Zviedru medijs: Latvijas uzņēmums Baltijas jūrā piegādā Krievijas ēnu flotei degvielu

Ekrānuzņēmums no

Zviedrijas raidsabiedrība “SVT” izmeklēšanā atklājusi, kā Baltijas jūrā ar degvielu tiek uzpildīta tā dēvētā Krievijas “ēnu flote”.

Medijs ziņo, ka varasiestādēs satraukumu radījis naftas tankkuģis, kas vairākus mēnešus noenkurojies pie Gotlandes. “SVT” veiktā izmeklēšana atklājusi, ka kuģis katru dienu “sūknē degvielu tā dēvētajai Krievijas “ēnu flotei” Baltijas jūrā.”

Ekrānuzņēmums no “SVT”

Kā ziņo medijs, naktī uz 24. martu naftas tankkuģis no Primorskas ostas Baltijas jūrā – tieši ārpus Zviedrijas teritoriālajiem ūdeņiem pie Gotlandes – piestājis blakus Kiprā reģistrētam naftas tankkuģim “Zircone”. Pēc tam starp kuģiem tiek savienotas šļūtenes, lai sūknētu degvielu no viena kuģa uz otru.

Ekrānuzņēmums no “SVT”

“SVT” pēdējo divu mēnešu laikā ir pārskatījis 56 kuģa degvielas uzpildes operācijas, izmantojot atvērtos datus par kuģu kustību. Lielākā daļa degvielas uzpildes gadījumu – 52 – ir saistīti ar kuģiem, kas dodas uz Krieviju vai no tās. Medijs ziņo, ka lielākā daļa degvielas uzpildes attiecas uz kuģiem, kas pieder Krievijas tā sauktajai “ēnu flotei” – vecākiem kuģiem, kuriem bieži nav apdrošināšanas.

“Tā ir tikšķoša vides bumba,” tā par “ēnu flotes” kuģiem saka Upsalas universitātes un Ārpolitikas institūta enerģētikas pētnieks Henriks Vahtmeisters.

“Zircone” darbību ārpus Gotlandes vada Latvijas uzņēmums “Fast Bunkering”, vēsta Zviedrijas raidorganizācija.

Operācijas ārpus Gotlandes sākās pēc Krievijas pilna apmēra iebrukuma Ukrainā un ir likumīgas, taču satrauc Zviedrijas varas iestādes.

Saskaņā ar “SVT” informāciju jūras spēki pārskatījuši veiktās darbības, savukārt krasta apsardze paziņojusi, ka katru dienu uzrauga kuģi, uz kura, domājams, atrodas krievu apkalpe.

2023. gadā Zviedrijas Krasta apsardze sāka sākotnējo izmeklēšanu par noziegumiem pret vidi, jo uzņēmumam nebija saņemta Zviedrijas Transporta aģentūras atļauja. Šobrīd izmeklēšana ir slēgta.

“Esmu izdarījusi secinājumu, ka nav vērts lūgt juridisko palīdzību no Latvijas, jo nav paredzams lielāks sods par naudas sodu,” medijam norādījusi Zviedrijas prokurore Dženija Nordina.

Pēc izmeklēšanas pret “Fast Bunkering” uzņēmums sāka lūgt atļauju no Zviedrijas Transporta aģentūras, kas līdz šim ir devusi atļauju nosūtīt miljoniem litru degvielas.

“SVT” lūdzis komentāru “Fast Bunkering”. Izpilddirektors Aleksejs Volkovs medijam rakstiskā e-pastā atbildējis, ka uzņēmums izvēlējies Gotlandi, jo tas ir viens no apgabaliem, ko pieprasījuši klienti. Runājot par degvielas uzpildes operāciju drošību jūrā, viņš norāda: “Tas ir sarežģīts jautājums, taču varu jums apliecināt, ka mūsu bunkuru baržas ir pilnībā licencētas un mūsu apkalpe ir apmācīta rīkoties jebkurā situācijā, kas var rasties jūrā.”

Volkovs medijam norādījis, ka Eiropas Savienības (ES) sankcijas pieļauj zināmu daudzumu naftas transportēšanas uz Krieviju, un tāpēc ir nepieciešami tādi pakalpojumi kā viņiem.

“Lursoft” informācija liecina, ka “Fast Bunkering” 2022.gadā strādāja 6,467 miljonu eiro apgrozījumu un 531 359 eiro peļņu. Uzņēmums dibināts 2007.gadā, tā pamatkapitāls ir 4 953 603 eiro. “Fast Bunkering” pieder Igaunijā reģistrētajai kompānijai “Baltic Sea Bunkering”.

No SVT: Šeit tiek uzpildīta Krievijas ēnu flote – no kuģiem ārpus Gotlandes | SVT ziņas

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

4 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Lilī
Lilī
7 mēnešus atpakaļ

Ietin dzenskrūvē tīkla vadu. Kur problēma? Tad aizbuksē uz tuvāko zviedru doku, un tur izraksta tādu rēķinu, ka atstās to tupeli ar visu petroleju labprātīgi. Vai nu pagriež otru vaigu un kā pāvestizstrādājums aicina svinēt uzvaru zaudējot.

Kārlis
Kārlis
7 mēnešus atpakaļ

Evika, tev derētu šito izmeklēt.

kuste
kuste
7 mēnešus atpakaļ

Pietiek paskatītes uz tieslietu mnstri pilnīgaķa stambulā, ka kaut ko citu nav verts pat kustin\at

instrukcija
instrukcija
7 mēnešus atpakaļ

Tā tagad ir tāda instrukcija visiem visur teikt, ka “pilna mēroga” iebrukums? Ja būtu pilna mēroga, vai tad būtu tikai ar 170k-200k karavīru? Ja būtu pilna mēroga, tad taču būtu arī ar kara pieteikumu. Bet par cik neviena no pusēm nav otrai pieteikusi karu, tad to pat par karu nevar nosaukt. Juridiskais stāvoklis – Krievijā ir speciālā militārā operācija, Ukrainā ir pretterorisma operācija. Wikipedijā ir kara definīcija – lai to varētu saukt par karu, vismaz vienai no pusēm ir jāpiesaka karš. Uzreiz pēc 24. februāra Ukrainā valdība lēma, vai pieteikt karu Krievijai. Izvērtējot riskus izlēma nepieteikt karu. Jo kara pieteikums… lasīt vēl »