Pagājušā nedēļā Latvija kļuva par vēl vienu procentu punktu drošāka – kā saka fiskālās telpas jodelētāji. Iespējams, jūs pārsteigšu, bet tracis ap “Rail Baltic” ir vietā – tagad nu gan reiz par visām reizēm ir skaidrs, ka ar politisko eliti un to šauro grupu, kas sevi sauc par valsts pārvaldi, nav ko vispār rēķināties. Liela sabiedrības daļa arī sen kā nerēķinās – tikai paši, tikai paši… Un tas ir pareizi! Tālāk būs vēl skaidrāk, jo – ja mūs visus kāds (-i) atļaujas izmantot un vēl ņirgājas šādā manierē kā tas notiek, ko viņi sagaida pretī?
Interesanti, ka šo murmulēšanu puikas uzvalkos apstādina pie vārda – konkrēti. Kurš konkrēti atbild par rezultātu? Saeimā bija vesela sēde, kurā no tribīnes runas sievas un vīri viens otram dievojās, ka gadsimta projekts kaut kā mistiski izvazāts pa galdiem un atvilktnēm. Tie, kas nav pozīcijā, tie runāja skaistāk, niknāk, drošāk, bet – mēs taču saprotam, ka, saimainot viņus visus vietām, iznākums būtu gluži tāds pats kā tagad. Jo tā ir politiskā infrastruktūra – šodien tu, rīt es, parīt – atkal tu…
Nesaku, ka viņi zog. Viņiem ir vienalga, jo to paredz konjunktūra. Viss process ir veidots tā, lai katrā šķirbā iegrūstu kādu savējo, bet katru otro vai trešo spraugu piedāvātu arī tiem citiem.
Un, lai gan pēdējos tribpiecpadsmit gadus Latvijā pie varas vai varā nemainīgi ir vieni un tie paši, šie cilvēki mums cenšas tagad iegalvot, ka viņi nesaprot, kā tas viss varēja… nenotikt? Kā tas sadārdzinājās, pieņēmās, akceptējās, projektējās, kalkulējās…Kad atbildīgajiem krita kontā eiriki par šo sauļošanos, kaut kā nedzirdēja, ka tas arī bijis negaidīti.
Premjere saka, ka turpmāk nekāda patvaļa nebūs. Kam viņa to runā? Sienai, galdam, krēslam? Pašas Siliņas vadībā ir izveidota vismaz viena tematiskā grupa, kam Rail Baltic gadījums bija kā augstākā prioritāte. Kur tas palika? Kas mainīsies tagad, kad Valsts kontrole ir kaut ko secinājusi? Vai varat nosaukt vismaz vienu gadījumu, ka pēc Valsts kontroles ziņojuma vai norādēm, patiešām kaut kas mainās? Tieši tāpat kā strādā ministrijas – katra par sevi – tāpat kopējā struktūrā savā nodabā darbojas šī kontrole. Ak, mī un žē, būs Saeimas izmeklēšanas komisija? Un tālāk?
Tālāk būs tāpat kā ar Valsts kontroli – kāds kaut ko noziņos un visi klausīsies. Pēc tam – pa mājām, bāriem, klubiem… Var jau saprast, ka Evika Siliņa ir neapskaužamā situācijā, jo visi normālie gājieni, kam būtu jāseko šobrīd, ietu pret partiju. Pret “Jauno vienotību”. Bet, vai mums vajag tādu Ministru kabineta vadītāju – kas izliekas, ka ir apmulsusi un pazaudējusies? Vai mums vajag tādu Prezidentu, kas arī labi saprot par šo gadījumu – ka jāšauj būs vispirms savā kājā, un tad vēl pa ceļam ir arī citu partijas biedru kājas un, būs ļoti tuvas sprandas, ko vajadzēs aplauzt?
Jo nav jau citu variantu, ja vien – šo visu nesauc par mācībām, kur gūstam pieredzi. Tomēr arī pieredzei vienmēr ir cena un atbildīgie. Arī mācību poligonos. Visiem satiksmes ministriem, kas šajā krēslā ir atradušies beidzamos desmit gadus – viņiem visiem ir jāuzraksta kolektīvā atzīšanās par nolaidību lielos apmēros grupā, un – jau rīt jānes šo vēstuli uz prokuratūru.
Tas pats jādara visiem šo laiku premjeriem, valsts un parlamentārajiem sekretāriem. Un, ja šie cilvēki to nedara, tad ģenerālprokuroram tas šajā nedēļā ir vienīgais darbs – saukt šīs izlaidīgās aprindas pie kārtības! Šajā lietā kriminālprocess jau sen izskatās pēc dejot gribošas vidusskolnieces pirmajā diskotēkā.
Šie saraksti, kas apsūdz – tie nav formāli vai anonīmi. Konkrētajā ministrijā katru papīru kāds sagatavo un paraksta. Valdēs un padomēs, kas nodarbojas tikai ar šo jautājumu, un, kas šajos gados ir izkampuši no bļodas miljoniem eiro atlīdzībās, strādāja cilvēki ar darba līgumiem. Viņi nedrīkst izsprukt sveikā – jo tas bija viņu pienākums, rūpēties, lai viss izdodas, notiktu.
Vai jūs nezinājāt, ka darbam ir vajadzīgs rezultāts? Visas partijas, kas ir atradušās pie valdības deklarācijām, kur kaut vienā teikumā ir minēts Rail Baltic – tās visas atbild solidāri par šo slaistīšanos. Un, pirms kāda vaina tiek pierādīta ar sekām, tiek iesaldēts šo partiju finansējums no valsts. Ja tā nav Prezidenta iniciatīva, tad viņš arī tiek saukts pie atbildības. Starp citu, Rinkēvičs ir atradies visās tajās izlaidīgajās valdībās, tā kā nodarījums grupā vai barā viņam ne tikai tiek izgudrots vai piešūts – tas der kā uzmērīts.
Ja tas viss augstāk minētais notiks – būs labi. Ja nē – arī labi. Jo mēs arvien vairāk iegūstam izpratni par procesu, kam nedrīkst uzticēties. Tātad, tā ir informācija, ko mēs saprotam. No valsts drošības viedokļa šo saprast ir svarīgi, jo visa šī iesaistītā kliķe taču tuvumā nebūs, ja vajadzēs valsti, piemēram, aizsargāt. Ja viņi nespēlē šajās dienās godīgi, tajās citās to gaidīt būs vēl bezcerīgāk. Bet, godīgums nozīmē – atbildību. Atbildību par visu, kas dzīves laikā darīts. Un nevajag brīnīties, ka nepildās kaut kādas sadaļas budžeta ieņēmumos – cilvēki arvien mazāk grib sevi saistīt ar šo sintētisko nomenklatūru, kas sauc sevi par valsts asinssriti, aparātu vai kaut kādām nozīmīgām un svarīgām pogām.
Ierēdniecība un politiskais veikals ar milzu plakātiem stāsta, ka tās ir valsts intereses. Nē, dārgie dīkdieņi, valsts intereses ir cilvēks. Un nevajag cilvēku(-s) pārliecināt, ka bez Saeimas, Prezidenta pils, ministriem, partijām, valsts sekretāriem, padomniekiem un tā tālāk – nekāda valsts nevar notikt. Var! Un, kā vēl var! Ja neesat pamanījuši, ļoti daudzi šajā valstī iztiek bez jums, un tādu būs vēl vairāk… Tas gan nenozīmē, ka šie cilvēki nedomā par savu valsti, vai negrib to. Valsts notiks arī tad, ja Rail Baltic tā arī neuzbūvēs. Demokrātija? Vai tad demokrātija paredz, ka var attiekties pret uzticēto un apmaksāto pienākumu pa roku galam? Neparedz.
Viņdien man zvana viens paziņa no Kuldīgas un saka, ka viņš gribējis savu privāto zemes gabalu sadalīt mazākos, lai būtu rūpals. Tomēr izrādās, ka pāri īpašumam pa diagonāli zemē ir ieraksts kaut kāds kabelis, kas nevienā papīrā, projektos, uzmērījumos vai sarkanajās līnijās, vispār neparādās. Bet dabā kabelis ir! Valsts kapitālsabiedrība, kam šis kabelis pieder, saka īpašniekam, ka visu varēs atrisināt – tikai būs jāmaksā par kabeļa pārcelšanu. Daudz jāmaksā… Sapratāt? Tā vietā, lai valsts cilvēkam atrisinātu problēmu, ko pati ir savārījusi – jo nav neviena papīra, kas apliecinātu, ka šis īpašums ir apgrūtināts – tā izliekas, ka valsts kopumā ir tāpēc, ka ir šī kapitālsabiedrība… Šo gadījumu minu tāpēc, ka arī Rail Baltic nelaimīgajā versijā ir ārkārtīgi daudz svarīgu ģīmju, un tie visi izskatās aizdomīgi paredzami – negodīgi, liekulīgi.
Vai atceraties premjera un lidotāja Kariņa slaveno skaidrojumu par valsts mantas izšķērdēšanu? Citēšu tikai sākumu, kas lielā mērā arī raksturo šī brīža varu – visos līmeņos. “Es iekāpu, man norāda vietu, es apsēžos, es neesmu domājis vai interesējies…” Un, tad mēs citējam tās rindas, kas uzkrāsotas Ministru kabineta galvenajā sēžu istabā – “Viens likums, viena taisnība visiem”. Starp citu, vārdu “visiem” daudzās fotogrāfijās vai noteiktos rakursos nemaz neredz, lai gan tas ir pats svarīgākais vārds. Visiem! Nesaku, ka tagad vajadzētu šo uzrakstu aizkrāsot, taču profilaksei – Evika varētu uz kādu laiku šo atziņu aizklāt, lai tas kalpo kā brīdinājums.
Kamēr nesāksiet strādāt un atbildēt par savu padarīto, kamēr nenoteiksiet konkrētus darbus un izmērāmus šo darbu rezultātus – nevajag izlikties, ka jums šajā valstī ir ko darīt. Ja tomēr ir – tad ne uz to cilvēku rēķina, kas šajā valstī dzīvo…
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Pats murmulis!
Armand, par ko tu balsoji?
LV viss notiek caur pakaļu
Vai tavai pakaļai nevajag remontu?
Stāsts vecais par produktivitāti. Par to kā relaksēts eiropietis saražo tik, cik 2.5 pārmocījušies latvieši. Letiņiem dzelžaina shēma pat lampiņas ieskrūvēšanai – vienam jātur lampiņa , pārējie četri tur galdu uz kura tas pirmais, un tie četri skrien ar galdu pa rinķi, kamēr lampiņa iesktūvējas pati. Vai neieskrūvējas. Bet tabulās takš viss pareizi, skriešanas virziens sīkums, komisiju sasauksim. Noformēsim. EK domā, ka naudu(rezultātu) vienkārši nozog un atmazgā. Bet izrādās nē – ir tāda idiotu vieta, kur lampiņu piecatā skrūvē. Un neieskrūvē.
Nu ja, Navaļnijs numur 2…. Protams, vienmēr var kādu atmaskot un kritizēt, var. Bet pašam kāds jēdzīgs plāns ir? Nē, nav. Tad ko te maisies?
Šis ir ļoti simptomātisks komentārs. Plāns ir? Ko maisies! Jau sen zināms plāns: aferistus un zagļus jāliek cietumā. Punkts.
Nesen diskutēju ar kādu dāmu no kultūras sfēras. Šī dāma ir kaut kā iekārtojusies un ir gatava nolādēt visus tos, kas pametuši Latviju. Viņasprāt alkatības dēļ. Viņa ne parko nebija gatava atzīt, ka emigrācijā lielum lielo vainu jāuzņemas politiķiem. Viņa bija agresīva, kad ieminējos, ka Latvijā daudz, kas ir slikti. Šis dāmas agresivitāte manī radīja neizpratni līdz sapratu, ka šī dāma zenapziņas līmenī saprot, ka viņas šābrīzā mazais labumiņš var tūlīt arī sabrukt.
Es vēl pēdējos gadus skolā gāju, kad bija 2009 gada krīze, jau tad sapratu ka ar valsti, politiķiem vispār rēķināties nevar. Rēķināties var tikai ar sevi. Draudzene gan vēl naivi kaut kam tic. Tā daudzi mani vienaudži, kuri neaizbrauca uz ārzemēm toreiz iemācījās, ka pilnīgi vienalga ko valdība sola, lemj, mani tas neietekmē bet ja ietekmē, tad jāizdara tā lai neietekmē. Ka man no valsts neko nevajag, bet lai valsts arī negaida no manis neko.
Kamēr pajoli varēs balsot – nekas nemainīsies. Pajoliem ir jānodrošina pansionāti un jāizolē no sabiedrības.
Pašlaik nav par ko balsot, viss tikai teātris.