Saeima ceturtdien lēma neatbalstīt satiksmes ministra Tāļa Linkaita (“Konservatīvie”) demisiju, kuru prasīja opozīcijas deputāti.
“Par” demisijas pieprasījumu balsoja 28 deputāti, “pret” bija 51 parlamentārietis, bet divi atturējās.
Zaļo un Zemnieku savienības deputāti Uldis Augulis, Armands Krauze, Jānis Vucāns, Gundars Daudze, Janīna Jalinska, Viktors Valainis, Jānis Dūklavs, kā arī pie frakcijām nepiederošie deputāti Ramona Petraviča, Karina Sprūde un Romāns Naudiņš aicināja prasīt atbildību no ministra par problēmām ar sabiedriskā transporta nodrošināšanu Ogres un Aizkraukles novadā.
Arī Ogres novadā runāts par Linkaita demisijas nepieciešamību, kā arī aicināts izsludināt ārkārtējo situāciju transporta problēmu dēļ. Kad reakcija nesekoja, norādīja, ka gatava tiesāties par reisu neizpildi. Satiksmes ministrija norādījusi, ka nesaredz vajadzību Ogres novadā izsludināt ārkārtējo situāciju transporta nozarē.
Valainis uzrunā Saeimas tribīnē uzsvēra, ka nozarē ir arī problēmas, aicinot prasīt Linkaita demisiju, bet parlamenta vairākums to neatbalstīja.
Linkaita partijas biedrs Krišjānis Feldmans debatēs sacīja, ka nav pārsteigts – Aivara Lemberga partija grib atlaist Linkaitu, jo pirmo reizi atjaunotās Latvijas vēsturē Satiksmes ministrija neesot “pasūtījuma galds”.
Saeimas tribīnē kāpa arī ministrs Linkaits, pateicoties opozīcijas deputātiem par iespēju pastāstīt par paveikto satiksmes jomā. Viņš atzina, ka Ogres un Aizkraukles novadā bija problēmas ar autobusu satiksmi. Gan ministrija, gan “Autoransporta direkcija” esot iesaistījusies, lai problēmu atrisinātu. Un tagad kavēto un neizpildīto reisu skaits esot tikai 0,5% no kopējā (vidējais Latvijas rādītājs ir 0,4%). Savukārt pret uzņēmumu “Liepājas autobusu parks” vērstas gan sankcijas, gan audzinoši pasākumi.
“Protams, ka nav patīkami, ka cilvēki paliek bez autobusa, un tā tas nevar notikt. Strādājam, lai uz pakalpojumu varētu paļauties,” sacīja Linkaits.
Viņš arī norādīja, ka kopumā sabiedriskā transporta pakalpojumi būs uzlaboti arī Ogres un Aizkraukles novadā, jo reisos kursē jauni autobusi. Pēc Linkaita teiktā, gan pilsētās, gan laukos cilvēki ir pelnījuši braukt jaunos autobusos. Politiķis arī pastāstīja, ka, salīdzinot ar iepriekšējo periodu, pēc konkursa būsim “ieekonomējuši ap 85 miljoniem eiro 10 gados”.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Pamazām Latvijā sāk strādāt Amerikas vīri melnā. Nedz Amerikai, nedz Eiropai, nedz Latvijai nav vajadzīgi kremļa ielikteņi Latvijā.
Šai valdībai svarīgākais ir nevis strādāt, lai sakartotu valsti, atvieglotu dzīvi iedzīvotājiem, bet gan lai nodrošinātu savu eksistenci. Linkaiša gadījums tam ir spilgts piemērs. Smagas problēmas ir visās viņa atbildības jomās – tranzīts, dzelzceļš, autoceļi, velosatiksme, pasažieru pārvadājumi – visur ir stagnācija, nemaz nerunājot par vērienīgiem attīstības plāniem, un sliktākajā gadījumā arī konkrēta nolaidība. Bet šīs Saeimas koalīcija pārliecinoši apliecina savu uzticību šai kroplajai iekārtai. Vēl viens iemesls nebalsot vispār, vismaz ne par vienu no šiem…