Rīgas un Ventspils ostu pārvaldi veiks jaunizveidota kompānija

Ministru kabinets trešdien ārkārtas sēdē nolēma aicināt Saeimu steidzami veikt grozījumus likumā “Par ostām”, ar kuriem valsts pārvaldībā tiktu pārņemtas Rīgas un Ventspils ostas.

Valdība rosināja noteikt, ka turpmāk Rīgas ostas un Ventspils ostas pārvaldi veiks jaunizveidota kompānija. Tāpat rosināts noteikt, ka Rīgas un Ventspils domes ieceltie valdes locekļi zaudēs amatus, bet turpmāk valdi iecels valsts.

Paredzēts, ka jaunās kompānijas minimālais pamatkapitāls būs 35 000 eiro. Šīs izmaksas tiks segtas no Satiksmes ministrijas 2019.gada pamatbudžeta programmas “Nozaru vadība un politikas plānošana” piešķirtajiem līdzekļiem.

Plānots, ka turpmāk valdē būs tikai ministru deleģēti valdes locekļi, kurus iecels Ministru kabinets, izslēdzot četrus pašvaldības pārstāvjus no Rīgas brīvostas valdes un Ventspils brīvostas valdes sastāva. Pēc likumprojekta pieņemšanas, Rīgas brīvostas un Ventspils brīvostas valdē amatu saglabās četri valsts pārstāvji – ekonomikas ministra, finanšu ministra, satiksmes ministra un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra izvirzīti pārstāvji.

Satiksmes ministrijā skaidroja, ka šāds modelis palīdzēs veidot neatkarīgas Rīgas brīvostas un Ventspils brīvostas pārvaldes, kas pienākumu izpildē būs tieši atbildīgas Ministru kabinetam. Tādā veidā tieši Ministru kabinets spēs kontrolēt šo ostu pārvaldību.

Valdības pārstāvji pauda cerību, ka Saeima minētos likuma grozījumus varētu skatīt ceturtdien, 12.decembrī.

Kā jau būsit ievērojuši, portālā Puaro.lv ir jauna sadaļa “WHO IS WHO”, kur esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt arī šajā publikācijā minēto tautas kalpu izglītību, parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, “partiju tūrismu” un citus sasniegumus.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook ,Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


3
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Caurā sile
Caurā sile

Principā šāds modelis bija vairākās R-Eiropas ostās pēc otrā pasaules kara. Bet tad valdēs un padomes tika sēdinātas militārpersonas, par kuru lojalitāti valstij nebija šaubu un tika prasītas praktiskās iemaņas arī kuģniecībā, darbs flotē. Pārlūkojot ierēdņus minētās 4 ministrijās… . tur iespējam tikai pie mums tik mīļā poltiskā atbidība bekompromisa tiesiskumā. lai arī šī valdība aiz sevis atstāj tikai krāsmatas un revolucionārus lozungus. Izskatās, ka te viss tas jandaliņš tikai dekorāciju maiņai, jo jaunā čaulas kompānija jau neparedz un nespēs neko mainīt praksē nekompetences, nezināšanas un vienkāršas vēlmes ieņemt amatus… gan jau mutīgus darbonas sameklēs. vai maz ministru sievas, vīri… lasīt vēl »

Stienis
Stienis

Labi… pieņemsim, Lembja ērā bija pagājusi, un tiešām ir laiks jaunai, “mūsdienīgai” lielo ostu pārvaldībai. Bet valdība, tad gādājiet, lai šī jaunā “sabiedrība” nekad netiktu privatizēta, palaista biržā, un galvenais, lai tai izdodas ne vien noturēt esošās kravas, piesaistīt jaunas, bet arī saglabāt to rūpniecības attīstības tempu, kāds ir Ventspilī, bet kurā savu daļu lomas spēlē ostas pārvalde.

Kristaps Ziemelis
Kristaps Ziemelis

“neatkarīgas”?! Mwoahahah! 😂