VAS “Latvijas Dzelzceļš” saimniecisko darbību kopš 2022. gada marta ievērojami ietekmējuši ārējie faktori, kas saistīti ar ģeopolitiskās situācijas izmaiņām un noteiktajām starptautiskajām ekonomiskajām sankcijām pret Krieviju un Baltkrieviju. Iesniegtajā vadības ziņojumā VAS “Latvijas Dzelzceļš” norādījis, ka kravu pārvadājumu apjoms 2024. gadā bija 11,47 milj. tonnu, kas ir par 26,7% mazāk nekā 2023. gadā. Lielākais īpatsvars kravu pārvadājumos ir importa darījumi, kas veido 62% no kopējiem pārvadājumiem. To apjoms, salīdzinot ar 2023. gadu, pērn sarucis par 26,2%, ziņo Lursoft Klientu portfelis.
2024. gadā būtiskāko pārvadājuma daļu veidoja graudi, graudaugu pārstrādes produkti, sēklas un augļi (43,1%) un nafta, naftas produktu pārvadājumi (19,2%). Kopējā pārvadājumu apjomā minerālmēsli veidoja 5,3%, koksne un tās izstrādājumi – 3,5%, akmeņogles – 1,3%, bet pārējās kravas 27,6%.
Pagājušajā gadā VAS “Latvijas Dzelzceļš” turpināja darbu pie iepriekšējos gados izvirzītajām prioritātēm – efektivitātes veicināšanas –, pārskatot biznesa, organizatoriskos un tehnoloģiskos procesus, lai palielinātu koncerna saimnieciskās darbības efektivitāti un samazinātu izmaksas, kā arī nodrošinātu koncerna konkurētspējīgu un ilgtspējīgu darbību nākotnē.
“Lursoft IT” pieejamie dati liecina, ka 2024. gadā VAS “Latvijas Dzelzceļš” apgrozījums samazinājās līdz 155,10 milj. EUR, kas ir par 6,23% mazāk nekā gadu iepriekš. Pārskata gadu uzņēmums noslēdza ar 32,85 milj. EUR zaudējumiem. Būtisku ietekmi uz tiem atstāja neto aktīvu vērtības samazinājums par 31,21 milj. EUR. Iesniegtajā vadības ziņojumā norādīts, ka aktīvu vērtība samazināta kravu pārvadājumos ekskluzīvi izmantotajai infrastruktūrai, īpaši tajos dzelzceļa ceļa posmos, kur bija vērojams būtisks pārvadājumu kritums. Jānorāda, ka “Latvijas Dzelzceļš” konsolidētais apgrozījums 2024. gadā samazinājās līdz 233,74 milj. EUR (2023. gadā – 263,53 milj. EUR), bet koncerna zaudējumi veidoja 38,98 milj. EUR. Koncerna vidējais darbinieku skaits 2024. gadā bija 5742 strādājošie. “Latvijas Dzelzceļš” koncernā bez AS “Latvijas Dzelzceļš” ietilpst arī SIA “LDZ CARGO”, SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, SIA “LDZ Loģistika”, SIA “LDZ apsardze” un AS “LatRailNet”.
Neskatoties uz kravu pārvadājumu apjomu samazināšanos, VAS “Latvijas Dzelzceļš” turpina nodrošināt infrastruktūras un pakalpojumu sniegšanas kvalitāti. Uzņēmuma kopējie kapitālieguldījumi 2024. gadā veidoja 58,87 milj. EUR. Infrastruktūras attīstībā ieguldīti 41,66 milj. EUR, bet atjaunošanā – 17,21 milj. EUR.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Briškenisms te nes uzvaras laurus – padome uz padomes , valde pie valdes– sanāk, ka sastrēbuši vairak šoreizi. Par to padomju vera ir nesatricināma
Tak pofig, ka dzelzceļam zaudējumi, toties visiem locekļiem ik mēnesi desmit taukšķi kabatā ieripo ar uzviju! Gan jau bauri sametīsies vēl!
Nu, ko, Šviņķik , sāc ārdīt sliedes , Tolmets palīdzēs !
Austrumu virziens bija jau ap 2010.gadu miris. Tas, ka tranzītnieki turējās pie vecā virziena arī izraisīja visa kā kritumu. Muļķiem muļķu alga.
Līdz šim dzīvoju pārliecībā ka pirms 2014. gada tranzītniekiem viss bija ļoti labi. Kravas un kontra gāja visos virzienos. Man vienkārši pirmā dzirdēšana par 2010. gada mirumu? Varbūt tas saistīts ar tā laika globālo krīzi, vai citi iemesli?
Tev par visu pirmā dzirdēšana. Sen jau redzu, ka tu atlasi sev vēlamo informāciju un tad manipulē ar to pašu.
Tiešām par visu? Es tā vienmēr rakstu? Tu parasti sagrozi manu teikto vai kaut ko izrauj no konteksta, un tad sāc mani apsaukāt. Tas liecina ka patiesībā saproti ka tas ko es rakstu ir patiesība, kura tev nepatīk. Tas ka tu mani apsaukā ir līdzīgi kā tajos stātos kur valdnieks nogalināja sūtņus par nepatīkamām ziņām. Tas ka mani apsaukā manī nekādas emocijas neizraisa, tieši otrādi tas ir indikators ka man ir taisnība, jo ja es rakstītu melus, tad tos atspēkotu ar argumentiem un faktiem. Veram vaļā Satiksmes ministrijas vietni sam.gov.lv/lv/statistika-2, skatāmies, jā, 2010 gadā kravu pārvadājumu kritums, pēc tam atkal… lasīt vēl »