Pētījumos secināts, ka vidēji gadā pasaulē konstatē 25,8 miljonus nozaudētu somu. Savukārt Eiropas Aviokompāniju asociācijas apkopotie dati liecina, ka 85% gadījumu nozaudētā bagāža tās īpašniekiem tika atdota 48 stundu laikā.
“Ja esat iegādājušies aviobiļeti un ceļojumu apdrošināšanas polisi pie ceļojumu aģentūras, tad noteikti sazinieties ar savu ceļojumu konsultantu, kurš šajā gadījumā uzņemsies lielāko daļu no rūpēm, palīdzēs sagatavot nepieciešamos dokumentus, sazināsies ar aviokompāniju un no savas puses darīs visu, lai iespējami ātrāk atgūtu jūsu bagāžu,” iesaka aviobiļešu interneta veikala Lidot.lv direktore Ieva Keiša.
Keiša iesaka neaizmirst arī pasažieru pienākumus. Piemēram, mājās iepriekš sagatavot zīmītes ar vārdu un kontaktinformāciju, ielādēt viedierīcē bagāžas izsekošanas aplikācijas, lai palīdzētu avio sabiedrībām un lidotām drošāk nogādāt bagāžu.
Daži ieteikumi:
Sastādi sarakstu ar mantām
Daži cilvēki kravājoties sastāda sarakstu ar līdzi ņemamajām lietām. Tas var būt noderīgi arī tad, ja bagāža ir nozaudēta un nepieciešams aizpildīt aviokompāniju pieprasījumu veidlapas un citas formalitātes. Visbeidzot, pārliecinieties, ka bagāžai esat pievienojis identifikācijas zīmīti gan ārpus bagāžas, gan iekšā koferī. Turklāt nododot bagāžu, pievērsiet uzmanību, kas rakstīts uz uzlīmes, kas tiek uzlīmēta bagāžai.
Vērtīgās lietas labāk “paturi” acīs
Pavisam noteikti dārgākās un svarīgākās mantas turiet rokas bagāžā pie sevis, vai ideālā gadījumā – vērtīgas lietas vispār neņemiet līdzi. Lai gan par nozaudētu bagāžu iespējams saņemt kompensāciju, arī aviokompāniju viedoklis par to, kas tiek traktēts kā vērtīgs un kas nē, var atšķirties no jūsu uzskatiem. Ieteicams iegādāties ceļojumu apdrošināšanu, kas apdrošina arī jūsu bagāžu.
Nepamet lidostu
Šī ir visai izplatīta kļūda. Lidojums bijis garš un nogurdinošs, cilvēks jūtas noguris un vēl neapmierinātāks brīdī, kad nesagaidījis savu bagāžu, nolemj doties mājās izgulēties un risināt radušos problēmu nākamajā dienā. Tomēr, lai cik noguris justos – nepametiet lidostu! Atrodiet informācijas centru un uzrakstiet iesniegumu. Īpaši gadījumā, ja runa ir par sabojātu bagāžu. Uzreiz uzrakstīts iesniegums ļaus izvairīties un nepatīkamas skaidrošanās par to, kur čemodāns ticis apskādēts.
Nesaki: “Es nezinu, kas bija manā bagāžā”
Ja jūsu bagāža būs nozaudēta, aviokompānija vēlēsies zināt, kas atradās jūsu bagāžā (vēl viens iemesls ņemt līdzi iespējami mazāk mantu). Jo detalizētāk varēsiet informēt par bagāžas saturu, jo labāk. Iekļaujot apģērba izmēru, krāsu, apavu veidu un tamlīdzīgas detaļas. Kā jau zināt, visi melnie čemodāni izskatās pēc melniem čemodāniem, tādēļ, ja iespējams, pirms došanās ceļā nofotografējiet savu bagāžu ar mobilo telefonu.
Neatmet ar roku pazaudētajai bagāžai
Aviokompānijai būtu jūs jātur lietas kursā. Taču, ja šķiet, ka visi par jums ir aizmirsuši, esiet aktīvi, bet pieklājīgi. Rakstiet e-pastus un noteikti atsaucieties uz iepriekš iesniegtajiem dokumentiem.