Šobrīd ir identificēti vairāk nekā 24 savstarpēji nesaistīti, Latvijas identitāti raksturojoši zīmoli, bet turpmāk Latviju starptautiskajā komunikācijā plānots pozicionēt kā radošuma lielvalsti. Trīs gadu periodā, investējot valsts tēla veidošanas kampaņā četrus miljonus eiro, plānots papildus jau esošajam investīciju plānam piesaistīt 128 miljonus eiro un izveidot 4500 jaunas darba vietas, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra.
Otrdien, 29. septembra valdības sēdē tika izskatīts un apstiprināts informatīvais ziņojums “Par vienota valsts tēla izstrādi”, kurš sagatavots, pamatojoties uz 2019. gada 7. maijā apstiprināto valdības deklarāciju. Saskaņā ar valdības apstiprināto ziņojumu Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai (LIAA) turpmāk būs koordinējošā loma darbā pie vienotā valsts tēla izstrādes.
Prezentējot paveikto vienotā valsts tēla izstrādē, ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs (KPV LV) uzsver, ka šobrīd joprojām nepastāv vienota un koordinēta pieeja Latvijas valsts ārējās komunikācijas stratēģijai.
“Ir identificēti vairāk nekā 24 esoši, savstarpēji nesaistīti Latvijas identitāti raksturojoši zīmoli, kas rezultātā rada neviennozīmīgu priekšstatu par mūsu valsti un to, ko mēs spējam piedāvāt. Vienota valsts tēla ieviešana ir īpaši nozīmīga Latvijas uzņēmējiem starptautiskajā tirgū, kur produkta izcelsmes valsts atpazīstamība un pozitīvas asociācijas spēj sniegt būtisku pienesumu to konkurētspējas stiprināšanā,” norāda ekonomikas ministrs.
“No tā, ko par mums zina ārpus valsts robežām, lielā mērā ir atkarīgs tas, cik viegli vai grūti Latvijā strādājošajiem uzņēmējiem ir pārdot savas preces un pakalpojumus ārvalstu tirgos. Tas tiešā veidā ietekmē arī to, cik šie uzņēmumi varēs nopelnīt un samaksāt nodokļos. Tādēļ pārdomātas investīcijas valsts tēla stiprināšanā vienmēr atmaksājas ne tikai ar augošu piederības sajūtu valstij, bet arī ar ekonomiskiem ieguvumiem,” uzsver LIAA direktors Kaspars Rožkalns (attēlā).
Pie valsts tēla stratēģijas ieviešanas tiks strādāts ciešā sadarbībā ar sociālajiem partneriem un valsts institūcijām, lai tie vēstījumi, ar kuri izskan uz āru, būtu vienoti un veicinātu Latvijas valsts starptautisko atpazīstamību. Mazāka loma tiks pievērsta konkrētiem saukļiem vai logotipiem, vairāk koncentrējoties uz ilgtermiņa komunikāciju, kura tiks balstīta vērtībās, par kurām sabiedrībā ir vismazāk pretrunu.
Uzsākot darbu pie vienotā valsts tēla stratēģijas, tika izvirzīts mērķis izstrādāt valsts zīmolu, kurš palīdzētu gan eksportā, gan investīciju, talantu un tūristu piesaistē. Tas nepieciešams ne tikai ekonomikas, bet arī nacionālās pašapziņas stiprināšanai, jo tieši Latvijas iedzīvotāji un ārpus valsts teritorijas dzīvojošie Latvijas valstspiederīgie ir nozīmīgākie mūsu valsts tēla vēstneši.
LIAA arī līdz šim bija atbildīga par pievilcīga Latvijas tēla veidošanu no eksporta veicināšanas, investīciju piesaistes un Latvijas kā tūrisma galamērķa popularizēšanas aspekta, bet šobrīd tam klāt nāks arī Latvijas ārpolitikas, kultūras, vēsturiskās atmiņas, sporta un citi ar valsts tēlu saistītie aspekti. Veidojot valsts tēla vērtību piedāvājumu, tika organizētas piecas dažādu nozaru ekspertu diskusijas, kurās piedalījās 116 dalībnieki. Šajās diskusijās izkristalizējās, ka Latviju redzam kā jaunrades valsti.
Galvenās vērtības, uz kurām tiks balstīts darbs pie valsts tēla, būs sekojošas: savienojamība kā dažādu kultūru, tranzīta, tehnoloģiju un cilvēku mijiedarbība; izaicinājumi kā spēja paveikt sarežģītus uzdevumus ātri, efektīvi un pasaules līmenī, savukārt trešais vērtību piedāvājums ir Latvija kā izmēģinājumu un jaunatklāšanas platforma, kurā spējam dažādos nišas segmentos veidot jaunus atklājumus produktu vai pakalpojumus formātā.
“Veidojot valsts tēlu, ir būtiski runāt par tiem Latvijas aspektiem, kuri ir interesanti un aktuāli pasaulē. Spilgtākais no šiem virzieniem ir radošums un spēja pielāgoties, kas ļauj pieņemt arvien jaunus izaicinājumus,” tā Rožkalns. Tādēļ Latviju starptautiskajā komunikācijā plānots pozicionēt kā radošuma lielvalsti. Ne velti arī vīrusa Covid-19 izplatības laikā Latvijai kā vienai no pirmajām pasaulē izdevās radīt mācību platformu “Tavaklase”, ieviest “E-Saeimas” risinājumu un personas datu aizsardzības standartiem atbilstošu mobilo lietotni “Apturi Covid”.
LIAA norāda, ka sekmīgi realizējot plānotās aktivitātes, izdosies uzlabot arī kopējo valsts ekonomisko sniegumu. Trīs gadu periodā, investējot valsts tēla veidošanas kampaņā četrus miljonus eiro, plānots papildus jau esošajam investīciju plānam piesaistīt 128 miljonus eiro un izveidot 4500 jaunas darba vietas.
Līdz decembrim LIAA sagatavos mārketinga plānu, kurš tiks saskaņots ar citām valsts institūcijām un sociālajiem partneriem. Tēla ieviešanas aktivitātes tiks uzsāktas 2021. gadā ar mārketinga kampaņu Latvijā, popularizējot stratēģijā iekļautās vērtības. Paralēli nākamgad tiks uzsākts darbs arī pie starptautiskās kampaņas. Plānotās aktivitātes darbā ar valsts tēlu katru gadu tiks pārrunātas ar sociālajiem partneriem, iesaistot pēc iespējas plašāku sabiedrības daļu.
Kā jau būsit ievērojuši, portālā Puaro.lv ir sadaļa “WHO IS WHO”, kur esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Muļķim jābūt , lai Covid laikā izgāt 4 000 000 nevienam nevajadzīgai pazīstamībai !
Ar to mums nevajag nodarboties, tā ir tukšu salmu kulšana.
L’\idz šim bija grūti savākt kaut ko sakarīgu vienā kilogramā kultūras…. kas te sagaidāms par četriem miljoniem? Plašs klājiens prodžektu menedžeriem, koordinatoriem, radoši pārradošiem direktoriņiem…. un sausais atlikums ir plauksts ar atskaitēm?…