AIVARS STRAKŠAS
Rail Baltica projekts – deputātus sāk pārņemt panika. Tā varētu raksturot Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas trešdienas sēdes atmosfēru.
Sākotnējo eiforiju par to, ka ES mums uzdāvinās ātrvilcienu un, kā tagad redzam, ne ar ko nepamatoto politiķu optimismu par sapņiem, ka pie reizes iedos naudu arī savienojumam ar Rīgas dzelzceļa centrālstaciju, vēl vienu tiltu pār Daugavu un savienojumu ar lidostu, nomaina panika. Izrādās, ka par visām ekstrām būs jāmaksā pašiem.
Kāpēc Rail Baltica sāka būvēt no “ekstru” puses, un kāpēc tika slēptas patiesās Rail Baltica izmaksas, par to lai tiek galā Saeimas izmeklēšanas komisija. Šobrīd aktuālākais jautājums ir, ko darīt. Turklāt labu risinājumu nav. Jāizvēlas labākais starp sliktākajiem.
Lai ko tur nerunātu par projekta stratēģisko un militāro nozīmi, ir saprotams, ka ar noteiktu izmaksu līmeni arī šie mērķi kļūst pārāk dārgi. Cik saprotu, tad Saeimas deputāti ir nonākuši pie secinājuma, ka par tiem astoņiem miljardiem, kas būšot jāaizņemas un kas turklāt vēl nepārtraukti mainās, nekādu ātrvilcienu mums nevajag. Lētāk esot atdot atpakaļ izniekoto ES līdzfinansējuma daļu. Tikai piekrītu. Mums ir svarīgākas jomas, kur ieguldīt. Kaut vai izglītība un demogrāfija.
No otras puses varbūt ir lietderīgi ierobežot dažu politiķu nepamatotās fantāzijas un būvēt to, ko var atļauties. Ja ātrvilcienu būvēt ir izšķērdīgi, tad varbūt ar vienkāršu divsliežu elektrificētu dzelzceļa līniju gan varētu savienoties ar Eiropu. Sanāks reizēm lētāk, kravu un pasažieru būs vairāk, uzturēšanas izmaksas lētākas, un stratēģiskie un militārie mērķi arī tiks sasniegti. Tā kā ne igauņiem, ne lietuviešiem arī naudas nav, tad par šādu variantu varbūt arī varētu vienoties. Līdz 2030. gadam paspētu. Arī ES, iespējams, varētu pierunāt, un 256 miljoni nebūtu jāatmaksā.
Rail Baltica projekts – deputātus sāk pārņemt panika. Tā varētu raksturot Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas…
Posted by Aivars Strakšas on Piektdiena, 2024. gada 21. jūnijs
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Izvēloties cilvēkus amatiem, vajag ņemt vērā viņu kvalifikācijas un spējas, nevis citus, personiskus kritērijus.
naudas mav, bet būvēs arī līdz ostai
Jā, jā, atradīs kādu sergetu vai citkovski, paši nozudīs, mēs maksāsim.
Rādas, ka grēkāzis būs Linkaits un Briškens.
Blakus rakstā. SM valsts sekretāri pazemināja amatā. Tas arī viss, atveriet maciņus.
Dzelceļš ir strateģisks objekts ,kura realizācijā Kremlis nav ieinteresēts un ar savu ietekmes aģentu plašo loku dara visu,lai tas izgāztos,kas arī notiek par brīnumu valsts drošības iestādem.
Ja jau tas dzelzceļš ir stratēģiski tik svarīgs, tad pēc kara likumiem visus aferistus, kas izplakarēja finansējumu, jānošauj, vai vismaz jāpakar.
Pareizi ir latvietis brīvs un neatkarīgs ne pie kā vainīgs, galvenai citi vainīgi, ja tā, tad nav brīnums ka esam tur kur esam
Ja būtu tik svarīgs nauda sen būtu iedota un dota povele lv baleliniem būvēt, un laižas to darītu. Bet tad jau skatus Eiropā vai ASV dosnaudu
Nu tak beidzot pat tukšgalvjiem deputātiem ir pielecis, ka no defolta neizbēgt. Neies tak ārvalstu parazītu lidsabiedrības vadītāju nomest (faktiski tā visa lidzsabiedrība ir jālikvidē), vai atteikties no siles, ko sauc par stratēģisko dzelzceļu uz Eiropu (faktiski tā afēra ir jālikvidē, vismaz jāiekonservē celtniecība).
jā, tas būtu loģiski un atbilstu tautas interesēm, bet ne oligarhu un ierāvēju amatpersonu un otkatu saņēmēju interesēm, vari 1reiz minēt, kas uzvarēs????
Es uzminēju! Uzvarēs žīdi. Vismaz parasti tā notiek, atcerēsimies kaut vai to 40. 000. 000 fenderi… ;-)
Mans ieteikums būtu atbildīgajiem deputātiem samazināt algas par vismaz trešdaļu, un atbildīgos birokratus atlaist no darba vai iespundēt (ja piesavinājušies naudu).
Samazināt varētu arī par septīto daļu ( tas gan apuveni ), tikai nevis algu, bet augumu… ;-)
Paskat, tā Rubesa tak tomēr pierādīja savu līmeni. Nošuvās, kad saoda, ka būs mēsli… Tagad tie citi lai strebj ;-)
Beidzot Eiropieši lauku mužikus sitīs, kuri Rīgā salīduši.
Tie nav lauku mužiki. Tie ir prasti pi…asi un dalb…obi. Ar saprātīgiem lauku cilvēkiem pie stūres mēs noteikti nebūtu nonākuši šādā pēcpusē.
Autors palicis parādā atbildes uz dažiem jautājumiem, kas cieši saistīti ar publikāciju. Tātad.
Kāpēc sāka publicēties šeit un portālā pietiek?
Kāds tam ir mērķis?
Kurš finansē šis publicēšanas?
Kāpēc ir biežas pauzes/pārrāvumi starp publikācijām?
Kāpēc līdz šim nav izdevies atbildēt uz jautājumiem?
Esmu pārliecināts, ka autors komentārus lasa, tāpēc aicinu beidzot saņemties un atildēt.
Tā pat aicinu arī citus atbildēt, ja kādam zināma atbilde uz kādu no jautājumiem, jo tas cilvēkus interesē.
Neizpaliks arī aicinājums nezinātājus un tukšmuldētājus sevi ar atbildēšanu neapgrūtināt.
Citos portālos ļoti centīgi netiek publicēti valdībai neglaimojoši raksti.
Jautājumu autors ir pamatīgi atpalicis. Daudzi eksperti ir gatavi par pliku velti uzrakstīt, lai sabiedrībai kļūtu zināms. Pārrāvumi starp publikācijām ir dabiski, jo nav jēga rakstīt par neko. Uz jautājumiem varas vīri un valsts pārvaldes darbinieki neatbild tāpēc, ka nezina ko atbildēt.
Kas tu tāds esi, lai atbildētu? Dodies uz FB vai pie Lapsas un tur varbūt dabūsi atbildes.
Ja tam atbilžu gribētājam tomēr ir sakarīgi nodomi, tad jautājumi nav pēc būtības, piemēram, būtu jāprasa kāpēc vienīgie portāli, kas ko tādu gatavi publicēt ir tikai Puaro un Pietiek, vai kāpēc valsts pārvaldes darbinieki un politiķi izliekas par nezinīšiem. Muļķis pat labu lietu mācēs sačakarēt.
Rādās jums ir nepatika vai bailes no atsevišķu ar dzelzceļa jomu saistītu jautājumu celšanu gaismā. Izskatās pat pēc histērijas. Paliek pat interesanti. Turklāt variantu nav pārāk daudz.
Kā tad Vitembergs var tagad kritizēt to, ar ko netika galā kā ministrs..
Sāk kaut kas pielekt kādas blaknes ir pašu iedibinātai padomju varai Bet tas jau tikai uz brīdi, līdz rudenim nomioerināsies
Panika ir absolūti pamatota. Naudas nav un nebūs. Lielākā afēra LR vēsturē.
Lielākā afēra LR vēsturē ir TEC-2 2. kārtā, kam sekoja OIK ieviešana, lai varētu samaksāt parādus.
Bleķis! Lielākā afēra ar laika degli ir Skola 2030.
Skaidrs, ka dievzemītē afēru nav trūcis. Gan mazu, gan lielu, gan grandiozu. Banānu republika ar ārēji diktētu pārvaldes režīmu. Diemžēl.