satiksmes ministru, valsts sekretāru un “airBaltic” padomes locekļu nekompetences, bezatbildības un nolaidības dēļ valstij radīti ir gandrīz 600 miljonus eiro lieli zaudējumi.
Taču ir arī viens “pozitīvs” rezultāts – “airBaltic” valdes priekšsēdētājs padarīts par multimiljonāru. Diemžēl uz Latvijas nodokļu maksātāju rēķina.
Un ko darīt? Domāju, kungi 21. janvārī lems kaut kā tā: “Saprast un piedot!”
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Kur ir skaidri un gaiši publicēti tie deputāteļi kuri šo visu sabalsoja?
Tiem vajadzētu nonullēt pensijas un uztaisīt ūtrupi.
Gausam jau nevarēs, jo konts nav Eiropas Savienības bankā.
Nu briesmīgi episks tas virsraksts. Nekāda gala nebūs, ar visām BT saistībām jebkāds iestudēts “gals” būtu tāds zāģis valsts budžetam, kādu vēl neviens līdz šim nav te redzējis.