LATTA: Vēl vecāki auto un lielāka nabadzība jaunā nodokļa dēļ

auto

Latvijas Transportlīdzekļu Tirgotāju Asociācija (LATTA) vērš politiķu un sabiedrības uzmanību absurdajam jaunajam reģistrācijas nodoklim, kuru no 2021.gada, ja tam piekritīs Saeima, plānots piemērot par četriem gadiem vecākiem transportlīdzekļiem.

Auto pirkumam pieejamie līdzekļi tā jau ne turīgajam vidējam Latvijas pircējam jaunā nodokļa dēļ samazināsies, liekot izraudzīties vēl vecākus transportlīdzekļus.

LATTA valdes loceklis Aldis Čīma norāda, ka videi draudzīgu transportlīdzekļu iegādi citur pasaulē panāk, valstij atbalstot to iegādi, nevis sodot nāciju ar “mazāk turīgo iedzīvotāju mobilitātes nodokli”.

Saeimas uzdevums ir lemt pret vai par Ministru kabinetā 2020.gada 29. septembrī izskatītajiem grozījumiem likumā par transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli, kas paredz ieviest jaunu transportlīdzekļu reģistrācijas nodokli.

Piemēram, par vidēja izmēra lietotu ģimenes auto, kas aprīkots ar dīzeļdzinēju iecerēts papildus iekasēt 240 – 680 eiro.

Vienlaikus, aizbildinoties ar vides aizsardzību un aprēķinu metodikas maiņu, iecerēts palielināt transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa maksājumus. Piemēram, pat par vienas ass piekabi vai puspiekabi (līdz 750 kg), kas izmešus nerada, turpmāk plāno prasīt 60 eiro gadā (šobrīd nodokli nepiemēro).

Latvijā jau šobrīd ir augstākie auto nodokļi Baltijas valstīs.

Saskaņā ar “Eurostat” 2018.gada datiem Latvijā ir ceturtais augstākais nabadzības riskam pakļauto personu īpatsvars Eiropas Savienībā (ES) (28,4%), iedzīvotāju ienākumu sadalījums ir ceturtais nevienlīdzīgākais ES.

Latvijas iedzīvotājiem pārvietošanās ir pamatvajadzība, kuru lielākoties nabadzības dēļ risina ar lietotu transportlīdzekli. Īpaši tas attiecas uz nabadzības un sociālās atstumtības riskiem vairāk pakļautajiem lauku iedzīvotājiem, uzsver LATTA direktors Jānis Ozoliņš.

“Turklāt jāuzsver, ka pirmoreiz reģistrētie auto kļūst vecāki, kas neliecina par Latvijas iedzīvotāju turīguma pieaugumu. Arī mazturīgajiem iedzīvotājiem pārvietošanās ir pamatvajadzība, tādēļ tie arī turpmāk, aplikti ar apjomīgiem nodokļu maksājumiem, ierobežotās rocības dēļ būs spiesti iegādāties pat vēl vecāka izlaiduma gada automobiļus.

Šajos apstākļos ar augstu varbūtību transportlīdzekļa reģistrācijas nodoklis kļūs par regresīvu, videi kaitējošu nodokli, kura galvenie maksātāji būs mazturīgie iedzīvotāji.

Tātad sagaidāms, ka vēl vairāk tiks pirkti veci un videi kaitīgi transportlīdzekļi, nesasniedzot vides aizsardzības uzlabojumu. Šobrīd tas izskatās pēc budžeta lāpīšanas plāna uz Latvijas mazāk nodrošināto rēķina,” norāda Ozoliņš.

LATTA ir transportlīdzekļu tirdzniecības nozares asociācija, kuras mērķis ir pilnveidot normatīvo aktu bāzi, sekmēt tās vienādu izpratni un interpretācijas praksi, veicināt vienlīdzīgu konkurenci. LATTA mērķis ir veicināt Latvijas tautsaimniecības attīstību transportlīdzekļu tirdzniecības jomā.

Kā jau būsit ievērojuši, portālā Puaro.lv ir sadaļa “WHO IS WHO”, kur esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Foto: Pixabay

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


2
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Vilks
Vilks

Paldies Bordānam,Linkaitim,Petrāvičai,Kariņam un visiem pārējiem kuriem pietika spēka pacelt roku!

ada
ada

Tas jau ir JKP polituzstādījums un ļautiņiem ir jājūtas laimīgiem. Pilnai laimai gan kādu padomi vajadzētu šāda nodokļa administrēšanai un trūcīgo uzskaitei- bet tur jau nacionālaš drošības bārbija par visu gādā