Lato Lapsa
Aizbildinoties ar ”bažām” par fizisku personu datu aizsardzību, Latvijas Nacionālā mākslas muzeja vadība nevēlas atklāt konkrētas summas, kas no valsts budžeta līdzekļiem samaksātas, šogad kopumā par 552 tūkstošiem eiro iegādājoties 325 mākslas darbus, ko radījuši aptuveni 110 pašmāju autori. Tikmēr Diena pirmoreiz publicē pilnu paklusām, bez sabiedrības iesaistes un iepriekšējas informēšanas iegādāto ”pareizo mākslinieku” darbu sarakstu.
Šā gada 18. jūnijā Krišjāņa Kariņa Ministru kabinets pieņēma rīkojumu, ar kuru 552 tūkstoši eiro no valsts budžeta programmas Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem tika piešķirti Latvijas Nacionālajam mākslas muzejam ar mērķi ”mazināt Covid-19 pandēmijas izraisīto seku ietekmi uz kultūras nozari, atbalstīt krīzes skartos šobrīd aktīvi strādājošos māksliniekus un vienlaikus kvalitatīvi papildināt muzeja krājumu ar vismaz 110 mākslinieciski augstvērtīgiem pēdējo 30 gadu laikā Latvijas mākslinieku radītiem mūsdienu vizuālās mākslas darbiem”.
Rezultātā vairāk nekā par pusmiljonu eiro ir iegādāti kopumā 325 ļoti dažādas formas un žanru mākslas darbi, taču muzejs līdz šim ir apgalvojis, ka tas esot ”sniedzis sabiedrībai informāciju par mākslas darbu iepirkuma procesu un rezultātiem tādā apjomā, kādā tas ir bijis iespējams”, jo ”mākslas darbu kataloģizācija muzeja kolekcijās vēl turpinās”. Tikai pēc oficiāla un likuma normās argumentēta informācijas pieprasījuma Nacionālā mākslas muzeja vadība bija spiesta atklāt pilnu iegādāto darbu sarakstu, ko šodien publicē Diena.
Lai gan tiek norādīts uz ekspertu iesaisti darbu atlasē, pilnais iegādāto darbu saraksts uzskatāmi demonstrē, ka darbu iepircējiem ir bijuši īpaši mīļi autori, no kuriem izvēlēts prāvāks darbu skaits, un tāpēc vēl jo aizdomīgāk ir tas, ka tiek slēpts nodokļu maksātāju naudas izlietojums, – muzeja vadība nevēlas atklāt summas, kādas ir samaksātas par katru konkrēto darbu.
Šai slepenībai Nacionālā mākslas muzeja direktore Māra Lāce nemin nekādu konkrētu likumisku pamatojumu – tā vietā viņa vien norāda uz ”bažām”, ka informācijas par nodokļu maksātāju līdzekļu izlietojumu nodošana ”trešajām personām” (tā muzeja direktore apzīmē sabiedrību) varētu pārkāpt regulu par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi.
”Ar mērķi informēt sabiedrību nebūtu attaisnojama muzeja rīcība, kas varētu tikt interpretēta kā prettiesiska no kompetentās iestādes puses un aizskar vai pārkāpj fizisku personu tiesības uz personas datu aizsardzību,” savu nostāju skaidro Lāce un piebilst, ka palīdzība šajā jautājumā esot lūgta Datu valsts inspekcijai. Turklāt, ja arī nodokļu maksātāju tiesības uzzināt, kā izmantota viņu nauda, tiktu ignorētas, ”detalizētu valsts budžeta līdzekļu izlietojuma atskaiti muzejs iesniegs Latvijas Republikas Kultūras ministrijai līdz 2021. gada 10. janvārim”.
Mākslas darbi, kuri iegādāti Latvijas Nacionālā mākslas muzeja krājuma papildināšanai par līdzekļiem no valsts budžeta programmas Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem saskaņā ar Ministru kabineta 18.06.2020. rīkojumu Nr. 339
Ēriks Apaļais Tukums–Tomska (Zaļais krēsls). 2019. Audekls, akrils, eļļa. 225 x 350 cm;
Jānis Avotiņš Bez nosaukuma [baznīca]. 2019.–2020. Audekls, akrils. 180 x 260cm;
Arnis Balčus 25 fotogrāfijas no sērijas Es, draugi, mīļākie un citi. 1998–2004. Foto papīrs, c-print. 70 x 50 cm; 30 x 40 cm;
Arturs Bērziņš Veltītais laiks (pēc Nikolā Burjo darba Attiecību estētika). 2012. Koks, audekls, akrils, grafīts. Izmēri dažādi;
Arturs Bērziņš Nīče dzied. 2012. Koks, audekls, akrils. 35 x 30 cm;
Arturs Bērziņš Antikrista klusā daba (pēc Frīdriha Vilhelma Nīčes darba Antikrists). 2012. Koks, audekls, akrils. 40 x 60 cm;
Aija Bley (Cimiņa) Traucējumi laika skaitīšanā. 1993. Video. 6 min. 48. sek. MPEG-4;
Magone Boleiko Universs. 2010. Audekls, eļļa. 130 x 160 cm;
Magone Boleiko Gaisma. 2008. Audekls, eļļa. 60 x 80 cm;
Ēriks Božis Sargājošās debesis. 2008. Instalācija. 360 x 360 x 10 cm;
Andris Breže Zemes saimnieki II. 1988 (2016). Koks, audums, papīrs, līme, krāsojums, dienas gaismas lampa, metāls. 188 x 88 x 70 cm;
Andris Breže Piecpadsmit māsas jeb atvadas no impērijas. 2001. Kinētisks objekts. Izmērs pielāgojams;
Inga Brūvere Labirints. Love & Hate. 2003. Audekls, krāsu zīmuļi. 130 x 160 cm;
Valdis Celms Rotējošie Cilindri. Kinētiska skulptūra (objekts). 1972. (Atjaunots/restaurēts 2017.) Papīrs, kartons, krāsu plēves, metāla un koka karkass, mehāniska piedziņa, elektromotors. 250 x 116 x 116 cm.
Sigita Daugule Trusis skrien. 2020. Audekls, eļļa. 440 x 392 cm.
Evelīna Deičmane-Vida Two Steps Forward/Divi soļi uz priekšu. 2016. Māls, metāls. 110 x 35 x 35 cm. Video cilpa: monitors, skaļrunis, MP4 videofails.
Biruta Delle Slāpes. 2013. Audekls, eļļa. 100 x 110 cm.
Kristiāna Dimitere Ēģiptes Madonna. 2009. Glezna (koks, eļļa, 131 x 53 cm) un objekts (putuplasts, sintētiskā špaktele, akrils, sintētiskie mati, 42 x 31 x 27 cm).
Kristiāna Dimitere Ziema. 1997. Papīrs, zīmulis, guaša, akrils. 56 x 63 cm.
Ingrīda Drāzniece sešu tērpu skices kolekcijai Perestroika. 1985–1986. Papīrs, zīmulis, flomāsters.
Ivars Drulle Dainu skapis. 2013. Instalācija: saplāksnis, porcelāns, videoekrāni, skaļruņi, akrila krāsa, digitālā druka, videofaili.
Krista Dzudzilo un Reinis Dzudzilo Mīlestība ir akla II. 2017. Videoinstalācija. Izmērs variējams. Videofails, 1:30 (cilpa).
Andris Eglītis No cikla Mākslīgā gaisma. 2019. Audekls, akrils, eļļa. 281 x 406 cm.
Vika Eksta 19 fotogrāfiju no sērijas Dievs. Daba. Darbs. 2013–2015. Arhīva papīrs, krāsaina fotogrāfija, digitālā druka. 45 x 45 cm.
Ieva Epnere 10 melnbaltu fotogrāfiju no sērijas Rīgas cirks. 2004–2008. Arhīva pigmenta tintes druka uz Photo Rag Baryta Pearl papīra. 40 x 57 cm.
Kristaps Epners Aizmirst mani nevar/Forget Mot. e N2018. Videoinstalācija, sastāv no daļām:
HD video Guļošais Sajāns/Sleeping Sajan, 23 min. 45 sek. ;HD video Ezers/Lake, 12 min. 02 sek.;
Publikācija Vēstules/Letters. Digitālā druka, papīrs: Munken Pure Rough 170 gr vākam / Holmen Book 70 gr iekšlapām. Izmērs: 280 mm (augstums) x 210 mm (platums); 76 lpp., vāki.
Miķelis Fišers No cikla Sex’n’Spaceships (Sekss un kosmosa kuģi). 1995. Audekls, grafīts, alkīds, UV laka. 173 x 250 cm.
Miķelis Fišers No cikla Sex’n’Spaceships (Sekss un kosmosa kuģi). 1995. Audekls, grafīts, alkīds, UV laka. 173 x 250 cm.
Santa France Safeporting. 2019. Instalācija: trīs digitālas izdrukas uz dibonda. 104 x 150 cm (katra).
Santa France Self-Care/Self-Hate. 2017. Video. 3D animācija. 15 min.
Gints Gabrāns FOOOD:2050. 2014–2020. Jauktu mediju instalācija: astoņas terakotas skulptūras, transgēnu baktērijas akrila kubā, izdruka. Dažādi izmēri.
GolfClayderman/Margrieta Griestiņa un Aksels Bruks Sturm der Liebe im dem Golf Platz/Mīlas viesulis golfa klubā. 2018. Video. 18 min. 03 sek. MP4 fails.
Daiga Grantiņa Bez nosaukuma. 2019. Asamblāža: audums, plastmasa, koks, krāsa, spalvas. 100 x 100 x 130 cm.
Andrejs Grants Anita Kreituse. No sērijas Kolēģi, draugi, paziņas. Apšuciems, 1995. Sudraba želatīna kopija uz Ilford FB fotopapīra. 30 x 40 cm.
Andrejs Grants Normunds Kozlovs un Kristīne Briede. No sērijas Kolēģi, draugi, paziņas. Rīga, 2013. Sudraba želatīna kopija uz Ilford FB fotopapīra. 30 x 40 cm.
Andrejs Grants Andris Grīnbergs. No sērijas Kolēģi, draugi, paziņas. Mazirbe, 1996. Sudraba želatīna kopija uz Ilford FB fotopapīra. 30 x 40 cm.
Andrejs Grants Normunds Naumanis. No sērijas Kolēģi, draugi, paziņas. Rīga, 1985. Sudraba želatīna kopija uz Ilford FB fotopapīra. 30 x 40 cm.
Ivars Grāvlejs 31 fotogrāfija no sērijas Akcijas un performances // foto kolekcija Deviņdesmitie. 1987–1997. Dažādi izmēri.
Kaspars Groševs Cita istaba. 2020. Audiovizuāla instalācija. Dažādi mediji, izmērs variējams.
Edvards Grūbe Atvērums. 2012. Audekls, eļļa. 114 x 195 cm.
Indriķis Ģelzis Dziedinošā sviestmaize/Healing Sandwich. 2020. Tērauds, MDF formas, nažfinieris, skrūves, metāla aizsargkrāsa, laka. 122 x 155 x 23 cm.
Kristaps Ģelzis Mūris. 1987. Video. 15 min. VHS kasete, autora kopija.
Kristaps Ģelzis Ugunskurs. 2008. Papīrs, luminiscējošs akvarelis. 155 x 266 cm.
Helēna Heinrihsone Ciao. 2018. Audekls, eļļa. 200 x 220 cm.
Ivars Heinrihsons Krītošie. 2017. Audekls, eļļa. 300 x 215 cm.
Ieva Iltnere Urbi et Orbi. 2018. Audekls, akrils, ogle. 150 x 200 cm.
Ritums Ivanovs Stars. Lights On. Ernests Gulbis. 2010. Audekls, eļļa. 115 x 151 cm.
Rasa Jansone Labā roka V no cikla Labā roka. 2019. Linaudekls, eļļa. 250 x 180 cm.
Atis Jākobsons Arnaud. 2018. Audekls, eļļa. 95 x 70 cm.
Atis Jākobsons Nicolas. 2018. Audekls, eļļa. 95 x 70 cm.
Atis Jākobsons Untitled 2 (Frekvences). 2014. Audekls, eļļa. 64 x 42,5 cm.
Voldemārs Johansons Okeanos. 2018–2020. Videoprojekcija ar skaņu. HD videofails (cilpa).
Gvido Kajons Mūsu miera programma. No cikla Tēma 011. 20. gs. 80. gadi. Arhīva papīrs, inkjet druka. 59,5 x 42 cm.
Gvido Kajons Laipni. DOB. No cikla Tēma 011. 20. gs. 80. gadi. Arhīva papīrs, inkjet druka. 59,5 x 42 cm.
Gvido Kajons Zivis pie šņores. No cikla Tēma 011. 20. gs. 80. gadi. Arhīva papīrs, inkjet druka. 59,5 x 42 cm.
Gvido Kajons Latvijas PSR balodīši. No cikla Tēma 011. 20. gs. 80. gadi. Arhīva papīrs, inkjet druka. 59,5 x 42 cm.
Andrejs Kalnačs Tatsache. 1998. Audekls, eļļa. 120 x 300 cm.
Andrejs Kalnačs Bild. 1998. Audekls, eļļa. 120 x 300 cm.
Andrejs Kalnačs Karaļi 4. 1988. Papīrs, oforts. 64,5 x 39,5 cm.
Andrejs Kalnačs Tribīne. 1988. Papīrs, oforts. 64,5 x 39,5 cm.
Andrejs Kalnačs Medījums. 1988. Papīrs, oforts. 64,5 x 49,5 cm.
Andrejs Kalnačs Triumfs 1. 1988. Papīrs, oforts. 49,5 x 64,5 cm.
Andrejs Kalnačs Vagonā. 1988. Papīrs, oforts. 64,5 x 89 cm.
Frančeska Kirke Eiropas nolaupīšana. 2013. Audekls, eļļa. 195 x 165 cm.
Valts Kleins 10 fotogrāfiju no sērijas Gribu būt laimīgs. 1992. Sudraba želatīna kopija no negatīva. 24 x 30 cm.
Romans Korovins Diptihs Veļas žāvējamais režģis salā. 2013. Audekls, eļļa. 15 x 21 cm (katrs).
Romans Korovins Diptihs Svaiga krāsa un Nožuvusi krāsa. 2017. Audekls, eļļa. 15 x 21 cm (katrs).
Romans Korovins Diptihs Sērkociņu kārbiņas zīmējums. 2013. Audekls, eļļa. 15 x 21 cm (katrs).
Romans Korovins Diptihs Glezna otrādi. 2017. Audekls, eļļa. 15 x 21 cm (katrs).
Romans Korovins Diptihs Vecs sniegs un Svaigi krāsota siena. 2012. Audekls, eļļa. 15 x 21 cm (katrs).
Romans Korovins Diptihs Krāsas piliens. 2017. Audekls, eļļa. 15 x 21 cm (katrs).
Romans Korovins Diptihs Ķeramais tīkls un ezis. 2017. Audekls, eļļa. 15 x 21 cm (katrs).
Romans Korovins Triptihs Spīdzināšana (kājas, ķermenis un galva). 2017. Audekls, eļļa. 15 x 21 cm (katrs).
Romans Korovins Triptihs Sākums, Beigas, Un vidus. 2018. Audekls, eļļa. 15 x 21 cm (katrs).
Ģirts Korps Ainava. 2014. Video: 2k, stereoskaņa, 16’.
Ieva Kraule-Kūna Gorgoniona skatiens. 2017. Instalācija: pašcietējošs māls, akrila krāsa, kokvilnas virve, metāla stiprinājumi, lejamā gumija, pigments, metāla siets un stieple, audiofails.
Kate Krolle We Hold Our Hearts/Mūsu sirdis pieder mums. 2014. Videoinstalācija. Videofails: digitalizēts 16 mm filmas materiāls, MP4, 7’21.
Ella Krugļanska (Kruglyanskaya) Svarcēlāja ar papīra izgriezumiem. 2017. Audekls, eļļa. 55,9 x 53,3 cm.
Daiga Krūze Mežā. 2017. Audekls, eļļa. 140 x 180 cm.
Daiga Krūze Pastāvīgs. 2009. Audekls, jaukta tehnika. 150 x 250 cm.
Kristīne Kursiša Total Body Workout/Pilnīgs ķermeņa treniņš. 2002. Video. 5 min.
Kristīne Kursiša Ārpus kontroles II (Nāves numurs). 2009. Instalācija. Dažādi materiāli, izmēri pielāgojami.
Maija Kurševa Seriāls. 2013. Instalācija. Finierī frēzēti zīmējumi, porcelāna skulptūras, augstspiedums. Izmēri pielāgojami.
Maija Kurševa 4 dienasgrāmatas: 2008-1, 2008-2, 2009-1, 2009-2. Moleskine piezīmju bloks, A5 formāts, melns. Zīmējumi, dažādas tehnikas.
Maija Kurševa 16 grafiku no sērijas Trīskājains gadījums. 2010. Papīrs, sietspiede. 59,4 x 42 cm.
Leonards Laganovskis Organizācijas un instruktoru nodaļa no cikla Darba zinātniskā organizācija. 1990. Koks, finieris, kartons, stikls, krīta krāsa, nitro krāsa, skrūves. 35 x 55 x 2,5 cm.
Leonards Laganovskis Sabiedriskās kārtības sargāšanas profilakses un darbaļaužu tiesiskās audzināšanas sektors no cikla Darba zinātniskā organizācija. 1990. Koks, finieris, kartons, stikls, krīta krāsa, nitro krāsa, skrūves. 35 x 55 x 2,5 cm.
Leonards Laganovskis Pirmā sekretāra pieņemamās telpas no cikla Darba zinātniskā organizācija. 1990. Koks, finieris, kartons, stikls, krīta krāsa, nitro krāsa, skrūves. 35 x 55 x 2,5 cm.
Leonards Laganovskis Apsardzes priekšnieks no cikla Darba zinātniskā organizācija. 1990. Koks, finieris, kartons, stikls, krīta krāsa, nitro krāsa, skrūves. 35 x 55 x 2,5 cm.
Leonards Laganovskis Orgbirojs no cikla Darba zinātniskā organizācija. 1990. Koks, finieris, kartons, stikls, krīta krāsa, nitro krāsa, skrūves. 35 x 55 x 2,5 cm.
Anda Lāce Daudz laimes. 15.06.2018. Performance. Video, foto. Izmērs variējams.
Verners Lazdāns 03042018. 2018. Audekls, eļļa. 100 x 80 cm.
Paulis Liepa N19620R. 2020. Augstspiede uz papīra, finiera. 145 x 200 cm.
Pēteris Līdaka Staigātājs. 2016. Koks, metāls. 70 x 45 x 40 cm.
Pēteris Līdaka Mr. Corbusier. 2018. Koks, metāls. 60 x 50 x 35 cm.
Liene Mackus Mazais kosmoss. 2014. Skulptūra: acrylic one; pamatne: metāla režģis, papīrs, acrylic one; podests: koka statīvs, motors. Kopējais izmērs: 123 (H) x 230 x 180 cm.
Līga Marcinkēviča Es vēlos būt… 2000. Video. 5 min. 720 x 480 p, 4:3. PAL.
Mareunrols/Marīte Mastiņa-Pēterkopa, Rolands Pēterkops Leļļu māja Īrnieki. Miniatūra. 2013. Makets: papīrs, kartons, audums, plastika, metāls, akrils. H 130 cm; 170 cm (garums) x 90 cm (platums).
Mareunrols/Marīte Mastiņa-Pēterkopa, Rolands Pēterkops Tērpa komplekts Tālavas taurētājs [baltais] Valmieras teātra festivālam. Pavasaris/vasara, 2017. 2016. Tehnika: šūšana, pīšana. Materiāli: apģērbs – audums, auduma lentes (pīts roku darbs); apavi – āda, kaučuks; galvas rota – koks, metāls. Izmēri: M.
Mareunrols/Marīte Mastiņa-Pēterkopa, Rolands Pēterkops Tērpa komplekts Tālavas taurētājs [ar apdruku] Valmieras teātra festivālam. Pavasaris/vasara, 2017. 2016. Tehnika: šūšana, auduma apdruka. Materiāli: apģērbs – audums, auduma apdruka – ēna; apavi – āda, kaučuka zole; galvas rota – koks, metāla stieples. Izmēri: M.
Sarmīte Māliņa Laimīgā bērnība no instalācijas triptiha Valoda, Elektriskais krēsls, Laimīgā bērnība. 1996. Organiskais stikls, stikls, spoguļi; statīvs. Izmēri: 66 cm x Æ12 cm (kaleidoskops); H 120 cm (statīvs; augstums maināms).
Inga Meldere Celebrity of Resistance/Noturība. 2012. Audekls, eļļa. 21 x 23 cm.
Inga Meldere Bez nosaukuma. 2012. Audekls, eļļa. 50 x 50 cm.
Inga Meldere The Scream of Echo/Atbalss kliedziens. 2010. Audekls, eļļa. 29 x 36 cm.
Inga Meldere Я Лидия/Es, Lidija. 2019. UV druka, audekls, akrils un eļļa. 60 x 45 cm.
Darja Meļņikova Instalācija Meet Mr. Jazzy Sunday. 2018. Objekts uz grīdas: krāsots koks, metāls, organiskais stikls, krāsots poliuretāns. Divi objekti pie sienas: organiskais stikls, ar lāzeru griezts papīrs, tuša, ar aerogrāfu uzklāta krāsa.
Miks Mitrēvics Trauslā daba. 2009. Trīsdaļīga instalācija, dažādi materiāli, izmēri pielāgojami.
Ģirts Muižnieks Mīla vai opera. 1993. Audekls, eļļa. 145 x 195 cm.
Katrīna Neiburga Striptīzs. 2011. Videofails, krāsains, 6:04.
Katrīna Neiburga Lietu atmiņa. 2012. Videoinstalācija, sastāv no pieciem priekšmetiem: lampas, skapja, naktsskapīša, lādītes, aizkariem un sešiem videodarbiem (cilpas).
Tekstgrupa Orbīta/Artūrs Punte, Vladimirs Svetlovs, Sergejs Timofejevs, Aleksandrs Zapoļs Instalācija Radio siena. 2012. Izmēri pielāgojami.
Tekstgrupa Orbīta/Artūrs Punte, Vladimirs Svetlovs, Sergejs Timofejevs, Aleksandrs Zapoļs Instalācija Actual Spacescape/Faktiskā kosmosa ainava. 2016.
Armīns Ozoliņš Brīvības robeža. 1997. Diapozitīvu projekcija. 120 kadru.
Gļebs Panteļejevs Sperma. 2020. Bronza, epoksīda sveķi, saplāksnis. 107 x 45 x 67 cm.
Ojārs Pētersons Nepārtraukta izvēle. 1986. Papīrs, sietspiede. 204 x 155 cm.
Ojārs Pētersons Nepārtraukta izvēle. 1987. Papīrs, sietspiede. 229 x 145,5 cm.
Henrijs Preiss No. 402. 2018. Finieris, akrils. 101 x 101 cm.
Andrejs Prigičevs Dzeltenais sniegs prezidenta dārzā. 2017. Jaukta tehnika. Izmēri: A – 40 cm, P – 30 cm, Dz – 28 cm.
Andrejs Prigičevs Lācītis pekainītis domā pārpasaulīgas domas. 2019. Jaukta tehnika, stikls, akrils, plastmasa. Izmēri: D – 15 cm, A – 22 cm.
Andrejs Prigičevs Citplanētieši apzog zemnieku saimniecību. 2018. Jaukta tehnika, koks, akrils, plastmasa. Izmēri: A – 40 cm, P – 28 cm, Dz – 28 cm.
Dainis Pundurs Porcelāns un apzinātie sapņi. 2019. Porcelāns, nerūsējošā tērauda stieple. 48 x 48 x 48 cm.
Dainis Pundurs Porcelāns un apzinātie sapņi. 2017. Porcelāns, nerūsējošā tērauda stieple. 173 x 30 x 30 cm.
Līga Purmale Atskats/Flashback 8. 2009–2012. Audekls, eļļa. 130 x 150 cm.
Juris Putrāms Instalācija Garāmgājēji. 1985. 24 grafikas lapas (papīrs, oforts, akvatinta u. c. augstspieduma tehnikas, 18 x 13 cm (katra)); divi objekti.
Zaiga Putrāma Vēl un vēl (Aivara Eipura dzejolis). 1999. Zīds, izšuvums. 125 x 224 cm.
Zaiga Putrāma Snieg. 1999. Zīds, izšuvums. 125 x 220 cm.
Mārtiņš Ratniks Projekcijas. 2011. Video. Ekrāna formāts HD 1080 p, stereoskaņa, 26’15.
Ieva Rubeze Zāles/Medicine. 2000. Video, 41’35.
Inta Ruka No kolekcijas Mani lauku ļaudis. Aija un Andris Kerāni. Balvi, 1992. Sudraba želatīna kopija. 38 x 37 cm.
Inta Ruka No kolekcijas Mani lauku ļaudis. Imants Rutkaste, Andis Rutkaste, Agita Rutkaste. Balvi, 1985. Sudraba želatīna kopija. 39 x 37,5 cm.
Inta Ruka No kolekcijas Mani lauku ļaudis. Iveta Tavare, Edgars Tavars. Balvi, 1987. Sudraba želatīna kopija. 39,5 x 38 cm.
Inta Ruka No kolekcijas Mani lauku ļaudis. Daina Tavare. Balvi, 2011. Sudraba želatīna kopija. 39 x 39 cm.
Ronalds Rusmanis Boeings. 2008. Audekls, eļļa. 100 x 130 cm.
Mētra Saberova Nav un nebūs/You’re Not Getting Any. 2016. Dokumentāls objekts. 25 x 25 x 10 cm.
Krišs Salmanis Konstrukcija. Jauktu mediju instalācija. 2019. Video Metro sērferis. 2160 x 3840 px (vertikāls), QT movie, 02:30; 12 krāsu fotogrāfijas.
Elza Sīle Maldīgas situācijas – marmora vannasistaba/Crooked Things – Marble Bathtub. 2018. Eļļas gleznojums uz nerūsējošā metāla plāksnes, želatīns, grafīta kodoliņi, diegs, marķieris. 3 x 62 x 80 cm.
Elza Sīle Ieradumu slazdi – pievakares baudu salas/Habitual Traps – Eve Delight Islands. 2018. Akrila un eļļas gleznojums uz nerūsējošā metāla plāksnes, želatīns, grafīta kodoliņi, diegs, marle, marķieris. 3 x 60 x 80 cm.
Līga Spunde Spogulis. 2019. Multimediju instalācija/projekcija uz poliestera sveķos veidota ekrāna, animācija, poliestera sveķi, projekcijas plēve, tērauds. 110 x 110 x 180 cm.
Līga Spunde The Sims. Ļoti garlaicīga spēle. 2019. Digitāls zīmējums. Archival inkjet pigment druka uz Luster papīra. 155 x 110 cm.
Sandra Strēle Nenotikušās izstādes II. 2020. Audekls, jaukta tehnika. 50 x 90 cm.
Sandra Strēle Nenotikušās izstādes V. 2020. Audekls, jaukta tehnika. 90 x 100 cm.
Andrejs Strokins 12 fotogrāfiju no cikla Cilvēki kāpās/People in the Dunes. Krāsaina inkjet druka. 100 x 125 cm.
Rasa Šmite un Raitis Šmits Atmosfēriskais mežs. 2020. Imersīva instalācija: VR (pašspēlējošs fails) divi video (MP4 faili); vitrīnā izkārtoti sveķu eksperimenta artefakti.
Maija Tabaka Muzejā. Studija. 2009./2010. Audekls, eļļa. 151 x 145 cm.
Diāna Tamane Mamma. 2016. Fotoinstalācija.
Diāna Tamane Ceļā/On the Road. 2015. SD video. 37 min. 30 sek.
Oļegs Tillbergs Plūdi. 1994. Instalācija. Uzbūves platība: 250 x 600 x 400 (H) cm.
Oļegs Tillbergs Baltie spārni. 1997. Instalācija, izmēri pielāgojami.
Viktors Timofejevs A1B. 2019. Audekls, eļļa. 130 x 180 cm.
Māris Upzars Kārtība. 2007. Audekls, eļļa. 116 x 89 cm.
Evita Vasiļjeva Hormoni. 2017. Dzelzs, betons, koks, vadi, skaņas jutīgas gaismas, savilcēji. Divas daļas, katra: 25 x 57 x 57 cm.
Oļa Vasiļjeva Notre Dame. 2017. Krāsots tērauds. 250 x 300 x 6 cm.
Eva Vēvere un Laura Prikule Interaktīva instalācija Dzimis nākotnē, zudis pagātnē, atrasts tagadnē: poētiskais robotisms/Born in the Future Lost in the Past Found in the Present: Poetic Robotism. 2009–2019. Foto, video, teksti, objekti. Izmēri pielāgojami.
Valdis Villerušs Asamblāža In memoriam 2. 2013. Etnogrāfisks siets, Bībeles 2. izdevums (1739) ādas iesējumā ar dzimtas hroniku uz priekšlapām, ādas aukla. 16 x 60 x 60 cm. Montējums: uz akmens flīzes, ar stikla kastes pārsegu (15 x 52 x 52 cm).
Valdis Villerušs Asamblāža Kaligrāfisks vingrinājums. 2014–2017. Sešas kaltas naglas, zoss rakstāmspalva, kaula un metāla spalvaskāts ar metāla rakstāmspalvu. 5,2 x 68 x 58 cm.
Artūrs Virtmanis Fucking Times. 2017. Telpiska instalācija. Izmērs pielāgojams.
Anita Zabiļevska Piecas vienādas ainavas. 1994. Audiovizuāla instalācija. Audekls, eļļa. 110 x 120 cm (5 vienādas daļas); video/audio faili.
Amanda Ziemele Pacelta uzacs. 2019. Audekls, eļļa; uz finiera. 145 x 180 cm / 48 x 125 cm.
Amanda Ziemele Krūšu kurvis. 2019. Audekls, eļļa; uz finiera. 140 x 125 cm.
Otto Zitmanis Neizprotamā sadzīve. 2009. Audekls, akrils. 170 x 200 cm.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Avots: Pietiek