Elektroenerģijas obligātā iepirkuma komponentes (OIK) Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisijas sēdē deputāti izmisīgi centās noskaidrot OIK sākotnējā regulējuma autorus, kas esot ļāvis netaisnīgi izmantot sistēmu attiecībā uz biogāzes elektrostacijām.
Šo jautājumu komisijas sēdē mēģināja risināt parlamentārietis Jānis Ādamsons (S). Bijušais Ekonomikas ministrijas (EM) valsts sekretārs Anrijs Matīss uz to atbildēja, ka pēc apmēram desmit gadiem vairs nevarot atbildēt, kurš konkrēti gatavojis šos grozījumus. Reizē viņš pieļāva, ka tos gatavojuši EM Enerģētikas departamenti darbinieki, visticamāk, konsultējoties ar jomas cilvēkiem un asociācijām.
Ādamsons norādīja, ka tajā laikā netika veiktas pārbaudes elektrostacijās uz vietas, vai tās tiešām darbojas. Bijušais ekonomikas ministrs Artis Kampars (V) gan skaidroja, ka pēc viņa rīkojuma darba grupa Matīsa vadībā izveidoja regulējumu, kas paredzēja anulēt izsniegtās atļaujas, ja noteiktā laika posmā nenotiktu praktiska virzība uz elektrostacijas izveidošanu vai arī tā netiktu uzbūvēta. Kampars norādīja, ka vēlāk, kad viņš vairs nebija ekonomikas ministrs, esot atrasti iemesli, kāpēc noteikt pagarinājumus, lai izsniegtās atļaujas netiktu anulētas.
Deputāts Viktors Valainis (ZZS) piebilda, ka parlamentārajā izmeklēšanā secināts, ka arī pašlaik netiekot nodrošinātas atbilstošas pārbaudes OIK elektrostacijām.
EM valsts sekretārs Ēriks Eglītis Saeimas parlamentāros izmeklētājus pirmdien informēja, ka, ņemot vērā darba samaksas līmeni valsts pārvaldē, gan OIK sistēmas pārbaužu, gan citās EM pārraudzības jomās ir akūts kadru trūkums.
OIK parlamentārās izmeklēšanas komisiju vada Ieva Krapāne (KPV), tās galvenais uzdevums ir noskaidrot, kāds ir patiesais izveidotās sistēmas nodarītais kaitējums valstij, nosaukt atbildīgos šādas sistēmas izveidē, kā arī izdarīt secinājumus, lai novērstu nākotnē šādu sistēmu veidošanos.
Kā jau būsit ievērojuši, portālā Puaro.lv ir jauna sadaļa “WHO IS WHO”, kur esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt Saeimas deputātu un ministru kompetenci, izglītību, parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi un citus sasniegumus.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Avots: delfi.lv, foto: saeima.lv
Jā, mans rada gabals, būdams elektriķis, vai no ādas sprāga ārā, ja nemaldos, Š ķēle pieņēma OIK autinbiksīšu variantā par dubulto tarifu no vējenēm. Elektromotoram piekombinē ģenerātoru elektrības ražošanai, par patērēto elektrību samaksā parasto tarifu, par saražoto saņem dubultarifu un saņemtā naudas summa aptuveni būs 50% lielāka, nekā samaksātā. Mūžīgais dzinējs, cik atceros, Šķēles dzemdināts, veiksmīgi darbojies, spriežot pēc publikācijām, gandrīz vai līdz šai dienai. Un ja vēl pielipina kādu vējenes butaforiju, tad dzīve pilnīgi bez kreņķiem, Un to spēja atklāt desmitiem gadu atpakaļ vienkāršs elektriķis ar padomju laika izglītību un darba pieredzi. Tikai, kā jau parasti, kaķa lāsti debesīs… lasīt vēl »
Vai tas ir naivi – sekot parakstiem?
Izskataš, ka te kāds patiešām sāk iepazīties ar reālijam… šādā tempā nosirmos ne tikai jūra Bet gan jau politiķus sabalsos laikā atkal u tad vareš tā cikliski