Pētījums: Nesmukāk iesaiņota dāvana saņēmējam rada lielāku prieku

svētki

Ja svētku drudzī pietrūkst laika, lai dāvanas vēl arī skaisti iecacinātu izsmalcinātās kastītēs un apzeltītos papīros, neskumstiet – zinātnieki jaunākajā pētījumā pierādījuši, ka lielākas izredzes raisīt sajūsmu apdāvinātā sirdī ir tieši tām dāvanām, kuru iesaiņojums ir paviršs vai pat pilnīgi nepiemērots.  

Nevadas Universitātes zinātnieku pētījums liecina, ka pārāk izsmalcināti iesaiņota dāvana paaugstina saņēmēja gaidas.

“Mūsu pētījums liek secināt, ka pasniedzot akurāti iesaiņotu dāvanu, mēs paaugstinām dāvanas saņēmēja cerības par to, ko viņš saņems, tāpēc dāvanu izsaiņojot, tā apdāvinātajam var patikt mazāk. Turpretī saņemot pavirši iesaiņotu dāvanu, cilvēks negaida neko īpašu – rezultātā izsaiņojot dāvana viņam patiks vairāk.”

Un tas ir saprotams, jo tieši tā darbojas mūsu domāšana. Diezin vai daudz būs tādu, kuri saņemot avīzē ietītu un ar auklu pārsietu sainīti domātu, ka tajā ir dārgu apavu pāris.  Un analoģiski, būs grūti apvaldīt vilšanos, ja izsmalcinātā kastītē, kas pārsieta ar sudraba lentīti izrādīsies zobu pasta, nevis pērļu kaklarota. Ja cilvēks dāvanā neko īpašu saņemt negaida, ir vienkāršāk uzdāvināt to, par ko viņš būs sajūsmā.

Viens no pētījuma eksperimentiem, kas iepriekšminēto apstiprināja, bija gauži vienkāršs. Pētnieki saaicināja pazīstamus basketbola kluba Miami Heat fanus un sagatavoja viņiem dāvanas – krūzes ar konkurentu klubu Miami Heat un Orlando Magic logotipu. Izrādījās, ka nevērīgi iesaiņotas krūzes ar Orlando Magic logotipu tika uzņemtas ar prieku, kaut gan saņēmējs nebija šī kluba fans. Turpretī izsmalcināti iesaiņoto krūžu saņēmēji par dāvanu jutās vīlušies.

Par pētījumu vairāk var izlasīt ŠEIT.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook ,Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Lasītāju viedokļi

avatar