VID sācis pozitīvo atsauksmju “medības”

VID ēka

Andra Ozola, Neatkarīgā

Gatavojoties iestādes 30 gadu jubilejai, Valsts ieņēmumu dienests (VID) izveidojis logo ar skaitli 30 un devīzi “Kopā veidojam vēl labāku Latviju”. Iestāde mudina savus darbiniekus meklēt un uzrunāt klientus – uzņēmējus, lai viņi sniegtu pozitīvas atsauksmes par VID – “jo slavenāki, jo labāk”.

Būtiskākais – lai atsauksme ir laba

Acīmredzot tādēļ, lai vēl labāk sagatavotos gaidāmajai jubilejai un spodrinātu iestādes pēdējā laikā ar vairākiem skaļiem skandāliem diskreditēto tēlu, VID konsultante komunikācijas un sabiedrisko attiecību jautājumos Marta Krivade vairākiem VID darbiniekiem izsūtījusi e-pasta vēstules ar nosaukumu “mūsu klientu atsauksmes”:

“Sveicināti!

VID sociālajos tīklos (un varbūt arī intranetā) vēlētos īstenot iniciatīvu, kurā reizi nedēļā ceļam ārā mūsu klientu pozitīvās atsauces. Nevis anonīmas, bet ar vārdu, uzvārdu, cilvēka bildi un uzņēmuma vai nodarbošanās pārstāvniecību – noformētu vienotā dizainā. Piedāvāju to grafiski identificēt kā VID 30 gadu atzīmēšanas ietvaru.

Varbūt tas nav viegls uzdevums, jo, kā zināms, lai arī mums ir krietna daļa atbalstošu un apmierinātu klientu, neviens pats gluži publiski labus vārdus teikt neraujas, īpaši tagad. Tomēr esmu pārliecināta, ka pa visiem kopā vismaz 10 tādus mēs varētu sameklēt, uzrunāt un pārliecināt. Un tad, kad būs pirmie 10 publicēti, būs vieglāk iedrošināt nākamos 10.

Otrs izaicinājums ir tas, ka klienti reizēm šādām iniciatīvām piekrīt, bet slinkums domāt tekstus. Mēs piedāvāsim viņiem palīdzēt – es varu šādās situācijās pati ar viņiem sazvanīties, 10 min aprunāties, uzrakstīt teksta piedāvājumu un ar viņiem to saskaņot.

Lūgums tagad jums – katram pa šo nedēļu padomāt, vai jums ir attiecības ar šādiem uzņēmējiem, kas varbūt būtu gatavi piekrist šim. Varbūt ir kādi veiksmīgi gadījumi, varbūt kādi paši ir kādreiz uzrakstījuši pateicību utt. Un dodiet man ziņu sev ērtākā formātā, es tad veidošu sarakstu un ar katru no jums aprunāšos, lai saprastu par tālāko.

Tie var būt dažādi klienti, kurus nācies konsultēt – lieli/mazi uzņēmumi/ mikronodokļa maksātāji/pašnodarbinātas personas/biedrības/labdarības organizācijas/grāmatveži/muitas klienti/nozaru asociācijas utt. Protams, jo slavenāki, jo labāk (seko smaidiņa zīme), tomēr tas nav galvenais. Būtiskākais – iespējama potenciāla gatavība ar savu vārdu, uzņēmumu/organizāciju un bildi sniegt labu atsauksmi, kas raksturo veiksmīgu sadarbību ar VID/vērojumu, kā šī sadarbība ar katru gadu uzlabojas vai tml. pieredze.

Ar iezvanīšanos viņiem un uzrunāšanu tad jāskatās. Jūs vislabāk zināsiet, vai

  1. varbūt kādam labāk, ka Jūs piezvaniet pats un piedāvājat, un tad, ja piekrīt, tālāko procesu varu pārņemt es.
  2. varbūt kādam pietiek, ka piezvanu es,
  3. varbūt kādam būtiska tieši pirmā saruna ar Ievu.

Padomājiet un dodiet man ziņu! Lūgums pārsūtīt šo tiem kolēģiem, kas arī varētu palīdzēt šos klientus identificēt.

Marta”

Daži jau izteikušies, gan atrastos vēl

Pagājušā gada vasarā Latvijas medijos plaši izskanēja skandāls par VID nodokļu un muitas policistu safabricēto lietu un mēģinājumu izspiest 100 000 eiro kukuli no kokrūpnieka Andra Ramoliņa. Pēc šī skandāla nākšanas gaismā finanšu ministrs Jānis Reirs nolēma pret VID ģenerāldirektori Ievu Jaunzemi ierosināt disciplinārlietu un atstādināt no amata.

Tāpat izskanēja ziņas par kādu VID amatpersonu, kuras dzīvesvieta ir Tukumā un kura joprojām strādā VID, veikusi auditu uzņēmumos “Dobeles dzirnavnieks” un SIA “Agrera,” nosakot šiem uzņēmumiem nepamatotus uzrēķinus, soda un kavējuma naudas kā sodu par “nesadarbošanos” ar VID.

Iespējams, ka klajā nāktu vēl kādi ar uzņēmējiem saistīti skandāli, ja vien VID par sadarbību tieši un atklāti pajautātu pašiem uzņēmējiem – publicējot vai izplatot aptaujas anketu un lūdzot viņus godīgi atbildēt uz uzdotajiem jautājumiem. Bet tā vietā VID izvēlējās “uzrunāšanas“ taktiku, nosakot par pienākumu saviem darbiniekiem pašiem “medīt” atsauksmes. Un tikai pozitīvas.

Kāpēc uzņēmējus aicināt sniegt tikai pozitīvo pieredzi, bet ne negatīvo, jo arī tāda taču arī mēdz būt? Vai, jūsuprāt, šāda kampaņa spēs padarīt VID tēlu pozitīvāku? Šādus jautājumus “Neatkarīgā” uzdeva Martai Krivadei. Atbilde vēl tiek gaidīta.

Ekrānuzņēmums no neatkariga.nra.lv

Avots: Neatkarīgā

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


5
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Mahadeo
Mahadeo

Man nav ko teikt. Ja jau Latvija iet postā…, lai jau iet! Tas nav no manis vien atkarīgs. Viens nav karotājs.

Andris
Andris

Mūsu Valstī nodokļu slogs nenormāls. Varbūt tas ir reāls ražotājiem, kas eksportē. Pārējie vienkārši ar Valsts palīdzību velk dzīvību. Uzņēmēji ir ražotāji. Valsts iestādes, deputāti ir patērētāji. Mēs jau negribam samazināt ne skolas, ne darbiniekus pašvaldībās. Mums viss ir ok. Kur naudu dabūt? Uzņēmējs !!! Tas nekas ka komersantus iznīcināja, parakstot spriedumu drīkst norakstīt 80% no apgrozāmajiem līdzekļiem. Labi ja nav jāver vaļā struktūrvienība, dzīvo kā ir, tad jau viss ok! Iznīcināja ielu tirdzniecību, ieviešot sociālos nodokļus, ja nedēļas nogalēs strādā, kur var uzlikt precei cenu, kas to pirks? Kā arī pašnodarbinātie, frizieri, manikīri un tt. Kur vēl stulbie noteikumi… lasīt vēl »

Vāciets
Vāciets

Tad, kad vidieši sēdēs cietumā, arī, varbūt, ko pozitīvu uzrakstīšu.
Pretīgie liekuļi!

Anete Džabati ex Sončika
Anete Džabati ex Sončika

Vidiņš i foršs. Man tētis tur strādāja. Atsauksmes pozitìvas. Lieku laiku.

Dresētājs
Dresētājs

Melns krancis nopirka baltas krāsas bundžu, lai mainītu izskatu, bet krancis ir un paliek krancis.