Rosinot skolu tīkla reformu, IZM piesauc rūpes par izglītības kvalitāti skolās, bet kāda ir pašas IZM darba kvalitāte?

Veselības ministre Anda Čakša (JV)

IMANTS SLIŠĀNS, Baltinavas vidusskolas direktors, domes deputāts

20.jūnijā skola saņēma VISC atsūtīto informāciju par diviem 9.klases skolēniem, norādot to kodus, kuri centralizētajā matemātikas eksāmenā nav ieguvuši 10 % (tātad nav to nokārtojuši, nesaņems pamatizglītības apliecību). Tas bija šoks pašiem skolēniem, vecākiem, priekšmeta skolotājai, klases audzinātājai, skolas vadībai, divas dienas pirms izlaiduma uzzinot, ka šie skolēni ir “izkrituši” eksāmenā.

21.jūnija rītā, kad VPS sistēmā bija pieejami matemātikas centralizētā eksāmena sertifikāti, skolā tos izdrukājot, atklājās, ka arī šie divi skolēni eksāmenu ir nokārtojuši, ka arī viņiem matemātikas eksāmenā ir iegūti vairāk nekā 10 %.

Nekavējoties zvanījām IZM atbildīgai amatpersonai, kura pēc personas kodiem pārbaudīja un apliecināja, ka abi skolēni tiešām ir nokārtojuši centralizēto eksāmenu (CE) matemātikā. Informējām par to arī novada Izglītības pārvaldi. Divas stundas vēlāk man kā direktoram arī piezvanīja no VISC, informējot, ka abi mūsu skolas 9.kl. izglītojamie, par kuriem bija atsūtīta informācija kā par nenokārtojušiem, matemātikas eksāmenu ir nokārtojuši. Atbildēju, ka to jau esam konstatējuši. Arī jautāju, kurš atbild par šādu situāciju, uz ko man atbildēja, ka tā ir gan IZM, gan VISC atbildība.

IZM, rosinot skolu tīkla reformu, piesauc rūpes par izglītības kvalitāti skolās, bet kāda ir pašas IZM darba kvalitāte ?!

Šāda kļūdainas informācijas nosūtīšana skolām ir “spēlēšanās ar cilvēku likteņiem”.

Kādu emocionālu un psiholoģisku ietekmi šī situācija atstāja uz skolēnu, vecākiem, skolotāju? Labi, ka konkrētie skolēni un vecāki, pārvarot šo traumu, tomēr atnāca uz izlaidumu, saņemot skolēna pirmo izglītības dokumentu- apliecību par pamatizglītību.

Aprakstītā situācija IZM un VISC darbā valsts pārbaudījumu norises organizācijā nav vienīgā kļūda vienīgajā skolā. Kādam par šīm daudzajām kļūdām jāatbild!

“Sistēmas kļūdas” un “tehniskie traucējumi”- tas tika konstatēts gan tad, kad ziemā notika neveiksmīgi izmēģinājuma eksāmeni, gan tad, kad tika piegādāti CE materiāli, gan tagad, paziņojot nepareizus CE rezultātus.

Ja valsts tehnisku iemeslu vai arī cilvēkresursu trūkuma dēļ nav gatava kvalitatīvi noorganizēt centralizēto eksāmenu norisi jaunajā sistēmā, tad to vajag godīgi atzīt un neorganizēt apšaubāmas kvalitātes valsts pārbaudījumu norisi.

Kur garantija, ka arī citās pozīcijās nav “sistēmas kļūda”? Kāda uzticība šai valsts pārbaudījumu sistēmai?

Iespējams, ka tā ir situācija, kad, uzņemoties politisko atbildību, jānotiek demisijai visaugstākajā izglītības jomas līmenī!

Tajā pašā laikā cilvēcisks paldies jāsaka Kasparam Veldrem (IZM), kurš vienmēr bija sazvanāms, sazinājās, neskatoties uz darba laiku, palīdzēja, “dzēsa šo haosa ugunsgrēku”. Paldies!

Tā nu ir! Konkrēti cilvēki dažādos līmeņos cenšas saglābt to, ko salaidusi grīstē (lai neteiktu rupjāk – kur) sistēma kopumā.

KAS/KURŠ PAR TO ATBILDĒS ?

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Avots: Facebook

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

9 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Simpa
Simpa
1 g. atpakaļ

čakšarīte atkal jaunas manijas- putrot un jaukt ko vien iespējams, lai tā dzīve jautrāka un interesantāka Svaigais demo ar 9. klasi te ļoti simpātisks

riņka dancis
riņka dancis
1 g. atpakaļ

Katrai jaunai valdībai kāda “reforma” — administrācijas, izglītības, algu …. Kad būs polītiskās sistēmas reforma?

Lapsa
Lapsa
1 g. atpakaļ

Kā tā Chaksha sapisa veselības ministriju, tas pats tagad ar izglītību

minta
minta
1 g. atpakaļ

Kāda kvalitāte VISC- to katrs 9. klasnieks, skolotāji un vecāki izjuta uz savas ādas. Bardaks un pilnīgs pofigisms. Ministres viedums nu pāri vakam veļas – vuenm;er uz jebko gatava, tikai darbam laika nesanak un tas izglītības sistēmu vēl pagaidām glābs. Murgainas idejas un pļeckains izpildījums it visā- tas jau IZM zīmols nepārspējams.

Ārprāts
Ārprāts
1 g. atpakaļ

Tā Čakša taču ir staigājošā katastrofa. Nekam nederīgā e- veselība un tagad kaut kas līdzīgs izglītības sistēmā.

Jautājums
Jautājums
1 g. atpakaļ

Klaidone Čakša ir nejēga

Laimes veļas pulvera kiosks
Laimes veļas pulvera kiosks
1 g. atpakaļ

Klasisks ierēdņu kvalifikācijas demonstrējums, kas apdraud diskreditējot jebkuru rīcību, ieskaitot reformu. Politiskie oponenti viennozīmīgi šo izmantos, kas dzēš iespēju turpināt reformu pēc ministra nomaiņas. Valsls pārvaldes vājums ir pamatīgs izaicinājums, kuru nāksies risināt. Sevišķi populari gan nebūs, izskatāska esošais komplekts to nedarīs.

Saiminieks
Saiminieks
1 g. atpakaļ

Kādu reformu būtu jāturpina? Šobrīd neviena nedebilizējoša IZM piedāvājumā nav. Ir viena reforma – aizstāt IZM ar pokera klubu – būs vismaz kāds spēles azards.

Skolmeistars
Skolmeistars
1 g. atpakaļ

Pats fakts, ka eksāmenu skaitās nokārtojis ar 10 to daļu no tā ko jāzina, ir IZM darba kvalitātes vērtējums – 10% no tā, kas bija jāizdara kvalitatīvi. Ja autovadītāja tiesības dotu par 10%, tad morgu kapacitāti nāktos vairākkāršot. Veselais saprāts un ne pārāk sena vēsture saka priekšā, ka vismaz 30% ir robeža cik noteikti jāzina, bet reāli tam jābūt vismaz pusei. Vidusskolā pierādījumi un izvedumi bija izņemti no mācību satura (augstākā limenī daļa esot atjaunoti). Ko vari pierādīt, ja būtiski jāizmanto pamatskolā apgūtais, bet reāli apgūti 10%? Tas viss rāda, ka IZM ilglaicīgi ir pieļāvusi izglītības kvalitātes lejupslīdi un neko… lasīt vēl »