“RB Rail” draud apturēt visas “Rail Baltica” aktivitātes Latvijā, ja no valsts nesaņems 9 miljonus algām un administratīvajiem tēriņiem

Nepieciešamais līdzfinansējums no Latvijas budžeta “RB Rail” 2025.gada Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) neattiecināmo aktivitāšu finansēšanai veido 9,026 miljonus eiro. Atbilstoši 2024.gada decembra MK un “RB Rail” uzraudzības padomes lēmumam “RB Rail” valde ir lēmusi apturēt visas Latvijas ietvaros īstenojamās aktivitātes, kas varētu radīt jaunas piegādātāju izmaksas uzņēmumam, paziņojis “RB Rail” valdes priekšsēdētājs un pagaidu izpilddirektors Marko Kivila.

Kivila skaidro, ka šis lēmums būs spēkā līdz brīdim, kamēr MK nepieņems skaidru nostāju attiecībā uz “RB Rail” Latvijas daļas finansēšanu. Apturētās aktivitātes ietver darbus, piemēram, projektēšanas nodevumu izvērtēšanu, vadību un ekspertīzi, un MK uzdotos uzdevumus, kuri saistīti ar projekta ieviešanu Latvijā un ir “RB Rail” atbildība pirmajā kārtā.

Komentējot Satiksmes ministrijas (SM) informatīvajā ziņojumā teikto, ka gadījumā, ja netiktu piešķirts finansējums “RB Rail” izmaksu segšanai, “RB Rail” padome ceturtdien, 30.janvārī, plāno pieņemt lēmumu apturēt visas Latvijas aktivitātes, kurām nav piešķirts finansējums, Kivila sacīja, ka “RB Rail” valde kopuzņēmuma padomes sēdē rosinās padomi atlikt nākamo lēmumu pieņemšanu par mēnesi, jo MK ir iesniegts informatīvais ziņojums par trūkstošo finansējumu, bet tas vēl nav skatīts.

Iepriekš 5.decembrī “RB Rail” valdes locekle Kitija Gruškevica norādīja, ka Latvija “RB Rail”, bet arī citām ar projekta īstenošanu saistītām nacionālām aktivitātēm šobrīd nav ieskaitījusi finansējumu, tādējādi darbiniekiem algas tiek maksātas no Lietuvas, Igaunijas un Eiropas finansējuma. Tomēr viņa minēja, ka SM ir sagatavojusi attiecīgo informatīvo ziņojumu, lai pieprasītu finansējumu gan 2024.gada aktivitātēm, gan šim gadam.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

10 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Jefiņš
Jefiņš
19 s. atpakaļ

Opā, bet man vajag ar kafiju uz paplātes katru rītu kārtējo RAIL BALTICA figurantu, lai ir uz kā noslaucīt kājas.

Gada glezna
Gada glezna
1 d. atpakaļ

Jāpiefiksē visi figuranti, kas pieprasa šo naudu, un turpmāk nav jādod iespēja piedalīties nevienā projektā.

turlais
turlais
1 d. atpakaļ
Reply to  Gada glezna

Figuranti runās kādas ministrijas vārdā, tad vinus atlaidīs, pec tam attaisnos, samaksās kompensāciju, kuru shēmotāji bij iekļāvuši prēmijā – klasika!

Railway child
Railway child
1 d. atpakaļ

Un labi. Lai aptur. SO WHAT? Ne nu tas mēsls kādam vajadzīgs, ne kā…. Būs mierīgāk.

sirele
sirele
2 d. atpakaļ

Tad varbūt tās algas samērot ar dzīves realijām – vidējām algām valstī nevis padomijas alkatības kosmosu kā tas šobrīd ir pilnīgā brikšenismā

Rere
Rere
2 d. atpakaļ

Laikam tāds ir valdības mērķis. Krievu guberņā tikai platsliežu dzelzceļš.

turlais
turlais
2 d. atpakaļ

Nav nekā labāka, kā valsts garantēts finansējums + aizdevums…

kaputt
kaputt
2 d. atpakaļ

Sen jau laiks klapēt ciet šo bezjēdzīgo naudasrijēj projektu.

vella
vella
2 d. atpakaļ

celtnieku apakšuzņēmejiem var nemaksāt vispar, a te nevar pat pusgadu paciesties pie 20t algam,,,,

Uldis
Uldis
1 d. atpakaļ
Reply to  vella

Lai publisko savus tēriņus, mēs atradīsim kur noīsināt ja paši nevar. Sāksim ar luksusa klases darba auto. Par 20k mēnesī var braukt ar savu mašīnu.