Valdība plāno braukšanu ar automašīnu Latvijā padarīt par bagātnieku privilēģiju

Ralfa Nemiro (KPV LV) /attēlā/ vadītā Ekonomikas ministrija (EM) sabiedriskajai apspriešanai ir nodevusi Nacionālo enerģētikas un klimata plānu 2021.- 2030.gadam, kura rezultātā braukšana ar automašīnu var tikt padarīta par bagātnieku privilēģiju, jo nozīmēs nodokļu palielināšanu degvielai, transportam un pilnīgi jauna nodokļa ieviešanu “rūpēs par klimatu”, vēsta laikraksts “Neatkarīgā”.

Dokumenta melnrakstā atrodama sadaļa “Transports un nodokļu zaļināšana”. Kā uzsver laikraksts, ja valdība šo plānu tiešām apstiprinās pašreizējā redakcijā,

“ikvienu vidusmēra mājsaimniecību sagaida nozīmīgs labklājības kritums.

Automašīna kļūs par privilēģiju bagātniekiem un nepanesamu slogu trūcīgajiem. Ikviena dzīves joma, kurā transports nepieciešams loģistikai, sadārdzināsies. Un uz tāda fona jau janvārī gaidāmais akcīzes nodokļa kāpums degvielai šķitīs tīrais sīkums”.

Atbilstoši dokumentam, no 2025.gada tiek plānots palielināt akcīzes nodokļa likmi benzīnam, dīzeļdegvielai un autogāzei (LPG). Palielināts tikšot arī transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis visiem fosilās enerģijas automobiļiem, kā arī plānots ieviest pilnīgi jaunu pirmreizēju transportlīdzekļa reģistrācijas nodokli, kas tiks aprēķināts, balstoties uz transportlīdzekļa CO2 emisiju ietilpību, motora tilpumu un pilno masu.

“Ņemot vērā, ka transports ir lielākais energoresursu patērētājs un siltumnīcefekta gāzu emisiju avots Latvijā, ir nepieciešams aktīvi īstenot pasākumus tieši transporta darbībās, lai būtiski veicinātu transporta enerģijas izmantošanas samazināšanu un mazāku transportlīdzekļu izmantošanu,” nodokļu zaļināšanas sadaļā skaidrota nepieciešamība palielināt nodokļus.

Nacionālā enerģētikas un klimata plāna izstrādē piedalījušās kopumā septiņas ministrijas. Ralfa Nemiro (KPV LV) vadītā Ekonomikas ministrija ir dokumenta virzītāja, bet tieši par transporta sadaļas saturu atbildīgā ir Tāļa Linkaita (JKP) vadītā Satiksmes ministrija, savukārt par nodokļu zaļināšanu – Jāņa Reira (JV) vadītā Finanšu ministrija.

Uz jautājumu, kā nodokļu palielināšanas plāni saskan ar valdības solījumu nodokļu slogu nepaaugstināt, ministrija atbild:

“Finanšu ministrija vērš uzmanību, ka sabiedriskajai apspriešanai publicētajā Nacionālajā enerģētikas un klimata plānā 2021.- 2030.gadam iekļautie nodokļu pasākumi gan attiecībā uz degvielu, gan attiecībā uz transportlīdzekļu nodokļiem vēl tiks vērtēti nākamo nodokļu politikas pamatnostādņu ietvaros, kuras izstrādās Finanšu ministrija.”

Savukārt Satiksmes ministrija, taujāta, vai tiešām tā atbalsta klimata plānā ierakstītos pasākumus, tostarp nodokļu celšanu, norādījusi, ka oficiāls atzinums tikšot sniegts, kad dokuments tiks izsludināts valsts sekretāru sanāksmē, bet principā atbalstot:

“Satiksmes ministrija ir piedalījusies saskaņošanas procesā minēto pasākumu iekļaušanai Nacionālajā enerģētikas un klimata plānā, kā arī paredz īstenot šos pasākumus sadarbībā ar iesaistītajām institūcijām. Vienlaikus Satiksmes ministrija norāda, ka kontekstā ar ierobežojumu ieviešanu neekoloģiskiem transportlīdzekļiem, tiek arī plānoti vairāki atbalsta pasākumi elektrotransportlīdzekļu, dabasgāzes transportlīdzekļu un citiem ar alternatīvajām degvielām darbināmiem transportlīdzekļiem, lai īstenotu mērķi – ierobežot piesārņotājus, sniedzot atbalstu videi draudzīgiem transportlīdzekļiem.”

“Transportlīdzekļu, kas darbināmi ar alternatīvu degvielu, iegāde ir ievērojami dārgāka par tradicionālajiem transportlīdzekļiem, tādēļ ir jāapsver dažāda veida atbalsta pasākumi, tai skaitā iespējamās izmaiņas nodokļu politikā attiecībā uz degvielu veidiem,” teikts plāna projektā.

Uz autoparka nomaiņu vērsta esot arī Transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa reforma, saistot to ar CO2 projektu. Kā skaidrojusi ministrija:

“Mērķis ir radīt apstākļus, kas padara neizdevīgu tādu transportlīdzekļu lietošanu, kuriem ir palielinātas CO2 emisijas, savukārt tādu transportlīdzekļu lietošana, kuriem ir mazas CO2 emisijas, ir finansiāli izdevīgāka. Šāda transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas maiņa rosina izvērtēt transportlīdzekļa efektivitāti un stimulē izvēlēties videi draudzīgākus transportlīdzekļus ar mazāku CO2 izmešu daudzumu. (..) Latvijai kā valstij kopumā ir jāsasniedz daudz ievērojamāks izmešu samazinājums, tostarp – automobiļu kategorijā.”

Kā jau būsit ievērojuši, portālā Puaro.lv ir jauna sadaļa “WHO IS WHO”, kur esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt arī šajā publikācijā pieminēto politiķu datus – izglītību, parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, “partiju tūrismu” un citus sasniegumus.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook ,Twitter,  Youtube un Instagram!

Avots: nra.lv

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


14
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Naudas vairāk nav
Naudas vairāk nav

Viņi ir apskatījušies ss.com ko pērk un pārdod absolūtā masa? Kādu ģimenes auto kas būtu elktromobīlis piedāvā iegādāties par 1 470 EUR?
Kur var šo modeli redzēt?

Tas ir kā: jāuzliek lielāks nodoklis baltmaizei, lai tauta beidzot bērk melnos ikrus.

Dusmīgais latvietis
Dusmīgais latvietis

Idiotu bars, tā vien šķiet ka nauda krīt no debesīm…. Es tā jau rauju divos darbos, un viebalga nepietiek valstij.

Juris
Juris

Elektro auto pilsētas gaisu nepiesārņotu, Latvijā tam aklumātorus neražotu, līdz ar to arī piesārņošanas kvotas netiktu tērētas. Bet kopumā elektro auto ražošana un aklumātoru maiņa ne par sprīdi nesamazina dabas piesārņojumu. Citas izejas neredzu, kā vien pāriet uz ārdedzes dzinējiem kaut tvaika dzinēju izskatā, vai arī malkas gāzes dzinēji. Tas pilsētās gaisa problēmu risinātu ļoti minimāli, toties kardināli risinātu klimata problēmas. Pilsētās vienīgais risinājums ir elektrisko velomobīļu ieviešana un sabiedriskā transporta attīstību. Tas risinātu gan gaisa piesārņojumu, mašīnu stāvvietu problēmu. Arī vēršanās pret elektro skūteriem ir aplama, šis jautājums jārisina spēcīgi vēršoties pret auto ierobežošanu vizinoties pa pilsētas centru, atvēlot… lasīt vēl »

Kristaps Ziemelis
Kristaps Ziemelis

Lieliski. Nepieciešams, lai cilvēki nepaliek vienaldzīgi nākošās krīzes situācijā, un nones pastāvošo sistēmu.

Stienis
Stienis

Mēs esam ievēlējuši dauņus.

Auto
Auto

Tā saucamais ministr , vēl neesi atcēlis OIK 1 , un tu jau krau virsū OIK 2 ! Kā lai nebalso par Saskaņu , par Zariņu ?

Kleperis
Kleperis

Atliek tikai balsot par Saskaņu , jeb vispār neiet uz vēlēšanām !

zirgaspēks
zirgaspēks

Nekā nebija – ar mašīnām brauks tikai deputātiņi un ministri, atjauns Augstākās Padomes autobāzi un nummurus AA 66XX. Kārtībai jābūt. Braukā te citādi visādi švandraki. Nepalīdz, ka esam vienīgā valsts ES, kur transporta nodoklis vēl atsevišķi jāmaksā blakus nodokļiem par degvielu, tā dubultīgi pa to auseklīšu taku- visdārgāka braukšana un vissliktākie ceļi. Nu kā tad te nebasosi par jaunajiem komunistiem JKP- tikai tie par strauju visu grib davbūt atpakaļ. Nevelk tā ķēve, pat IZM

raivis
raivis

Latvijai kā valstij kopumā ir jāsasniedz daudz ievērojamāks izmešu samazinājums, tostarp – automobiļu kategorijā–šitais vispār patīk, nu , tad tās algas mums palielinat , lai varam atļauties jaunus auto ar co2 maz izmešiem .Interesanti kā , tad tagad tiks līdz darbam tie nabaga , cilvēki no laukiem , kuriem transports ir nepieciešams , lai izdzīvotu , kuri brauc ar veciem 25 gadu veciem auto , tagad ņems kredītu priekš 2019 . gada hjundai?

Vilks
Vilks

Nemiro ir vai nu citplanētietis vai nu viņam nav sapratnes , kur viņš atrodas.Šeit ir vajadzīga steidzama psihiatra iejaukšanās!

Vilks
Vilks

Nezinu, vai tautai šis zaļi stulbais lēmums ir pieņemams.Vai šoreiz tas nebūs par smagu,lai to nestu.?

alkatība
alkatība

Notiks kārtējā tautas apkāsšana uz naudu!Šitie jau neko neredz vairāk,kā tikai naudu!Kādus tad zvērestus viņi devuši,un kam!CIK TAD VAR IZĢĒRBT TAUTU !!!Lai samazina ministrijas,deputātus,ministrus,ierēdņu armiju,tas sastādītu n-tos tūkstošus liekēžu!No tās varzas vismaz 70% taču neko nedara,tik algās saņem tūkstošus kuras maksā tauta!!!

Nodoklis
Nodoklis

Tā saucamais Ekonomikas , jeb nodokļu ministr , kā komentēsi šo jauko ziņu ?

tiba
tiba

Bet ka savādāk zaļajā dzīves veidā? jampampiņi tikai laimē speigs,nenojaušot par dzīves reālijā ārpus savā kvartāla pisētā. Viena vienīgā problēma paliks – apdrošināšana. Tā neņem pretī, ja tie velo un mocīsi uz trotuāriem notriec un aizlaižas. Tspats jau par to superlūkotavu 360 grādīgo- velo jau nav iekļauti un tur visi kā parsti visatļautībā