Ieroču ražošanā nepieciešamās mangāna rūdas tranzītā uz Krieviju iesaistīts arī Šlesera un Šķēles ģimeņu uzņēmums

Šķēle, Šlesers

Starp stividoriem, kas nodarbojas ar Krievijas militārajā rūpniecībā izmantojamās mangāna rūdas pārkraušanu ir arī tādi, kuru īpašnieku saites ved uz ekspremjera Andra Šķēles un politiķa Aināra Šlesera (LPV) ģimenēm, 13. marta vakarā vēsta “TV3 Ziņas”.

Raidījums norāda, ka ar mangāna rūdas pārkraušanu nodarbojas vairāki stividori. Starp pārkrāvējiem ir arī “KS Terminal” un “Rīgas ogļu termināls”. Abi atrodas Krievu salā.

“Rīgas ogļu termināls” pastarpināti pieder ekspremjera Andra Šķēles, kā arī pašreizējā politiķa, parlamentārieša Aināra Šlesera (LPV) ģimenēm, akcentē raidījums.

“Latvijas ostu termināļiem ir strikti jāievēro Eiropas Savienības un ASV noteiktās sankcijas pret Krievijas precēm un kravām. Tāpēc ir aizliegts pārkraut kravas, kuras ir iekļautas Eiropas Savienības un ASV sankcionēto preču sarakstā! Ikviens uzņēmums, kurš pārkāpj sankcijas ir bargi jāsoda! “Rīgas ogļu termināls” vienmēr ir strādājis, ievērojot Latvijas likumus, un nekad nav pārkāpis sankcijas,” sagatavotajā atbildē raidījumam raksta Šlesers.

Pagājušajā gadā Ventspils ostā pārkrāva gandrīz miljonu tonnu mangāna rūdas, un šogad pirmajos divos mēnešos gandrīz 63 000 tonnu, savukārt Rīgā pērn šī materiāla apgrozījums sasniedza teju pusmiljonu tonnu, bet šogad vēl nav ienākuši kuģi ar mangāna rūdu.

Ventspilī starp uzņēmumiem, kas šīs kravas pārkrauj, ir “Eurohome Latvija”, “Stena Line Ports Ventspils”, kā arī savulaik tā sauktajos tranzīta karos iesaistītā Šveices advokāta Rūdolfa Meroni kontrolētā “Ventspils tirdzniecības osta”.

Kā zināms, pēc Krievijas atkārtotā iebrukuma Ukrainā sākuma krasi palielinājās ieroču rūpniecībā nepieciešamās mangāna rūdas piegādes Krievijai. Kā vēstīja laikraksts “Postimees”, kopš pagājušā gada daļa piegāžu veiktas caur Sillamē ostu, kuras operatorkompānijā puse pieder bijušajam Igaunijas premjerministram Tītam Vehi, kā arī caur Latviju.

Krievija gandrīz pilnībā paļaujas uz mangāna importu. Lai gan valstī ir nelielas mangāna rezerves, to ieguve nav attīstīta industriālā līmenī. Provizoriskie dati liecina, ka 2023.gadā Krievija importē divus miljonus tonnu mangāna rūdas, kas ir rekordliels apjoms. Mangāna rūda tiek izmantota augstas kvalitātes tērauda ražošanā, kas nepieciešams ieroču stobriem, bruņumašīnām un šādu transportlīdzekļu kāpurķēdēm.

Kā liecina “Postimees” rīcībā esošā informācija, no diviem miljoniem mangāna rūdas, kas pērn tika eksportēta uz Krieviju, gandrīz 90% tika pārkrauta Igaunijā un Latvijā. Visvairāk tādu kravu pārkrauts Rīgas un Ventspils ostās, bet kopš pagājušā gada arī Sillamē ostā tiek izkrauta un uzglabāta mangāna rūda pirms vilcieni ar to dodas uz Krieviju.

Latvijas valsts dzelzceļa kompānija “LDz Loģistika” ir viena no vairākām Latvijas kompānijām, kas piedalījušās mangāna rūdas pārvadājumos uz Krieviju. Kompānija jau 2018.gadā sāka pieņemt kuģus, kas veda mangāna rūdu no Āfrikas. Sākoties Krievijas atkārtotajam iebrukumam, tādu kravu apjoms krasi pieauga. Pieprasījuma dēļ mangāna cena ir pieaugusi no 150 ASV dolāriem pirms kara līdz 300-350 ASV dolāriem par tonnu.

Starptautiskās sankcijas neaizliedz mangāna rūdas pārvadājumus uz Krieviju.

“Rīgas ogļu termināls” komentē ziņas par mangāna tranzītu kravu uz Krieviju

SIA “Rīgas ogļu termināls” nav noslēgtu pakalpojumu līgumu ne ar vienu mangāna rūdas tranzītu kravas saņēmēju Krievijā, norāda kompānijas pārstāvji, reaģējot uz medijos izskanējušo informāciju par mangāna rūdas pārkraušanu.

Uzņēmumā uzsver, ka “Rīgas ogļu terminālim” ir noslēgti pakalpojumu līgumi ar loģistikas-ekspedīcijas pakalpojumu sniedzējiem, kas tālāk piegādā mangāna rūdu saviem klientiem, papildinot, ka neviens no loģistikas-ekspedīcijas uzņēmumiem, ar ko “Rīgas ogļu terminālim” ir noslēgti līgumi, nav reģistrēts Krievijā.

“Rīgas ogļu termināls” stingri ievēro un ievēros Eiropas Savienības (ES) noteikto sankciju regulējumu, kā arī citas starptautiski noteiktās sankcijas, atzīmē uzņēmumā.

Tāpat uzņēmumā uzsver, ka “Rīgas ogļu termināls” ir veicis likumam atbilstošas pārbaudes par mangāna rūdu – ne konkrētā krava, ne tās nosūtītājs, ne tās saņēmējs, ne loģistikas-ekspedīcijas pakalpojumu sniedzējs, ne arī šo juridisko personu dalībnieki vai amatpersonas nav iekļautas ES vai citu Latvijā piemērojamo sankciju sarakstos.

Atbilstoši “Rīgas ogļu termināļa” rīcībā esošajai informācijai no mangāna rūdas ražo ferosakausējumus, ko plaši izmanto mašīnbūvē, autorūpniecībā, traktortehnikas ražošanā, kā arī citās jomās. No mangāna rūdas ražotie ferosakausējumi tiek eksportēti arī Eiropas lielajiem autoražotājiem.

Vienlaikus uzņēmumā informē, ka, ja ostā pārkraujamā krava raisīs jebkādas pamatotas aizdomas par tās izmantošanas iespējamo mērķi, tiks lūgts kompetentu Latvijas iestāžu viedoklis.

“Rīgas ogļu termināls” aicina valstiskā līmenī izvērtēt jautājumu par mangāna rūdas pārkraušanu un pārvadāšanu.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


11
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Kaža
Kaža

Viens kungs slavens kolaborants t.i. PSKP biedrs,okupētās Latvijas pašpārvaldes augsta līmeņa činavnieks.Par otru krīt čekas līdzstrādnieka ēna.Kungi vienkārši nodarbojas ar savu seno saimnieku lobēšanu,kas nesakrīt ar Latvijas neatkarības drošību,kas pie mums ir ierasta lieta.

kārtībnieks
kārtībnieks

Kad tos padomiskos oligarhus noliks pie vietas?

VRDS
VRDS

Ne jau nu tava sojas cienītāju paaudze!

Guntis
Guntis

Vismaz nemaksā algu aploksnēs , kā to dara Vienotības bandas valde!

Benny Gantz
Benny Gantz

Rūdolfs Meroni no Ventspils ieved urānu no D-Āfrikas paslēptu rokas bagāžā.

Jautājums
Jautājums

Kādu likumu pārkāpj rūdas tranzīts?

ute
ute

Veselā saprāta likumu.

Stienis
Stienis

Nelaime tā, ka šī (un atklāti sakot vairākas līdzšinējās) valdības to vien spēj, kā ar cēliem saukļiem uz lūpām ierobežot uzņēmējdarbību un visādi citādi apgrūtināt dzīvi. Tikmēr pašu tautas labklājība laikam nav pietiekami cēls mērķis.

aa10aa
aa10aa

tautas vai oligarhu labklājība???nejauc visu kopā

Jeblonskis
Jeblonskis

Gruntūdeņi vainīgi.

korekcija
korekcija

gruntsūdeņi