Sajūta, ka atbildīgajiem parādījusies amnēzija, pikta “Rail Baltica” izmeklēšanas komisija

“Rail Baltica” parlamentārās izmeklēšanās komisijā sāk augt neapmierinātība ar atbildīgo amatpersonu izvairīgajām un trūcīgajām atbildēm par to, kāpēc esam tur, kur esam, vēsta TV3 Ziņu sižets.

Andris Kulbergs
Parlamentārās izmeklēšanas komisijas sēdes vadītājs Andris Kulbergs (AS) Foto: Juris Vīgulis, Saeima

Sajūta, ka atbildīgajiem parādījusies amnēzija, – tā “Rail Baltica” parlamentārās izmeklēšanas komisijā raksturo atbildes uz daudzajiem jautājumiem par to, kas tad nogāja greizi gadsimta projektā.

Kadrs no LTV video

Saeimā uz “Rail Baltica” parlamentārās izmeklēšanas komisiju trešdienas rītā ieradies Satiksmes ministrijas ilggadējais valsts sekretāra vietnieks dzelzceļa jautājumos Dins Merirands, kurš nesen attiecīgo amatu pameta, un bijušais Latvijas pārstāvis Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” padomē Edvīns Bērziņš.

Kadrs no LTV video

Likumā noteikts, ka par apzinātu nepatiesu paskaidrojumu sniegšanu komisijai vai atteikšanos tos sniegt persona ir saucama pie kriminālatbildības.

“RB Rail” bijusī amatpersona atgādināja par samudžināto projekta pārvaldības struktūru, kurā kopuzņēmums, pretēji sākotnēji iecerētajam, beigās bija tāda kā pastkastīte saziņai ar Briseli, savukārt būvdarbus savās rokās ņēma pašas dalībvalstis. Neesot bijis pamata plaši celt trauksmi par šī projekta vēriena pieaugumu, kas tagad apdraud tā realizāciju. Ieceri sadārdzināt, piemēram, ar reģionālajām stacijām vai greznu centrālo staciju ir pašu nacionālo valstu lēmums. To nevarot uzskatīt par kļūdu, jautājums, vai lēmējiem bija skaidrs, kur tam ņemt naudu.

Kadrs no LTV video

Tāpat sēdē pavērts plīvurs tam, cik smagnēji stipri iekavētais projekts virzījies un cik grūti bijis valstīm savstarpēji vienoties. Dažkārt pat kuriozā līmenī.

Savukārt bijušais Satiksmes ministrijas pārstāvis apliecināja, ka ilgu laiku turētais, bet īsti nekur dokumentāli nenostiprinātais pieņēmums, ka Brisele finansēt pat 85% projekta izmaksu, tagad izrādījies nepareizs.

Pēc būtības pašreizējais Eiropas Komisijas vēstījums ir, ka līdzfinansējums būt pašai dzelzceļa trasei, ko darīt ar Rīgas staciju un citām greznībām, skaidrs nav.

Būvēts un cerēts.

Daudz jautājumu komisijas deputātiem gan palika līdz galam neatbildēti. Kā izauga stacijas vēriens, kur tieši radās sākotnējais izmaksu aprēķins, vai Finanšu ministrija par sadārdzinājumu informēta, un galvenais – vai tas viss parādās arī kādos dokumentus.

“Kaut kāda amnēzija, pa šīm durvīm ienākot, ka nav informācija pieejama. Viss pazudis, neko neatceros…

Man šķiet tā ir necieņa pret izmeklēšanas komisiju. Neatceraties tik svarīgus jautājumus, kas pieņēma lēmumus, ko jūs uzdevāt. Man tas nerada priekšstatu par ieņemamā amata atbilstīgu kvalifikāciju,” norādīja “Rail Baltica” parlamentārās izmeklēšanas komisijas vadītājs Andris Kulbergs (“Apvienotais saraksts”).

“Rail Baltica” parlamentārā izmeklēšana turpināsies nākamnedēļ.

Avots: TV3

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

10 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
patriots
patriots
3 mēnešus atpakaļ

Padomiešiem nedrīkst uzticēt atbildīgus amatus.

zooveikala īpašnieks
zooveikala īpašnieks
3 mēnešus atpakaļ

Ja nopietni, tad šiem personāžiem ir jāizraksta publisks paziņojums par viņu absolūto nederību un pat iespējamu kaitniecību jebkurā darbā. Tad varbūt viņiem atgriezīsies atmiņa, kad visur privātstruktūrās viņiem parādīs durvis un valsts struktūrās tām jau ir jābūt uz visiem laikiem aizvērtām.

Jefiņš
Jefiņš
3 mēnešus atpakaļ

Jāpieliek klāt vārdi – “ka ir nopietnas aizdomas”, jo citādi viņi uzreiz metīsies uz tiesu pieprasot savas cilvēktiesības kaut paši ir necilvēki.

pi....c
pi....c
3 mēnešus atpakaļ

Līdz kādam kliņķim esam nodzīvojušies

VP izmekl
VP izmekl
3 mēnešus atpakaļ

Laipni lūdzam izmeklēšanā! Visu var atklāt īsā laikā…ja vien nesāc izmeklēt pats ;))

neglābjams optimists
neglābjams optimists
3 mēnešus atpakaļ

Kas var būt profesionālāks par šo – “Būvēts un cerēts”.

Jeblonskis
Jeblonskis
3 mēnešus atpakaļ

Nu bet tad takšu jāatņem visa tā alga, ko saņēma nepildot savus pienākumus!

ehm
ehm
3 mēnešus atpakaļ
Reply to  Jeblonskis

Jāatņem gan un vēl “žagari jāizraksta”! Bet kurš tad ies un atņems? Tur politiskajos koridoros lielākā daļa superefektīvo manageru ir tukšdirsēji. Neies taču vārna vārnai acīs knābt.

Aivars
Aivars
3 mēnešus atpakaļ

Premjers Kariņš neesot zinājis , ka būvē kaut kādu tur Rail Baltic !

Uldis
Uldis
3 mēnešus atpakaļ
Reply to  Aivars

Sliedes – tas plebejiem. Cēzars lido ar privāto.