Tiesa ierosina lietu par Turcijas uzņēmumu apvienības izslēgšanu no Rail Baltica iepirkuma un rekomendē pašlaik atturēties no līguma slēgšanas ar uzvarētājkompāniju

Rail Baltica

Administratīvā rajona tiesa ir pieņēmusi Turcijas uzņēmumu apvienības “IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.” un “Doguş Insaat Ve Ticaret A.S.” (turpmāk – Apvienība) pieteikumu un ierosinājusi lietu par Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu saistībā ar Rail Baltica pamattrases būvdarbu iepirkumu (turpmāk – Konkurss).

Pieņemot lēmumu par lietas ierosināšanu, tiesa vienlaikus norādījusi, ka aicina SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” uz laiku atturēties no iepirkuma līguma slēgšanas.

Turcijas uzņēmumu Apvienība Latvijas Republikas tiesā vērsās ar diviem lūgumiem – atcelt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu, ar kuru tika atstāts negrozīts SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” iepirkuma komisijas lēmums par Rail Baltica Konkursa rezultātiem, un aicināja noteikt pagaidu noregulējumu, liedzot slēgt līgumu, kamēr notiek tiesvedība.

“Tik liela un nozīmīga iepirkuma procedūrai ir jābūt caurspīdīgai un rezultātiem pamatotiem, loģiskiem un neapstrīdamiem. Diemžēl Latvijas Rail Baltica iepirkuma gadījumā ir pamatotas aizdomas, ka šādas pieejas nav. Tāpēc esam gandarīti par šī brīža tiesas lēmumu – aicinājumu iesaistītajiem atturēties no darbībām, kas vērstas uz līguma noslēgšanu iepirkumā. Paļaujamies, ka Latvijas tiesu vara ļoti rūpīgi izvērtēs visu procesu un, izprotot projekta vērienu, tā stratēģisko nozīmi un arī finansiālā aspekta iespējamo ietekmi uz Latvijas valsts ekonomiku un sabiedrību, atstās spēkā lēmumu par tiesiskā noregulējuma nosacījumu, kamēr viss process netiks noslēgts un nevienai iesaistītajai pusei vairs nebūs pamata šaubām par IUB un SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” lēmumu leģitimitāti,” norāda “IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.” biznesa attīstības vadītājs Ilkers Oksuzs.

Svarīgi, ka ierosinot administratīvo lietu, tiesa cita starpā lēmusi kā trešo personu tajā pieaicināt arī konkursa uzvarētāju – personu apvienību ,,E.R.B. Rail Baltica JV” –, kā arī uzaicinājusi to sniegt paskaidrojumus. Tas rada paļāvību, ka visa iepirkuma procedūra tiks analizēta tiešām rūpīgi.

Iepriekš jau ziņots, ka Turcijas uzņēmumu Apvienības ieskatos lēmums par Apvienības izslēgšanu no Rail Baltica iepirkuma pašā iepirkuma noslēgumā un pēc tam, kad tika sniegta pieeja ierobežotas pieejamības informācijai, balstot to uz VDD rekomendāciju, uzskatāms par nepamatotu un prettiesisku.

Apvienības piedāvātā cena bija ekonomiski krietni izdevīgāka un atšķīrās par teju vienu miljardu eiro no uzvarētājkompānijas piedāvājuma.

Turklāt bažas, ka Konkursa rezultāts varētu būt politiski motivēts, raisa arī fakts, ka SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” jau ir spēkā esošs līgums ar Itālijas uzņēmumu “Rizzani de Eccher”, kas ir viens no uzvarētājkompānijas dalībniekiem, par Rail Baltica Centrālā multimodālā mezgla izbūvi – darbiem, kas patlaban tiek veikti Dzelzceļa stacijas apkārtnē.

Šobrīd Turcijas uzņēmumu Apvienība arī pēc vairākkārtējiem pieprasījumiem vēl arvien nav saņēmusi skaidru atbildi par pamatojumu, kādēļ VDD ir rekomendējis izslēgt to no iepirkuma.

Vienlaikus, iepazīstoties ar publiski pieejamo informāciju par uzvarētājapvienības “E.R.B Rail Baltica JV” kompāniju darbībām (ietilpst – Eiffage Génie Civil SAS (Francija), Budimex S.A. (Polija) un Rizzani de Eccher S.p.A (Itālija)), Turcijas uzņēmumu Apvienības ieskatā VVD būtu jābūt pamatotām bažām, vai drīkst uzticēt stratēģiskās infrastruktūras objekta būvniecību šādos politiskajos apstākļos kopuzņēmumam “E.R.B Rail Baltica JV”. Proti, gan “Rizzani de Eccher S.P.A.”, gan “Eiffage Génie Civil SAS” grupas uzņēmums joprojām turpina strādāt Krievijas teritorijā. Cerams, ka tiesa šim aspektam pievērsīs pastiprinātu vērību.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

5 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Otto
Otto
11 mēnešus atpakaļ

Baigā muļļāšanās! Turcija nav Eiropa, ko ar tiem musļikiem vispār krāmējas?

Pateicīgā latvāņu nācija
Pateicīgā latvāņu nācija
11 mēnešus atpakaļ

Ne tam briškēns ir ieperdoļīts ministra amatā lai tagat atturētos

tieši tā - ieperdoļīts
tieši tā - ieperdoļīts
11 mēnešus atpakaļ

Noskatījos diskusiju ar Briškēnu. Melis un propagandists. Savu viedokli varu pamatot. Piemēram viņš apgalvoja ka visu laiku dzelzceļam esot tikai attīstīta kravu nozare, bet pasažieru pārvadājumi neesot tikuši attīstīti, tas kontekstā ar to ka nav kravu ko pārvadāt. Bet cik atceros, kad kādreiz skatījos, tad kravu pārvadājumi nesa lielu peļņu. Pateicoties tam dzelzceļš pats sevi atpelnīja. Uz tā rēķina arī pasažierus varēja lētāk pārvadāt. Latvija bija viena no retajām valstīm kur dzelceļš nebija jādotē no budžeta.

Taips
Taips
11 mēnešus atpakaļ

Izslēgt NATO valsti no iepirkuma , daudz jautăjumu …….

Jiko
Jiko
11 mēnešus atpakaļ

Neko darīt – būs vajadzīgi fakti un pierādījumi, ja uzliek ierobežojumus starptautiskai naudai. Ar pašu budzetu te var tā teātri spēlēt par karteļiemun iedomāties, ka kaut kā tas vai cits kantoris ir savu eksistenci ataisnojis