Ceturtdien, 6. novembrī, Saeima atbalstīja vairāku opozīcijas frakciju deputātu ieceri izveidot parlamentārās izmeklēšanas komisiju, lai analizētu Rīgas centralizētās siltumapgādes sadārdzinājuma iemeslus un ar to saistītos enerģētiskās drošības riskus.
Parlamentārās izmeklēšanas komisiju izveidots uz sešiem mēnešiem, paredz lēmuma projekts.
Iniciatīvu izveidot komisiju bija parakstījuši 37 deputāti no opozīcijas frakcijām – “Apvienotais saraksts”, Nacionālā apvienība, “Latvija pirmajā vietā” un “Stabilitātei!”, kā arī koalīcijas deputāts Juris Jakovins (Zaļo un Zemnieku savienība), kurš gan vēlāk savu parakstu atsauca.
Deputāti norādījuši uz iespējamām problēmām, kas saistītas ar AS “Latvenergo” termoelektrocentrāļu (TEC) darbību un AS “Rīgas siltums” pārvaldību, paužot viedokli, ka sabiedrības ieguldījumi šajās struktūrās nav devuši gaidīto efektivitāti un ilgtspēju.
Viens no galvenajiem pārmetumiem ir par praksēm, kur TEC saražotā siltumenerģija tiek izvadīta atmosfērā, nevis izmantota centralizētajā siltumapgādē, kamēr no privātiem komersantiem tiek iepirkta dārgāka siltumenerģija. “Tas ne tikai rada liekus izdevumus, bet arī dubultu vides piesārņojumu, pārkāpjot gan nacionālos, gan Eiropas Savienības normatīvos aktus,” uzskata komisijas veidotāji.
Deputāti pauduši bažas par nesaimniecisku rīcību, iespējamu sabiedrisko līdzekļu izšķērdēšanu un nepietiekamu pārvaldību enerģētikas sektorā.
Sakarā ar minētajām bažām parlamentārieši izvirzījuši mērķi rast atbildes uz vairākiem jautājumiem, tostarp par siltumenerģijas iepirkumu efektivitāti, vides ietekmi, valsts atbalsta izmantošanas pamatotību, pārvaldības kvalitāti, valdes un padomes locekļu atlases procedūras AS “Rīgas siltums” un AS “Latvenergo”, kā arī citiem jautājumiem.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Tur nav nekā daudz ko pētīt – ziemas kļūst siltākas, siltumu vajag mazāk, bet trubas īsākas nekļūst, tāpēc tarifam ir jāpieaug.
Jā, tās centrāles tā būvētas. Ziemas siltākas, bet tas nebūs ilgi, par precīzu laiku zinātnieki nav vienisprātis. Bet viena lieta droša – partijniekiem dzimst un pieaug bērni! Tad nu tā neko praktisku nemākošā masa jānodrošina ar kaut kādu darbavietu, vai ne? Tāpēc, kaut arī pilnīgā pretrunā pārvaldes un izdevumu optimizācijai, RS laikam sadalīs kādās 4 daļās ar valdēm, personālu, konsultantiem, referentiem un kā nu visu to varzu sauc…. Lai veicas ;-)
Šķeldu vest par 2005. gada degvielas cenām tālāk par 50 km bija neefektīvi. Šodien nekam nevajadzētu būt lētāk vest tālāk. Izskatās, ka tā RS šķelda nav zaļais, bet melnais kurināmais, ja saskaita transporta izmešus, jo biomasa ir CO2 neitrāla. Šeit ir liels resurss samazināt transporta radīto CO2 izmešu apjomu. RS sagaidāmi darbojas kā pelnošs uzņēmums un regulators tikai pārbauda likumību nevis lietderību.