Rinkēvičs par ķibelēm ar jaunajiem vilcieniem: “Pasažieru vilciena” valde ir atbildīga par visu

Jautājumā par elektrovilcieniem AS “Pasažieru vilciens” valde ir atbildīga par visu, norādījis Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs.

Intervijā LTV viņš atgādināja, ka ir pagājuši apmēram trīs mēneši, kopš “slavenās vilcienu inaugurācijas ceremonijas, kur bija daudz pogu spiedēju”, bet tagad šie pogu spiedēji pamukuši, kad jārunā par atbildību saistībā ar elektrovilcienu nedienām.

Rinkēvičs nākamajā nedēļā tiksies ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu (P), lai pārrunātu satiksmes nozarē aktuālus jautājumus, tostarp elektrovilcienu problēmu. Satiksmes ministrija līdz šim 9.martu bija iezīmējusi kā laiku, kad vilcieniem būtu “jāsāk ripot, bet tie neripo”, akcentēja prezidents.

“Pirmā atbildība, ko gribu redzēt un saprast, ko “Pasažieru vilciena” valde ir darījusi kopš 2017.gada. Viņi ir atbildīgi par visu,” norādīja Rinkēvičs, ļaujot noprast, ka uzņēmuma valde varētu būt “pirmās galvas, kam jāripo” saistībā ar problēmām ar elektrovilcieniem.

Kā zināms, no Čehijas uzņēmuma “Škoda Vagonka” piegādātajiem jaunajiem elektrovilcieniem patlaban pasažieru pārvadājumos tiek izmantoti desmit, tostarp astoņi pārvadā pasažierus, bet divi saskaņā ar uzņēmuma risku mazināšanas plānu ir rezervē.

Pieciem vilcienu sastāviem tiek veiktas dinamiskās pārbaudes, bet vēl diviem notiek papildu pārbaudes defektu novēršanai.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norāda, ka pakāpeniskā jauno elektrovilcienu atgriešana satiksmē tiek īstenota ar mērķi mazināt ietekmi uz vilcienu kustības precizitāti.

2023.gada decembra vidū “Pasažieru vilciens” sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem “Škoda Vagonka” elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc tika konstatētas būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


10
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
vientiesīc
vientiesīc

Ja valde neder, vajag iecelt jaunu valdi.

Bet
Bet

zivs pūst no galvas , no Vienotības bandas , sākot ar ietirgoto prezidentu !

dīvāna pilots
dīvāna pilots

Īsti korekti nav, ja Prezidents sāk dalīt – vainīgs/nevainīgs! Šis ir popularitātes pīkšķerējums. Administratīvā vājniecība izriet no politķu ilgstoši deformētās valsts pārvaldes, kur veiksmes stāstu nav , jo, esošā izpildītāju izpildes veidā, neviens nespēj tos noadministrēt, arī politiskais uzstādījums ir tikai resursu apguve (ko arī vairs nespējam) . Vai prezidents atvēzēšies uz šo, jeb turpinās kaukulēt iespēju uz 2.prezidentūras laiku?

Jeblonskis
Jeblonskis

Es varu salīgt ka ne1 nebūs atbildīgs, un to visu norakstīs kā “whoopsie!”

Pārsmieties
Pārsmieties

Burvīgā politiskā atbildība , pat 1,4 miljonu var izšķērdēt , kă Kariņš !

er200
er200

Nevar beigt brīnīties kā 30 gadu laikā var nolaist valsti. 1973. gadā Rīgā sāka ražot elektrovilcienu ER200 (wikipedijā ir raksts) ar max ātrumu 200km/h. Visa rūpniecība, ražošana Baltijas valstīs ir likvidēta. Tagad 21. gadsimtā kaut kādas brāķētas škodas iepērk ar max ātrumu 140-160 km/h, kuras tāpat paliek pusceļā un tālāk jāvelk vecajām dīzeļlokomotīvēm. Eiropas savienībā Latvijai ir degradācija. PSRS sliktajos laikos Latvijā pat mikroshēmas un kosmosa tehnoloģijas ražoja. Tāpēc propagandisti nenoguruši propagandē cik viss esot bijis slikts PSRS laikos, un ka tagad esot attīstība.

Rooster Byron
Rooster Byron

Piekrītu. Tiesa gan, tie 200 kmh ir tāds nomināli iespējamais ātrums, vilcieni šeit virs 110 nebrauc, un labi. ka tā.

nemelo
nemelo

Tas ko cccp laikos ražoja bija priekš krievu militāri industriālā kompleka. Modernai pasaulei tas nederēja.

Pats nemelo
Pats nemelo

Tajā modernajā pasaulē joprojām brauc tie cccp vilcieni. Bet modernās pasaules vilcieni stāv un rūsē, un jāvelk ar cccp būvēto lokomotīvi.

Heh
Heh

Pidrilla dusmīgs! Skaisti!