Pašreizējais Duntes ielas velojoslu eksperiments izmaksājis vairāk nekā 43 tūkstošus eiro. Velojoslas četru kilometru garajā posmā izveidotas vien septembra sākumā. Jau pēc nedaudz vairāk nekā mēneša viens kilometrs demontēts, vēsta raidījums “Bez Tabu”
Četru kilometru garajā posmā velojoslu un transportlīdzekļu joslu uzklāšana izmaksājusi 35 tūkstošus eiro.
Pēc Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta vadības un ”Rīgas satiksmes” pārstāvju norādēm, velojoslas viena kilometra (abās ceļa pusēs) likvidētas.
Šī viena kilometra velojoslu demontāža izmaksājusi aptuveni astoņus tūkstošus eiro. Tāpat izdevumiem jāpieskaita arī uzstādītie stabiņi un attiecīgo piktogrammu uzkrāsošana.
Pilsētplānotāji visā pasaulē izmanto dažādus simulātorus, lai pārbaudītu, kādu ietekmi uz satiksmi izdarīs plānotās izmaiņas. Tas ir krietni lētāk un satiksmi mazāk traumējošāk. Tomēr Rīgas domes “pilsētplānotāji” tādus neizmanto.
“Lai nevajadzētu kaut ko ņemt mērogā, krāsot, iztērēt daudz naudas, radīt lielas neērtības, sākotnēji parasti to izdara datorvidē. Veic gan auto, gājēju plūsmu modelēšanu. Tā var noskaidrot, kā veidosies plūsma. Cik efektīvs rādās konkrētais risinājums. Virtuālā vidē kļūdas var pieļaut vienalga, cik daudz. Tas nevienu neskars,” raidījumam skaidro satiksmes drošības speciālists Oskars Irbītis.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Avots: TV3 raidījums “Bez tabu”