Uz Latvijas-Baltkrievijas robežas pabeigti pastāvīgā žoga būvdarbi 36,1 km garumā no kopumā 173 kilometriem

Foto: Valsts kanceleja

Pirmās kārtas būvdarbos uz Latvijas-Baltkrievijas ārējās sauszemes robežas kopš 2022. gada augusta līdz janvāra beigām ir izbūvēts 36,1 kilometrs pastāvīgā žoga, liecina informācija VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) mājaslapā.

VAS “Latvijas valsts meži” ir atmežojusi aptuveni 82 kilometrus no pirmajā posmā atmežojamajiem 85,8 kilometriem.

Kopumā būvdarbi patlaban norit 75 kilometru garumā no atmežotajiem 82 kilometriem.

Iepriekš VNĪ valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs informēja, ka, palielinoties atmežotajai teritorijai un pabeidzot infrastruktūras darbus, žoga izbūve paātrināsies piecas reizes – līdz vienam kilometram dienā.

Projektā kopumā paredzēts izbūvēt Latvijas-Baltkrievijas valsts robežas joslu 173 kilometru garumā. Pirmā kārta 85,8 kilometru garumā tiks pabeigta līdz 2023.gada pavasarim, bet otrā kārta 63,9 kilometru garumā – līdz 2024.gada pavasarim. Paralēli pirmo divu kārtu projektēšanai un izbūvei norisinās trešā – Daugavas – posma tehniskās specifikācijas izstrāde.

Austrumu robežas izbūves projekts ir starpinstitūciju sadarbības projekts.

Atbilstoši 2021.gada 12.novembrī Saeimas pieņemtajam Ārējās sauszemes robežas infrastruktūras izbūves likumam VNĪ vada, īsteno un uzrauga visus robežas infrastruktūras būvniecībai nepieciešamos darbus, īsteno būvniecībai nepieciešamos iepirkumus un slēdz iepirkuma līgumus.

Projekta īstenošanu uzrauga Ārējās robežas infrastruktūras izbūves uzraudzības komiteja, kuras sastāvā ir pārstāvji no Aizsardzības ministrijas, Ārlietu ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Satiksmes ministrijas, Zemkopības ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Valsts robežsardzes, Nodrošinājuma valsts aģentūras, VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”, VNĪ, VAS “Latvijas valsts meži”, Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūras un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem.

Jau ziņots, ka VNĪ atkārtoti izsludinātajā pirmo deviņu prioritāro posmu izbūves cenu aptaujā no sešiem pretendentiem saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu atkārtoti iesniedza “Citrus Solutions”, kura veiks robežas izbūvi par 53,57 miljoniem eiro.

Iesniegtais piedāvājums – 53,57 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN) – ir lielāks par “Citrus Solutions” 2022.gada februāra beigās iesniegto piedāvājumu – 38,09 miljoni eiro.

Arī otrās kārtas nākamo septiņu Austrumu robežas infrastruktūras posmu izbūves cenu aptaujā noskaidrots, ka sešus posmus izbūvēs “Citrus Solutions” un vienu posmu – SIA “VIA”. Kopējā septiņu posmu infrastruktūras izbūves līgumu summa būs 38,7 miljoni eiro bez PVN.

Inženiersistēmu projektēšanas un būvniecības uzņēmuma “Citrus Solutions” apgrozījums 2021.gadā bija 29,227 miljoni eiro, kas ir par 23,4% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 1,8% – līdz 1,012 miljoniem eiro.

Kompānija reģistrēta 2005.gadā, un tās pamatkapitāls ir 5,071 miljons eiro. “Citrus Solutions” ir daļa no SIA “Tet” grupas, kuras akcionāri ir Latvijas valsts (51%) un “Telia Sonera” (49%).

“Citrus Solutions” veic projektēšanas, būvniecības un uzturēšanas pakalpojumus privātajiem un valsts pasūtītājiem, tostarp arī valsts nozīmes un kritiskās infrastruktūras objektos. 2018.gadā tika nodibināts arī meitasuzņēmums Vācijā – “Citrus Solutions”.

Latvijas—Baltkrievijas robeža ir 173 km gara Eiropas Savienības ārējā robeža, kas atdala Latviju un Baltkrieviju. Mūsdienu robeža ietver agrāko Latvijas—Polijas robežu, kas bija 105 km gara, un agrākās Latvijas—PSRS robežas dienvidu daļu.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

10 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Šveiks
Šveiks
1 g. atpakaļ

Un mēs vēl te runājam par kaut kādu valsts aizsardzību….žogu nevaram uztaisīt. Buļbaši ar medību bisēm līdz vakaram karu vinnētu…

Shit of fence
Shit of fence
1 g. atpakaļ

Der tikai dziivniekiem. Nu, protams, var jau pie tiem pieskaitiit siirieshus un kurdus, bet es tomeer taa neuzskatu. Cilveeki kaa cilveeki…. pilniigi speejiigi pakjert liidzi metaala skjeeres, fleksi ar baterijaaam…. kaut vai saliekamas kaaapniites. Pietiks, lai tiktu paari. Bet miljonus iekasees no VEELEETAAJIEM…. :=)

Bijušais zemessargs
Bijušais zemessargs
1 g. atpakaļ

Vai tas ir patstāvīgais žogs? Smiekli nāk un dusmas nāk. Lietuvieši, Polija jau sen ir uzcēluši žogu, bet Latvija kā vienmēr visiem pakaļā !!!

Kirpičinskis
Kirpičinskis
1 g. atpakaļ

Neenu varēja pa posmiem taisīt, 1 metru žogs ir, 5m – nau. Būtu visus kilometrus noklājuši.

ērce
ērce
1 g. atpakaļ

Kāpēc ne pa visiem 173 km?

iekšlietu ministrs Šmeklons
iekšlietu ministrs Šmeklons
1 g. atpakaļ
Reply to  ērce

Olas traucē

Mjā
Mjā
1 g. atpakaļ

Cilvēks ārā un maskā. Man nav ko teikt

Robs
Robs
1 g. atpakaļ

Vai tāds Mūrnieks arī “stiprina” robežbūvi?

Latvānijas hronikas
Latvānijas hronikas
1 g. atpakaļ

Tāpēc, ka Robežsardzei to traucē darī Iekšējās drošības dienests un Valters Mūrnieks. Un Valsts Drošìbas dienestam ir pie dir. Tāda ir sorosītu kaitnieciskā pretvalstiskā politika. “Mūsu” “rietumnieki” nav sapratuši ka soross ir putina dibena bučotājs. Un kad sapratīs, būs jau par vēlu. Bet visticamāk, nekad nesapratīs

smilktis
smilktis
1 g. atpakaļ

un tad jau vairs pat tesmit gadus nevajadzēs, lai pabeigtu. Vai tika nepārsteidzas pār mēru?